Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Kört!

Av Aamor & Tina - 28 juli 2015 19:46

Jag väckte matte redan strax efter 8 för jag visst hur mycket hon hade att göra idag, hihi!
Som vanligt valde jag själv att somna om så fort hon kommit upp, hihi! Hämden är lite ljuv för hon låg och läste till 03.45 och det är för länge oavsett hur spännande boken än är!

Matte berättade för mig innan vi gick ut att idag var det kört för mig, inga fler uppskov för nån av oss så det var bara att bita i det sura äpplet.
Lite glädje blev det ändå på den korta morgonrundan, ville bara ut runt husknuten för Ollie kom och kelade med mig, ja oss då om nu du måste vara med matte! Lite fräck är Ollie allt för han försökte hoppa upp i min mattes famn men jag blockerade honom varje gång, hihi!
Vi såg även att någon av katterna hade haft jaktlycka under natten för det låg en död råtta på gräsmattan, fismatte lät inte mig ens gå nära den.
Det där med att det var kört för mig fixade jag så fort vi kom in och stack bakom soffan, klarade mig dock bara en timme för sen var det kört.
Det blev bad och tillfixning och ja allt som hör till. Okej jag behövde det och tyckte själv att jag inte precis luktade hallon men ändå.
Nu är det gjort och det är superskönt. Skönast som vanligt var ändå vilan i mattes famn efter själva badet, 2 timmar blev det minst sen tröttnade matte på att sitta still.

Sover så gott, speciellt när matte tycker att vi ska gå vidare till trimbordet, hihi!

Vi fick ett kort besök idag av en fd kollega till matte, hon skulle låna böcker av matte, en hel kasse blev det av en bokserie, hela 47 delar.
Jag hälsade snabbt på henne och sen följde vi med henne till hennes bil och där fick jag även träffa hennes man.

Nu ikväll är det riktigt trist väder för rätt som det är forsar regnet ner för att sen göra uppehåll ett tag för att komma igen, gäller att vara snabb när jag sen tänker gå ut.
Bättre att sova så länge det håller på och jag är ju såååå trött efter badet, hihi!

Matte kunde inte låta bli att köra näsan i min mage och kommentera "nu luktar du gott igen Aamor".

 
 
Laika

Laika

28 juli 2015 20:07

Hihi, vi misstänkte att det var ett bad du inte skulle komma undan. Men skönt när det är gjort, man känner sig så mysig och härlig efteråt. Inte kan man heller gå ut om det regnar när man är nyduschad ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 juli 2015 20:22

Räcker ju att bli nerblött i duschen, hihi!

 
Melody

Melody

29 juli 2015 08:25

Hur trist det än är med badet, så är det faktiskt rätt underbart att vara ren och fin och få en massa gos och beröm för att man luktar gott! Ibland är det nästan som jag tror matte glömt att jag är en hund, för luktar jag hund, då är det direkt in i duschen…
Idag behöver vi inte gå in i duschen för att bli blöta! Regnet bara öser ner och jag vägrar gå ut. Matte få nog ta en egen morgonruna för jag kniper!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 juli 2015 09:15

Inte är vi hundar, vi är familjemedlemmar :-)
Det är rätt regnar det så är man inne.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

29 juli 2015 10:45

Mysig att få Ollie-kel när ni kom ut. Lite bra att matte inte lät dig leka med "jaktbytet", vem vet vad för otäckingar som bor i en sån...
Att få bli ren är väl jättemysigt, du blir extra vacker efteråt! Och myset i mattes famn vill du väl inte vara utan ;-)
Ha en mysig och solig onsdag! Det räcker väl med regn nu...

Kram å puss på magen

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juli 2015 10:57

Matresa också så om råttan, jag såg den inte ens men kände doften av den.
Jättemysigt att gosa med matte efteråt, det är absolut det bästa med det och det tycker matte också för vi kelar inte så länge annars.
Började regna nu när vi satt ute :-(

 
Buttons

Buttons

29 juli 2015 21:35

jag undrar om jag inte befinner i närheten av dig nu ? har rest runt här i Mattes bil sen den 19 maj, kallt och regnigt, men det ska bli bättre. eller hur ?

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 juli 2015 21:41

Verkar inte som om vädret ska bli bättre men man får ju hoppas.

 
Buttons

Buttons

29 juli 2015 21:38

glömde berätta att jag var på ShihTzu utställning i Piteå (foton finns i bloggen) men ingen var lika vacker som jag sa Matte............klart hon tycker

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 juli 2015 21:42

Vad kul! Klart du var vackrast det tycker alltid min matte att jag är när vi är på nån sån utställning, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

31 juli 2015 22:40

Jisses vilken bus matte du har som ligger och läser mer än halva natten :)
Här har det "bara" varit mulet och blåsigt idag.
Matte säger att det snart är dags för mig att bada också , får hoppas att det dröjer lite till i alla fall :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

1 augusti 2015 06:06

Här verkar det minsann som om solen vill titta fram.
Bada du, hihi nu klarar jag mig ett tag, tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards