Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2010

Av Aamor & Tina - 20 april 2010 17:43

Jag och syrran har hållt igång hela förmiddagen med bus i uterummet och godistiggeri. Annars har vi varit väldigt snälla, sov en bra stund vid miggagstid och sen har vi varit ganska så lugna hela eftermiddagen.

Vi har smakat nått nytt idag, det var gott men mattefar blev inte direkt överlycklig när vi började smaka det. Han påstod att det var hästskit, visst säkert men gott var det!


När matte kom för att hämta mig fick Affi och mattefar och vi så klart åka en sväng med bilen. Vi stannade nere i stan och tydligen skulle vi gå in på Morrhoppan.

Spännande, undrar vad jag ska få för nått gottigt där!

Nått gott, nä för istället blev våra klor klippta! Vi var duktiga även denna gång men några eftermutor från kloklippardamen ville vi inte ha, matte köpte ett litet fyllt tuggben istället som jag fick sen när vi kommit hem.

Vi blev även vägda för att se om hemmavågen stämde och det gjorde den.

Jag väger 6,7 kg och min syrra väger 5,1. Den vikten har vi haft ganska så länge nu så vi har nog landat där om vi inte äter för mycket godis säger matte!


Det regnade och haglade när vi gick hem så jag blev lite blöt om mina förrer och mage.


Måste berätta att igår mötte jag en liten hund på 6 månader, en korsning mellan Chihuahua och Papillon, han var söt, barnen i familjen ville klappa mig när jag hälsat klart på hunden och när jag pussat dom och gosat ett tag säger dottern till pappan "Åh, jag vill också ha en sån fin hund!" och då svarar pappan "Nu har vi den vi har!".

Matte skrattade hela vägen hem sen.


Av Aamor & Tina - 19 april 2010 18:40

Då var det måndag igen!

Jag fick åka bil till Affi idag för matte hade glömt att några gubbar skulle asfaltera i garagen så bilen skulle vara ute till 07. Den ska stå några dagar hos matteföräldrarna.

Hon skulle ha kört dit den igår kväll men glömde det tydligen.


Vi har haft en ganska så lugn dag, busat lite och vilat lite.

Jag har inte sovit speciellt bra inatt, väckte matte två gånger och ville gosa lite och sen har jag gått runt och lagt mig på olika ställen. Blir så ibland.


Matte jobbade länge idag så vi kom hem lite senare och först åt jag min mat och sen hamnade jag på trimbordet för jag var "spretig" i frisyren sa matte!

Jobbigt och jag försökte få henne att sluta men insåg att det var lättare att låta henne hålla på!

Resultatet blev i och för sig ganska bra, matte sa att jag blev urgullig och att jag var hennes hjärtegull, klart jag är!

  

Nu tänker jag vila mig lite så jag kan gå ut senare och kolla mina kattvänner!

Av Aamor & Tina - 18 april 2010 17:58

Matte sa att vi skulle åka bil idag men vi gick på fel håll så jag tvärstannade men då sa hon att vi skulle åka med matteföräldrarnas, aha för då gick vi åt rätt håll!

De hade hyrt en släp som de skulle ta ner tältinredningen i till husvagnen och matte hade lovat att hjälpa till.

Vi körde strax efter 9 på morgonen och jag njöt att matte och jag satt i baksätet.

  

När vi kom ner till husvagen så hjälptes matte och mattefar åt att lasta av alla sakerna, mest mattefar för matte snackade med lite folk också!


rätt som det var kom min första kärlek Molly, hon och hennes husse och matte hade varit och pratat med matteföräldrarna igår men då var där ju ingen hund.

Molly ska vara där hela säsongen i år så jag träffar nog henne många gånger!

  

Hon är några månader äldre än mig och en klippt Shih Tzu!

  

Så här såg hon ut första gången jag såg henne.

En hel del människor kom och skulle hälsa på oss och vi hade mycket att göra med att pussa alla.

Puzzel en  Schappendoes som vi känner kom också in och hälsade på och Affi blev så glad för de blev riktiga kompisar i fjol.

Matte glömde att ta kort på henne men hon luktade gott, hihi!


Matte gick en runda med oss och hittade några stenpelare på en gammal bro som hon tyckte jag skulle posera på, så visst man ställer väl upp.

 

  Under bron är det dammar och jag var väldigt intresserad av att titta ner men matte lät mig inte gå för långt fram så jag såg inte tillräckligt! Nästa gång kanske.


Hemma nu och jag har haft så kul men oj så trött jag är nu!


Av Aamor & Tina - 17 april 2010 18:12

Vi gick en långrunda vid middagstid och när vi kom hem var vi helt slut. Vi går eller springer dubbelt så långt som mnatte för vi är framför och kommer tillbaka och sen ska det busar till höger och vänster.

Vädret är lite småtrist så matte startade en DVD när vi kom tillbaka och sen sov jag på hennes fötter och Affi uppe i soffan.


Vi har varit och lämnat syrran för ett par timmar sen så nu är vi själva och det är ganska så skönt.

Först fick vi busa till riktigt i matteföräldrarnas trädgård så till sist hängde våra tunger jämns med marken!

Mina katter ville inte visa sig idag så jag kunde inte skryta för Affi om dom.


Hillman & Illerson! Vi har inget emot att bli fotade men matte tog nog 10 bilder innan vi tittade bägge rakt fram.

Bra med digitalkamera tycker matte!


Av Aamor & Tina - 17 april 2010 09:45

Matte vaknade lite innan 7 och jag tyckte att det var rent för tidigt att gå upp men jag har ju mer än en sovplats så de utnyttjade jag när hon gick upp.

Strax efter 8 sa matte att vi skulle gå och hämta Affi för hon ska vara hos oss ett tag idag.

När jag kom ut så kom Peggy fram till mig så ojdå  då glömde jag syrran men Peggy sprang iväg igen så vi hämtade Affi.

På hemvägen mötte vi Sickan (valpen) och jag såg henne på långt håll fast hon knappasts är högre än grästuverna. Vi busade lite och Affi gömde sig bakom min matte men när Sickan kom fram till Affi nosade hon faktiskt på henne, bra gjort syrran!

Lite längre fram mötte vi en annan hund som heter Tinka och även den hälsade vi på och småbusade med.


Här hemma fick jag se till så Affi inte möblerade om bland mina saker alldeles för mycket så min matta med leksaker på blev helt ihop krullad, jag jagade nämligen henne.

Matte fick för sig att vi inte såg något eller ytters lite så vi hamnade på trimbordet och blev friserade.

  

Nu har vi inte hår framför ögonen men det fixar vi nog snart till igen!


Solen lyser med sin frånvaro och det är ruggigt ute säger matte. Känns nästan som om det skulle bli regn.

Jag hoppas att mina kattkompisar visar sig idag när vi är ute så jag kan skryta för syrran!

Av Aamor & Tina - 16 april 2010 22:01

När jag var ute på min kvällsrunda mötte jag Mozart, en hund som bor i samma kvarter som matteföräldrarna. Han var ute och motionera med sin matte så vi slog följe med dom en bit. Mozart och jag är nästan samma storlek så vi kunde busa lite smått.


Precis varit ute på min nattrunda och gissa vem jag mötte?

Först kom Peggy och strök sig längs med mig och sen skulle hon kela med min matte och sen kom Misen farande och då ville han busa lite. Rätt som det var skulle han kela med min matte men sen busade vi igen.

En tredje katt kom fram men vågade bara nosa på min svansspets när jag kelade med Misen.

Det är "Mina katter" och jag ÄLSKAR katter!

      Ville knappt gå in!


Men sen kom jag på att matte renbäddat sin säng och den hade jag inte sprätt in än så det for jag in och gjorde!


Natti Natt.... 

Av Aamor & Tina - 16 april 2010 18:01

Fredag idag, fredag idag, fredag idag (mattes det ena och mina de andra)!

I morse när jag kom till Affi så var mattemor vaken, hon brukar alltid sova då men idag skulle hon med sina väninnor till Simrishamn.

Vi blev inte direkt glada när hon körde iväg så vi pep ganska mycket på förmiddagen, mest jag om jag nu ska vara riktigt ärlig!

Mattefar har vi sen vaktat som några riktiga vakthundar för han brukar ränna iväg lite då och då men idag stannade han hemma hos oss så vi gjorde ett bra vaktjobb!


Wille! Affi är tyvärr den som är äldst av oss och sen är hon ju en tik och de, ja de är som de är, en gång lillebror alltid lillebror!

Fast blir jag riktigt arg och irriterad på henne så trycker jag till och då har hon nästan ingen chans. Sällan jag blir arg.


När matte kom för att hämta mig så stannade hon kvar ett tag och snackade men sen ville jag gå hem så det gjorde vi. Mattefar och Affi följde med en bit.

Vi träffade på Sickan, valpen på 11 veckor och denna gången vågade hon sig fram.

Hon nosade lite på mig när jag la mig platt på gräset och sen busade vi, hon är så liten och så söt (blandning mellan Yorkie & Chihuahua).

Affi den tuffa (mot mig) ställde sig bakom mattefar när Sickan närmade sig henne och när hon nästan var nos mot nos med Affi så skulle Affi upp i mattefars famn! En sån mes, va?

Så Sickan fortsatte att leka med mig i stället! Aamor den snälle och inte mesige!

Hoppas vi kan leka flera gånger.

När vi sen skildes från Sickan så skulle Affi busa med mig istället.


Nu är jag hemma, varit det ett tag för matte skulle städa först innan hon kunde hjälpa mig men jag har ätit min mat i alla fall och ska snart vila lite!

  

Av Aamor & Tina - 15 april 2010 18:21

Jag och Affi har varit med matteföräldrarna på vår sopstation idag, den där man kan kasta allt. Vi klarade oss, hihi! Nä, ingen fara att vi räknades som sopor men vi var med och kollade så att allt hamnade på rätt ställe och det gjorde det så vi behövde inte rätta till nått, tyvärr!


Mattefar blev lite arg på Affi i förmiddags för han hade varit ute och när han kom in var vi tvugna att hälsa honom välkommen hem, men det skulle tydligen jag strunta i att göra för Affi drog omkull mig och tog tag i mitt öra och drog mig ut i köket och det är en bit. Mattefar fick puttat till henne för att hon skulle släppa mig för hennes dövhet hade slått till precis då!

Nu är väl inte jag den alldra snällaste och lugnaste hund men.... jo det är jag nog! Kanske!


Vi har varit ute hela eftermiddagen för vädret var helt underbart, vi har varit i trädgården.

Matte var lite sen idag med för hon var och tränade, kryss i taket, 2 veckor på rad! När jag fick syn på henne skakade jag i hela kroppen och så sprang jag fram till henne och gav henne en ordentlig puss.

Vi gick hem direkt och nu har matte lagat mat och lite av köttet har jag fått i mina kulor som jag kanske ska äta senare.


Solen lyser fortfarande så vi ska nog gå en liten sväng innan den går ner.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards