Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Aamor & Tina - 27 december 2011 18:01

Sov länge idag också, klockan blev 9.15 innan matte gick upp men jag sov en god stund efter det.

Regnade när vi vaknade så vi stannade inne, tur att jag inte behöver gå ut direkt när jag vaknar, hihi!

När matte var klar med sina morgonsaker så påstod hon att jag behövde borstas/kammas för vi hade slarvat lite de senaste dagarna. Efter lite suck och stön från min sida kom jag upp på trimbordet och lät henne härja med min päls och det kändes som om hon hade rätt för det hade knutat ihop sig lite här och där. Matte sa "du behöver bada Aamor" och jag satte mig upp så jag kunde fly men då sa hon att vi tar det en annan dag och då la jag mig ner igen!


Vi gick en rätt så lång runda innan vi hamnade hos matteföräldrarna, matte skulle köra mattefar för han hade några ärenden.

Jag fick prata med en hund som jag aldrig träffat innan och hans matte blev så glad att hunden ville hälsa på mig för han är lite skraj annars. Mig behöver ingen vara rädd för även om jag kan låta som ett lejon ibland, hihi!

Vi mötte ett äldre par  som jag var tvungen att stanna och kolla in och när de passerade oss sa mannen till matte "fick hunden motorstopp nu?", ja svarade matte han får det allt som oftast när han ser nått och sen skrattade dom!

Sen gick matte och mobbade mig för mina "motorstopp", taskigt men jag måste erkänna att det var rätt så passande ändå!


När matte och mattefar kom tillbaka så ville jag gå en runda och vi tog även med Affi, hon gillar att vara ute med oss.

Det blev en långrunda, matte får extra fart på henne genom att säga "kom igen då Affi!" och då sätter hon fart som en Whippet, himla fart den tjejen kan komma upp i så det är inte konstigt att jag inte hinner med när vi springer lösa i trädgården!


Nu har vi varit hemma en bra stund och matte hålle på med tvätt, disk och annat trist och så vill hon att jag ska äta men jag vill inte ha, inte nu i alla fall!

 

I våras när jag en av massor av gånger hamnade på rygg, okej jag är lätt att fälla men ändå!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards