Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

Kallt och snö!

Av Aamor & Tina - 16 februari 2012 17:29

Det var kallt igen i morse, hela -13 när vi gick iväg och snorhalt eftersom det hade varit lite töväder innan på dagen men matte tog på sina dubbar och sen gick det som bara den, hihi!

Fast det lät rätt så mycket när hon trampade på isen inne bland husen men det är bättre än att trilla omkull.


Jag har nog sovit mest hela förmiddagen, syrran ville leka och kom med saker till mig men jag ratade alla och somnade om igen.

Har väl varit en del lek och bus men annars rätt så lugnt, blir ju trött för nu har jag snart varit iväg en hel vecka.

Nu på eftermiddagen började det snöa igen och det är bara runt 0 grader.


När matte och jag gick hem så mötte vi först en Westie som hette Lukas, har aldrig sett honom innan men vi hälsade och såg vem som kunde pinka högst på en buske, blev rätt lågt för oss bägge för några högbenta hundar är vi inte precis, hihi, jag pinkade sist i alla fall, hihi!

Precis innan vi skulle svänga in till oss kom Rex och vi tog en snabbhälsning för mer hade han inte till med för han skulle nosa överallt.

Inga katter syntes och det var synd för det hade varit som "grädden på moset" efter de andra hundarna.

Men matte fick syn på Ollie och kallade och han kom ut, yeah, kelade visserligen bara med matte men jag fick nosat på honom och se honom!


Matte tycker att jag ska äta lite nu men jag får se, åt ju igår, hihi!

Jag och Ollie i maj månad 2011! 


 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

16 februari 2012 18:30

Kallt och mycket vitt här oxå, mjau
Vi har ingen lust att gå ut i våran rastgård
när det är så mycket snö.
*Fryser*

Vi väntar på att den däringa *gula bollen* där uppe, ska komma fram ngn gång *Fniss*

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

16 februari 2012 18:46

Den stora gula bollen längtar vi också efter bara den inte blir för varm!

 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

16 februari 2012 18:35

Sååå??? Det var Ollie som rastade dig i maj 2011 *fniss* eller busar du med honom och leker "följa koppel"?
Det ska bli mildare imorrn. Skönt att matte har dubbar när det är halt ute, strunt i att de låter!

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

16 februari 2012 18:46

Nä vi satt ute och Ollie lekte med mitt koppel och jag smög på honom, hihi!

 
Rebellen

Rebellen

16 februari 2012 19:05

Ojoj, har ni haft det såå jamarskallt! Burr! Här har det kommit massa vitt och halt, det är det visst här också fast det märker juh inte jag.. För jag håller mig mest inne när det är såå kallt. Att vara innekatt har många fördelar som jag bara måste njuta utav varje dag! Jag verkligen älskar att höra att du faktiskt gillar katter, jag har aldrig tidigare träffat en skällis som inte alls vill äta upp mig så tack för att du finns! Det värmer! Fin kompiskatt du har också.. Ni ser ut som om ni hörde ihop. Vem vet, ni kanske var likadana i ert förra liv.. Nosbuffar och Gos

http://skyggisfamiljen.blogspot.com

Aamor & Tina

16 februari 2012 19:54

Katter är nått av det bästa jag vet, matte kommer först så klart.
Synd att du bara träffat "hungriga" hundar!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 februari 2012 15:43

Här regnade det igårkväll så gissa om det var rena rama skridskobanan utanför imorse ??
Tack o lov så har våran hyresvärd nu grusat ordentligt så att inte matte eller husse drattar på ändan :)
Det där kortet på dig och Ollie gör att man längtar till våren ändå mer än vad man redan gör ;-)
Mysig fredag önskar vi er !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 februari 2012 18:51

Det är bra att alla blir på benen för det gör ont att trilla.
Visst längtar man till våren.

 
Hector

Hector

17 februari 2012 15:52

Idag är det underbart väder här och matte och jag har tagit en skön promenad tillsammans. Jag hoppar gärna i snön, men snörulla det gör jag inte så ofta - ännu.
Jodå den valpen var jättesöt, och det är klart en får vara lite tålig när det är "småfolk" omkring en. Det roligaste var ju att vi träffade henne idag igen, och den här gången var hon inte rädd för mig, istället drog hon med sig sin husse till mig och matte, och vi busade igen ! Mattes kamera hade inget batteri, men kanske vi ser henne igen senare idag eller i morgon, och då ska jag se till att matte har kameran laddad ! Ha en fin dag nu !

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

17 februari 2012 18:52

Kul att ni sågs igen.
Du kanske inte är nån snörullar kille som din bror.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards