Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2010

Av Aamor & Tina - 16 juni 2010 20:25

Vilket väder vi haft idag.

Det har varit soligt, varmt och helt underbart!

Jag, Affi och matteföräldrarna har varit ute nästan hela dagen. Kan man ha det bättre?

Varit rätt så hyfsat med bus för vi har varit snälla och vilat mycket men lite har vi ju så klart gjort. Värmen tar så man orkar ju inte så mycket.


Matte och jag tog en liten biltur efter att vi ätit kvällsmat.

Det är så att mattes kompis mamma blev begraven idag och vi körde upp till kapellet och tittade på alla blommorna.

Så vackra de var allihopa. Matte tyckte mycket om de som maken och de två barnen med familjer hade lagt.

Barnens var hjärtformade och fulla med rosor, en gul och en röd.

Makens var en hög oval full med röda rosor.

Den matte hade lagt var jättefin den med.

Matte pratade med några andra som var där och det visade sig att de var kusiner till mattes kompis.

Det är så sorgligt att hon är borta!


Jag ska snart gå ut på kvällens sista runda, det är lite skönare att gå längre när det svalnar av lite, blir korta rundor på dagen.

Hoppas jag möter någon rolig hund när vi går ut.

Vi kan inte sitta på vår bänk heller idag för de har målat den, den blev fin men trist att vi inte kan sitta där.

I morgon kanske, matte vill inte ha färg i baken, hihih, hade sett nått ut!


Av Aamor & Tina - 15 juni 2010 20:28

Vädret har varit skiftande, sol, mulet, regn, sol och om igen, hela dagen har det varit så men nu ikväll är det soligt och skönt.

Affi och jag har varit ganska så busiga, jag väckte mattemor i morse, hon behöver ju inte sova när alla andra är vakna plus att hon bestämmer över godislådan och sover hon kan vi ju inte få något godis!


Syrran, mattefar och jag var ute en sväng när jag såg två cyklister komma mot oss.

Jag stannade och tittade, nyfiken som jag är.

Jag såg vem det var, det var min matte och hon sa hej och cyklade förbi.

Satte mig ner och tänkte inte gå en meter till men då såg jag henne igen för hon satte bara cykeln och sen kom hon och jag sprang fram till henne och satte en regnvåt puss mitt på munnen på henne!


Nu har jag precis kommit in från min kvällsrunda och jag träffade först en Samojed tik, hon var lite högfärdig för när jag ville snacka vände hon ryggen till!

En stund senare träffade jag Sickan och vi lekte lite.


Matte påstår att hon snart ska fixa min frisyr och tvätta av mina ögon mm.

Själv är jag mera inställd på att tigga godis men hon tjatar på att jag ska äta min mat först, man kan väl bli mätt av godis också om man nu hade fått nått!


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 14 juni 2010 20:41

I morse sken solen från en klarblå himmel och det var varmt och skönt men tyvärr kom det moln in på förmiddagen.

Inget regn men det blev inte lika varmt igen men faktiskt skönt ändå.


Ni kan tro att jag och Affi har varit upptagna idag!

Vi har haft så mycket att göra, vi har kutat rundor på trädäcket och hoppat rakt ut istället för att ta trappan.

Ett tag tog vi sats nästan två meter innan trappan började och hoppade ner, har man bara tillräcklig fart går det.

Det har vi hållt på med nästan hela dagen så jag är rätt så trött.


Vilade mig när jag kommit hem fast först åt jag mina kulor med leverpastaj och sen fick jag två skivor fläsk av matte, sen däckade jag och sov till 20.

Vi har varit ute på en långrunda nu och jag träffade två katter!

Först Ollie här utanför, det var så längesen jag såg honom och han var så kelig men sen ville han busa och då blev jag lite rädd så vi gick vidare.

När vi gick igenom ett annat bostadsområde kom det fram en kattflicka och hälsade på mig och matte, har träffat henne förr men det var nog i somras.

Matte fick bära mig därifån för jag la mig ner och tvärvägrade gå!

Hemma satt vi båda på bänken och njöt lite innan vi gick in.


Jag ska vila mig lite nu och matte ska kolla på TV men sen ska vi nog sova.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 13 juni 2010 16:15

Idag har jag varit ute och cyklat och då menar jag åkt cykel för matte var den som cyklade! Satt med nosen i fartvinden och njöt i fulla drag.

Idag tog matte kort men då stod vi still, hon tyckte annars att det verkade lite smått farligt!

  

Min blick sa till alla vi mötte "Se upp - här kommer jag"! Det var roligt!

Vi var ju tvugna att cykla och visa Affi och matteföräldrarna hur fint jag satt i korgen!


Sara! Visst blir bilen dammig för den står still så mycket men dom stänken som var på bilen var inte damm!

Det kom från dom hålorna som var omöjliga att missa, rätt roligt för hela bilen hoppade när matte körde i dom!

Bra att den blev så skitig så fick hon loss tummarna att tvätta den!


Jag skulle egentligen bada idag men matte har ont i ryggen så vi får skjuta fram det och inte mig emot.


Nu ska vi göra lite annat.

Av Aamor & Tina - 13 juni 2010 09:41

När jag skulle gå kvällsrundan i går så kom Peggy fram och hon var så kelig, hon följde med oss på halva rundan men till sist fick matte bära mig en bit för jag skulle bara titta på katten och glömde ju bort att göra något annat.

Då avvek Peggy och jag ville vända men matte sa att hon nog satt hemmavid och väntade men när vi kom hem så var här ingen katt!


I morse sov jag till 8 och sen när matte gick upp la jag mig igen.

Vid 9 gick vi ut och då tog vi en sväng om idrottshallen, som den ser ut!

Bara tegelväggarna kvar, allt annat är bränt. Luktade illa också så vi gick snabbt förbi.

Såg en hel del bebis fåglar, både kråkungar och kajungar. De var inte så snabba att flyga iväg som de vuxna så jag ville jaga dom lite men matte sa nä!

Satt en kajunge på ett lågt staket och den såg jag innan matte såg den så jag hann ställa mig på bakbenen och nästan nosa på den inna den flög iväg, hihih!

Matte undrar om jag är en fågelhund men det är jag ju inte utan en Shih Tzu med en ofantligt stor nyfikenhet!


Blåser även idag men inte som igår som tur är för det var inget kul. Hoppas det inte ska regna idag för det tycker jag att det gjort nog för nu i alla fall!

Av Aamor & Tina - 12 juni 2010 17:30

Jag och matte gick bort till Affi ett tag, vi fick kyckling till middag där och så gott det var!

Vi har busat lite smått, mest har Affi dragit omkull mig och sen tuggat på mig för tydligen är jag god och tuggvänlig!


Fick följa med matte och tvätta bilen, trodde att hon var lite konstig för tvätt hänger man ju upp sen och en bil är ju stor men jag hängde med ändå.

Hon körde in bilen i ett hus med stora dörrar och tydligen var det en biltvätt.

Stod utanför och väntade när bilen blev tvättad och fin igen för den skitig, nu ser man att den är röd igen och inte gråröd!

Den blev så skitig när vi körde till Sara, grusväg, stora hålor med vatten så den kunde ju inte bli annat än skitig!

Sen var det inte nyligen den blev tvättad heller så......


Det blåser fortfarande och regnar då och då.

   Regnar det inte nästa gång jag ska ut så ska jag sitta och spana på vår bänk!

Av Aamor & Tina - 12 juni 2010 09:54

Sov till klockan 8 och det var så skönt, matte somnade direkt igår så jag slapp lampan i nyllet!

Varit ute på morgonrundan och vädret är lite trist för det blåser mycket.

Jag skulle sätta mig och göra 2:an men blåste nästan omkull, fick rätta upp mig och sätta mig på annat håll, inte lätt att vara en liten hund med päls som vindfångare!


Matte har fixat till min frilla och jag blev så tjusig så, sa hon men jag har inte kollat själv!


Mötte Peggy när jag var ute och jag fick ett snabbt "gå förbi kel"  av henne.

Av Aamor & Tina - 11 juni 2010 22:36

Fredag idag, ja nu är den snart slut men fredag ändå!

Var sååååååå trött i morse för det har bara blivit sena kvällar denna vecka och därtill en matte som inte kan somna när hon väl lägger sig, inte konstigt att en liten hund är trött!


Kom till Affi i morse och vi sprang ut i uterummet och busade lite nästan direkt.

Annars har vi tagit det lugnt idag och varit hur snälla som helst, matteföräldrarna intygar.

Det har regnat till och från hela dagen, det var bara ett litet tag som solen sken på eftermiddagen.


Matte måste ha jobbat superlänge idag för hon hämtade mig inte förrän 22.00

Trodde jag ja men hon hade varit hos en som tog studenten och jag fick inte följa med!

Visst de har två hundar och den ena gillar inte okända hundar och sen skulle en massa folk komma dit, men ändå!

Fast jag har haft det jättebra hos matteföräldrarna och Affi, hade inte velat äta nån mat men det gjorde jag när jag kom hem.

Godast att äta hemma!


Nu ska jag njuta av att vara hemma och hos matte och sen ska här sovas!


Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards