Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2015

Ensamma!

Av Aamor & Tina - 31 augusti 2015 17:58

En liten hund kan knappast bli gladare på en måndags morgon än när jag först får höra att jag ska få åka bil till syrran och sen blir jag mött av Ollie i porten, han stod och jamade när han såg mig.
Det var ett svårt beslut om jag skulle gå till bilen eller stanna hos honom. Nu tog matte beslutet av vi var tvungna att gå men Ollie valde att gå med oss nästan ända till garaget.
Matte sa till honom att han kunde komma och snacka igen på eftermiddagen men tyvärr regnade det när vi kom hem så han var nog inomhus.

Jag och syrran har varit ensamma idag igen, i hela tre timmar. Ja jag är gnällig om det för jag vill vara med de mina hela tiden.
När de sen kom och jag skulle hälsa dom välkomna hem blev jag stoppad av Affi, hon tog tag i min tofs och helt sonika välte hon omkull mig för hon skulle fram först, bossig syrra men hon kelade lite med mig sen så jag förlät henne, hihi!
Matte sa att hon och jag kommer att ha en pratstund i morgonbitti innan vi går in till matteföräldrarna för jag går inte uppför trappan förrän matte säger "de kommer inte att lämna er idag", samma samtal efter varje gång vi varit ensamma. Matte säger att jag är lite smårolig.

Trots att det kom lite regn när vi kom hem valde vi att sitta ute en stund och det var skönt. Matte pratade med en fd kollega som hade strul med datorn så vi ska nog åka ut till henne en dag och hjälpa till.
När vi kom in hoppade matte in i duschen och sen åt vi mat.
Nu vill jag dra ut matte igen, inte för att jag är nödig men jag känner för att gå ut, tyvärr säger matte att det kan jag glömma för det ösregnar så jag får väl vänta ett tag.

Ingen ny bild.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

31 augusti 2015 18:11

Så duktigt av er att vakta huset själva några timmar. Hon är bossig, syrran, men jättebra att du förlät henne.
Man vill väl veta säkert att ni inte bli ensamma, bra att få en försäkran extra från matte ;-)
Ha en mysig kväll och hoppas att du får träffa Ollie på rundan!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blospot.se

Aamor & Tina

31 augusti 2015 18:22

Det är viktigt att matte berättar att så här blir det idag. Är likadant när vi ibland ska gå vissa rundor då vill jag att hon berättar för mig hur vi ska gå och komma tillbaka. En gång berättade hon med konstiga ord så inte var några ord och pekade som vanligt men då satte jag mig ner och bara glodde på henne och när hon sen berättade med vanliga ord så hängde jag med. Tonläget var samma så där är bevis på att vi djur lyssnar på mer än tonläget, hihi!
Hoppas också att jag träffar Ollie sen.

 
Melody

Melody

31 augusti 2015 18:56

Härlig början du fick på måndagen! Jag fick också åka bil idag, men inte till syrran utan till stora staden för att matte skulle till barnbarnet skola och se att inget tråkigt hänt även idag! Matte blev väldigt glad för vad du och din matte skrev hos oss idag, det är precis så det ska vara och vi log när vi läste om din mattes kloka tilltag att gå hem! Det är nog en himla tur att du och jag slipper i skolan!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

31 augusti 2015 19:00

Ja jag gör nästan aldrig som nån säger om jag inte själv vill men matte vill ha en hund som själv tänker och tar beslut och inte hela tiden måste "fråga" om jag får göra ditt och datt. Matte tvingar aldrig någon till nått, lirka eller locka går bra men aldrig tvinga, kvittar om det är människor eller djur.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

31 augusti 2015 20:16

Du fick en bra start på dagen i alla fall!Förstår ju att det känns konstigt när ni är själva men det är ju inte så ofta! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

31 augusti 2015 20:25

Vi är själva väldigt sällan så det är nog därför det känns konstigt.

 
Laika

Laika

31 augusti 2015 20:32

Vilken trevlig start på en måndag :) Så kan ju veckans alla dagar få börja. Att bli lämnad ensam dock, inte lika trevligt. Det är bra att matte får ta ett snack dagen efter, för om de nu skulle iväg även dagen efter är det bra att du protesterar, någon ordning får det ju vara, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

31 augusti 2015 21:01

De lovade att vara hemma i morgon men jag vill ändå ha bekräftelsen i morgon.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

2 september 2015 14:16

Modigt av er att vara ensamma i huset :-) Vi är det varje dag, men vi är ju vana och katter är lite mer ensliga av sig :D
Kul med en så roligt start på dagen! Hoppas att du fick lättat på trycket till slut :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 september 2015 18:12

Jag och syrran vill ju vara med nån hela tiden, tillhör lite rasen att de vill ha sällskap av våra människor.
Jodå trycket lättades, hihi!

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

2 september 2015 18:52

När man är van att nästan alltid ha sällskap, så tycker man det blir väldigt länge att vara ensam tre timmar. Det där känner Hilda och jag igen. Jag tror Affi ville be lite om ursäkt till dig för att hon var lite tuff innan. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 september 2015 18:59

Kan ju vara så men jag är van vid hennes påhitt så oftast rinner det av mig som vatten på en gås, hihi!
Ja vi är ju inte vana vid att vara själva hemma.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

2 september 2015 21:50

Jag är ju van att vara ensam hemma , men den där Conrad han piper minsann bara matte eller husse lämnar honom ensamma i en kvart :)

Tassklappar o nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

2 september 2015 21:58

Vi hundar är inte lika självständiga som katter, matte säger att katter är starkare på så vis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards