Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Semester!!

Av Aamor & Tina - 4 augusti 2015 18:15

Nu har jag semester igen, hihi!!
Så gott att sova hemma och bara jag och matte och vi vaknade inte förrän 06.40 även om det var tidigt så var det senare än de andra fyra nätterna. Jag väckte matte för jag blev lite snackesjuk.
Matte tvättade min säng jag hade med mig hos hundarna just för att bli av med ev löpdoft så jag kunde inte ligga i den i natt. Den står i TV-rummet så det är inte min nattsäng men jag ville ju ligga i den ändå.
Den var torr i morse så när matte satte ner den och la mitt duntäcke över så hoppade jag i den direkt, hihi!

Morgonrundan gick åt det andra hållet än kvällsrundan för att jag måste ju berätta för så många som möjligt att jag är hemma igen om nån skulle ha saknat mig.
Saknat mig hade nog Ollie gjort för han kom mot oss i full galopp igårkväll och snackade och kelade jättemycket.
Härligt med semester!

Vi tog bilen till syrran för matte behövde shoppa lite, tomt i kylen och brödet var slut så det behövdes en påfyllning.
Jag blev glad när jag såg matteföräldrarna och syrran men gillade inte att lämna matte men hon var rätt snabbt tillbaka.
Fika och mys ute på trädäcket blev det innan vi körde hem igen på eftermiddagen.
Jag sa till matte att jag ville ha lite mat så den ligger i magen och sen kokte matte kycklingkorv och även sån ligger i min mage, tur jag inte åt upp allt torrfoder, hihi!
Matte kammade till min tofs innan maten för den hade tovat sig och några tovor satt på sidorna av kroppen men nu är de borta.

Jag är törstig matte, vill du spruta lite till mig?

Tack! Så gott!

Ha en bra kväll!

 
 
Laika

Laika

4 augusti 2015 18:54

Skönt att ni fått sova lite längre i alla fall, även om det för mig är helt galet tidigt att gå upp runt halv sju, hihi. Fast är man snacksalig så är man och då spelar ju tiden ingen roll :)
Bra också att du ser till att lyxa till det lite extra som att få vatten ur sprutan :D
Fortsätt njut av semestern :)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 augusti 2015 18:56

Det är galet tidigt även för mig med i alla fall under semestern men vi sover troligen längre i morgon ;-)
Lyx är ett måste, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 augusti 2015 19:17

Åh, njut av semestern nu, våran är slut så vi försöker återgå till vardag. Mysigt med Ollie och med matteföräldrarna.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 augusti 2015 19:22

Jag njuter för fullt nu, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

4 augusti 2015 20:58

Kul att vara saknad, speciellt av Ollie :)
Jättefina bilder ni bjuder på, du är så söt när du dricker och visst har du lite "tramsiga" dryckesvanor ;-)
Mysigt att få ha matte för dig själv igen och få vakna hemma!

Kram å nospussar

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 augusti 2015 21:23

Jag har många tramsiga vanor säger matte, hihi!
Jag älskar ju "mina" katter så de är alltid välkomna att gosa med mig.
Det bästa att få vara hemma!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

5 augusti 2015 22:54

Kul att Ollie hade saknat dig !
Tror nog allt att du är lite bortskämd med hur du dricker vatten ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

6 augusti 2015 15:07

Matte har inte lärt mig det utan det är jag själv som kommit på att inte dricka ur andras skålar ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards