Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 januari 2016

Logik & tanke!

Av Aamor & Tina - 28 januari 2016 17:57

Våra dagar rullar på i, ja vi kan inte säga sakta mak för det rullar på i full galopp känns det oftast som.
Jag har börjat tänka på lite saker som jag lyfter med matte då och då och sen har jag min egen logik som matte ibland skrattar åt, rätt ofta faktiskt om jag ska vara ärlig.

Lite tankar som poppat upp den senaste tiden är:

- Var ska jag pinka nu när snön är borta? För det är ju som så att det är toppen att pinka och läsa nyheter i snö, den syns tydligt och så känns det bra att pinka där, naturliga högar ju.

- Varför min syster tvingar ut mig trots att jag inte vill? Hon nästan knuffar ner mig för trappan när HON vill ut i hagen och jag nöjer mig med att sitta på trädäcket och titta och filosofera.

- När matte ska vara ledig igen för det var så skönt att slippa gå upp tidigt på morgonen, jag är trött plus att nu när snön är borta är det så mörkt och tråkigt.

Matte svarar bara att angående snön så är det så, den kommer och går och säger att det finns annat att pinka på så vänj dig! Alltså vilket svar!
Syrran är go oftast så jag får väl ta hennes bossighet ibland men hon brukar allt få springa snabbt efteråt hon bossat mig, hihi!
Ledigheten kommer till påsk så jag får vänta till dess, suck!

Min logik som tydligen roar matte men jag tycker den är klockren faktiskt.

Det är ju så att matte kopplar sig i mitt långa koppel och när vi möter en hund, barnvagn, rullstol, rullator som är okända för oss så minskar hon ner på längden men hon gör även det utan att vi möter nån och de gångerna hon "lurar" mig tvärstannar jag och tittar mig omkring för att se vad jag nu missat men där är ingen.
Logiskt är ju att nån ska komma vid minskad längd men nu blir det inte alltid så. Vi tänker inte samma där jag och matte.

Samma sak med att om en tvåbent står still och tittar ut över en gräsmatta så borde de logiskt ha en hund där och jag sticker dit och kollar men den tvåbente står bara och tittar på "ingenting". Hur kan man göra så, händer ofta och jag tycker det är konstigt!

Det är även så att min logik stämmer överens med mattes eller så har jag tränat henne bra.
När hon sitter i soffan helt upptagen med sin bok verkar det som i alla fall så kan jag resa mig och sätta mig nedanför och snabbt erbjuder hon mig vatten från min sprejflaska.
Hon har koll även om det verkar som om hon inte har det. Det är nog när jag tänker efter att hon är vältränad, hihi!

Nu har jag bara en morgon till att gå upp tidigt denna veckan och det känns skönt.

Vila är skönt, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

28 januari 2016 18:39

Ni har lärt er varandra efter så många år tillsammans.
Matte vet vart hon har dig och tvärt om ;-)

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 januari 2016 18:44

Det är nog så!

 
Melody

Melody

28 januari 2016 19:16

Nog finns det mycket man kan fundera över dessa dagar! Matte undrar hur de tänker, som gömmer sina bajspåsar i snön! Nu ligger de prydligt efter vägen där det förut var snö! Själv undrar jag inte alls över hur de tänker, för det är ju helt klart att gör man något så korkat så har man väl inte mycket att tänka med!
Nu är det snart helg igen och till och med jag hoppas på en sovmorgon! Man blir trött av att löpa, men sådan tjejproblem slipper ju du!
Puss från Melody! Matte hälsar så klart!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

28 januari 2016 19:31

Jo hur kan man plocka upp och sen kasta påsen på marken!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

28 januari 2016 21:12

Tycker du har dresserat matte väl ;-) Visst är det mycket saker man har att fundera på ibland! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

28 januari 2016 21:13

Väldigt mycket tankar i våra huvuden så det är bra att vi har tvåbenta som förstår eller hur!

 
Laika

Laika

28 januari 2016 21:49

Det var mycket tankar från dig, men jag förstår dig verkligen. Som det där med snön. Jag kan göra nr två precis överallt där det är snö, även på trottoaren. Men det skulle aldrig någonsin falla mig in att göra det på trottoaren när det är barmark där, fy så äckligt ;)
Och det där med minskat koppel ja... då vet man att något är på gång och man måste bara söka av området, men här luras matte och husse med. Fast jag gillar att du har din matte så vältränad ändå att hon har koll på vad du vill fastän hon verkar upptagen med annat. Bra jobbat Aamor :D och duktig matte, hihi
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 januari 2016 22:07

Snön är bäst att göra sina ettor och tvåor även om jag inte har några problem med tvåan på asfalt, hihi!
Matte säger att det är inte som hon är vältränad för hon säger att hon alltid har varit så, kan tydligen lägga märke till andra saker trots hon läser eller ser på tv. Kompisar hon hade som ung var hopplösa på det, hörde inte nån annan om de var uppe i en film eller något liknande. Matte har nog långa känselspröt ute hela tiden, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

29 januari 2016 14:23

Visst är det mycket med den mänskliga logiken som man inte förstår. Men det är väl helt enkelt så att de inte är lika smarta som vi, så det fattar inte många av de saker vi tycker är helt självklara :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

29 januari 2016 16:23

Där prickade ni mitt i prick, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

31 januari 2016 21:40

2-beningar OCH logik i samma mening ??!!
Det verkar dock som att du tränat din matte väl :)
Här hemma säger matte till husse att sluta ge oss gottis utan mot prestation :(
Conrad saknar också snön , han tyckte den var skoj att fnatta runt i :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

31 januari 2016 21:48

Allt vi gör är ju en prestation även om vi bara sitter och ser söta ut, hihi!
Min logik, inte mattes för den är inte samma som min ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards