Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Tråkiga!

Av Aamor & Tina - 11 januari 2016 18:07

Vi har fått snö, jippie!
Snön försvann, trist men sen kom den igen men tyvärr var det kramsnö och den skiten fastnar.
Nu är även den borta, ligger kvar på några ställen men visst är det helt onödigt att det först ska snöa och sen regna!
Den första snön som kom var sån där som flyger runt en när man springer igenom och den är helt perfekt att gnugga snudan i, hihi!

Men matte, det var snön som anföll mig ;-)

Vi har haft en underbart skön ledighet som har försvunnit alldeles för fort och nu har min tråkiga matte börjat jobba igen!
Hon började redan i torsdags, hon tyckte det var lagom med två dagar innan helgen.
Ni kan tro att hon luktade himmelsk när hon hämtade mig i torsdags. Hon luktade hö, halm, gris, häst, kanin, katt och inte bara djurdoften för hon luktade gödsel men, hihi!
Hennes vanliga ställe var inte öppet så hon var på 4H-gården istället och där hade hon mockat till grisarna mm.
Jag snusade igenom hela henne men när vi kom hem hoppade hon in i duschen och kläderna hamnade på balkongen så det blev slut på den goda doften men hon luktade lika gott på fredagen.

Nu var det inte speciellt kul att hon började jobba så halva fredagen var jag en pip&gnäll Aamor, hihi! Matteföräldrarna provade allt men jag slutade inte förrän matte hämtade mig. Tyckte att en dag går an men icke två, hihi!
Började snusa på matte idag när hon hämtade mig men hon luktade inte så gott fast hon jobbat.inget stallarbete idag sa hon.
Matte var glad att få börja jobba igen, ni hör va hur tråkig hon är? Hur kan man vara glad för det?
Hon sa att hon saknat killarna och kollegorna, det kan jag förstå men ........ bättre att hon är hemma och tar hand om mig, hihi!
Jag vet, pengar måste hon ha så...... jag vänjer mig och idag har jag varit hur tyst och snäll som helst.

Nu ska jag vila mig lite för jag har precis ätit och eftersom matte jobbade länge idag kom vi hem senare än i vanliga fall.

 
 
Melody

Melody

11 januari 2016 18:32

Inte lätt när matte försvinner efter en lång ledighet! Låter som jobbet på 4 H gården är ett riktigt härligt jobb, men borde du inte behöva vara med och vakta så din matte inte kelar för mycket med djuren där? Det är ju ändå din matte!
Ganska skönt att snön är borta tycker jag, men Shakira far runt som en tok så fort det är lite vitt på gräsmattan! Det där med vatten är ju inte min grej och när snön smälter är det inget vidare skönt!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

11 januari 2016 18:44

Då är jag och Shakira lika, jag har superfart när det är snö, hihi!
Tycker också att jag kunnat vara med hos djuren men nu är inte matte så speciellt förtjust i doften, osen enl henne så hon vill inte att jag ska dofta så.

 
Julia

Julia

11 januari 2016 18:37

Vilken härlig bild ni bjuder på idag! Du ser jättebusig ut, Aamor!
Idag börjar de "riktiga" arbetsveckorna, så det är lika bra att du inser att matte ÄR borta och jobbar hela dagarna. Och visst är det kul hos matteföräldrarna och Affi?!? Eller hur? Ha en lagom lat kväll och samla krafter för morgondagen, Busunge.

Kram å puss på din snöiga nos ;-)

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 januari 2016 18:47

Jo det är rätt kul där, bättre än att vara hemma själv men helst är jag ju tillsammans med matte hela tiden. Mattegris, jag vet, hihi!
Jag är jättebusig när det är sån kul snö, vill ut hela tiden, vill inte in och springer som en tok gör jag, hihi!
Vi ska lata oss resten av kvällen och sen får vi väl sova för vi ska ju iväg i morgon igen och ja hela veckan.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

11 januari 2016 19:02

Synds att du gillar snön! Visst är det jobbigt att de har börjat jobba igen, det är ju så bra när de är hemma! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

11 januari 2016 19:07

Tänk om de kunde få pengar och vara med oss hela tiden, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

11 januari 2016 23:32

Håller med dig om att det är väldans onödigt att det först kommer snö som sedan regnar bort för att sedan komma ny snö som också regnar bort *suck*
Conrad har haft jätteskojsigt ute i snön och fjollat rundor :)
Här har matte jobbat massor i jul och nyår så man kan ju hoppas på att det blir en massa xtra godsaker till oss när lönen i januari kommer ;-)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 januari 2016 06:32

Det måste ju bli en massa över till er i lönekuvertet, hihi!

 
Laika

Laika

12 januari 2016 20:03

Hihi, så där ser jag också ut i min päls då och då :D Ibland är den där snön verkligen på en, visst, hihi.
Inte lätt att bara bli av med matte så efter lång ledighet. Man blir ju van så snabbt vid det härliga livet där man bara kan gå hand i koppel hela dagarna :D Men sen ska man vakna tidigt och sen vara borta och sakna matte, jisses vilket tufft jobb vi har då. Vi borde ju med få betalt för det ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 januari 2016 20:20

Vi borde få väldigt mycket betalt men icke! Matte fick hosta nu så jag tror hon tycker att vi får betalt och egentligen har vi nog stor tur som bor med de vi gör men mer är ju ändå bättre, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

14 januari 2016 14:28

Underbar bild, vilken söt liten snögubbe du är! <3 Kul för matte att bli bonde för en dag :D
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 januari 2016 16:40

Det är störtkul med snö.
Ja matte tyckte det var kul där.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

17 januari 2016 15:07

Ja, det är ibland lite tufft att börja jobba igen när man varit ledig länge och myst tillsammans. Måste ha varit underbart att känna den härliga doften av alla djuren.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

17 januari 2016 15:20

Mmmm, djurdoften var härlig men matte gillade inte den, hihi!
Har gått bra, har gjort en vecka nu utan matte på dagtid så jag överlever nog fler ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards