Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Aamor & Tina - 22 november 2011 17:41

I morse när jag och matte gick iväg så fick jag syn på en hund när vi nästan var framme hos Affi så jag satte mig ner för att vänta in den, alltid lika kul att träffa andra hundar. Hunden kom smygande men då såg jag att det inte var nån hund för det var syrran och mattefar, så fel man kan ta!


Mattemor sa attvar en struts idag! Är jag en struts? Inte men man kan väl leka att man är en, hihi!

Det var så att mattemor kallade på mig och då kom jag men så fick jag syn på det hon hade i handen, mina ögondroppar - glöm det sa jag och dök in i vårt lekhus men bara halvvägs in så tydligen såg mattemor mig ändå fast jag låg helt still.

Hon kallade en gång till och sa att det var godis men den förbaskade ögondropparna hade hon kvar så jag dök in en gång till med samma resultat, syrran har för många leksaker där så jag kommer bara halvvägs in!

Sen kan man alltid hoppas att ser jag inte henne så ser inte hon mig, hihi!

Efter ett tag gick jag självmant till henne och då tog jag emot dropparna!


Matte kom redan 13.30, vilken lyx alltså men så sa hon att vi skulle till veterinären. Gör inte jättemycket för jag får ju både åka bil och vara med matte.

När vi kom dit så satt en Tollare och en Fransk Bulldog där och väntade och vi uppförde oss så perfekt allihopa.

Den ene hunden hade åkt ända från Öland för att träffa vet Ida Möller, inte illa!

Jag blev inkallad och hon tittade, lyste, satte en pappersremsa i ögat och sen droppade hon nått grönt i ögat och lyste lite till.

Hon hittade ett litet pytte sår på hornhinnan så här blir till att droppas, suck!

Sen sa vettisen att det bästa vore om jag kunde få serum i ögat för det var det bästa - okej langa hit det då tänkte jag så vi kan åka hem men där misstog jag mig!

Sköterskan knöt en gummislang om mitt ben och sen så stack hon mig med en vass nål och tömde mig på blod, ett helt rör tog hon!

Efter det fick matte och jag gå ut en sväng för att blodet skulle svalna, snurras så de kunde få fram det där som heter serum! I fyra dagar ska jag ha serum i ögat, 3 ggr/dag plus att jag ska ha penicillin droppar 2 ggr/dag tills vi ska på återbesök nästa vecka!

Måste erkänna att jag var jätteduktig hela tiden, till och med när jag blev stucken och det sa både vettisen och sköterskan. När matte berättade att jag inte alltid var lika duktig hemma ved vissa saker, den sladdertackan så trodde dom inte henne, hahaha där fick hon!

Fick ett blått bandage runt benet och jag slapp bli rakad för hon lyckades bena upp mitt hår eftersom jag satt så still!


Efteråt så lämnade matte mig hos matteföräldrarna ett tag för hon skulle få bytt däck på bilen, jag skulle egentligen fått följa med men serumet skulle snabbt in i kylen.

Efter det skulle hon hämta mina penicillindroppar, på det första apoteket låg datorn nere så där kunde hon inte få nått men de sa till matte att om hon hade några andra ärenden så funkade det nog senare men då sa matte att det ända hon skulle göra var att hem och droppa penicillin! Fcik dropparna sen på nästa apotek.


Nu är jag trött, har inte ätit än så kanske jag tar lite senare, jobbigt att vara så trevlig när man blir plågad, hihi!

En gång när jag la beslag på mattes säng! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards