Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Matte!

Av Aamor & Tina - 27 januari 2011 09:54

Jag har sovit rätt så gott i natt när jag väl somnade men det har inte matte gjort, sovit gott alltså.

Hon hade lite ont i halsen igår men det har blivit värre och i natt har hon haft ont och näsan är täppt på henne, jag får försöka ta hand om henne nu.

Synd att hon mår skräp men jag får ha henne hemma i alla fall och det är kul fast hon är lite gnällig och besvärlig!


Jag har varit ute i morse på en liten runda och när vi kom hem igen så mötte jag en av katterna men det är hon som är så skygg men hon stannade 1/2 m från mig och satt och nosade i luften och sen gick hon vidare.


Ett tråkigt besked fick jag igår. Min hundkompis Smulan har gått bort.

Hon hade diabetes och matten visste inte riktigt hur gammal hon var för hon hade fått Smulan som vuxen från nått hundhem.

Men Smulan var alltid pigg och alert men en morgon efter promenaden så rasade hon ihop och de hann inte till veterinären, snyft.

Hoppas hon mår bra nu på sitt nya ställe  .



 
 
Julia

Julia

27 januari 2011 10:59

Ta nu god tass om matte så blir hon bra snart igen!
Tråkigt när våra vänner måste flytta till regnbågslandet, vi måste trösta oss med att de har inte ont mer och mår bra där!

=^.^=

Nosgos

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

27 januari 2011 14:47

Ta nu och sköt om matte riktigt ordentligt, tvåbeningar brukar bli frösna när de blir sjuka så det gäller att ligga väldans nära.

Krypåmattetaxpussar och taxkramisar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Buttons

Buttons

27 januari 2011 18:10

Tjenare Affi, Om du behöver nåt tips hur man sköter sjuka mattar så kan du höra av dig, jag börjar nämligen bli expert på området........blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 januari 2011 20:08

Det är mest kärlek de behöver och lite värme!

 
Vinnie

Vinnie

28 januari 2011 12:02

Man får vara gnällig när man är förkyld :)
Ta hand om matte nu så hon blir riktigt kry. Honungste med kokt riven ingefära är rena dunderkuren. Det smakar inte så gott, men det hjälper.

Tråkigt att höra om din vän Smulan, beklagar Aamor...

http://vinkos.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards