Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Hemma!

Av Aamor & Tina - 9 maj 2012 18:15

Mattes klocka drog igång vid samma tid som alltid på vardagarna men när hon gick upp kände hon att det inte skulle gå så bra så hon ringde några samtal och stannade hemma hos mig.

Vi la oss igen och sen sov vi till 9, rätt skönt och matte hade sovit bort det mesta av huvud/nackvärken men förkylningen satt kvar ändå eller det tunga i huvudet - ja vad vet jag!

Själv hade jag absolut inget emot att ha matte hemma så här en dag mitt i veckan men hon kunde varit lite minder pipig, hon är ju till och med pipigare än vad jag kan vara, hihi!


Det har varit en lugn dag med andra ord, vi har mest slappat i sängen till en bok eller i soffan med en film förutom de gånger jag behövt gå ut, även suttit ute och kollat mina kattvänner, bara Skrållan som kommit idag.

Jag fick leka lite med en 5 årig tjej som tjatade på sin mamma att hon också ville ha en sån gullig och hårig hund, hihi.

Nu för en stund sen gick vi en liten längre runda, vi gick runt skolan och sen satte vi oss uppe på en hög kulle för matte ville se hur långt de kommit med idrottshall-byggandet ovanifrån. Det börjar likana nått nu sa hon.


Matte ska i alla fall vara hemma hos mig i morgon också så jag ska nog hitta på nått kul vi kan göra, typ gosa eller tigga godis eller sitta ute hela dagen och kolla katterna - tror matte bara går på gosa!

Matte säger nu att jag ska äta mat men jag har stängt öronen, hon är så tjatig!

 

Gammal bild från förra sommaren när jag spanade efter katter!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 maj 2012 18:51

Såååå??? Har du också drabbats av selektiv hörsel ;-)
Ta god tass om matte imorrn! Gosa mycket och tjata bara liiite :)

=^.^=

Nosbuff å en krya-på-dig-kram till matte

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

9 maj 2012 19:01

Ja, det är märkligt för jag drabbas av det lite då och då - förstår inte riktigt varför ;)
Jag ska försöka att inte tjats så mycket, har inte gjort det en enda gång idag, bra va?

 
Ingen bild

Eva

9 maj 2012 19:46

Mjau Aamor!
Vi tycker att ni bara ska gosa o vila så Matte blir frisk igen.
Jag har börjat få klåda o lite håravfall igen,kan det vara mot den nya maten som jag tålt länge, jag får cortison nu. Matte blir lite lessen över det:( Vetten sa att somliga katter behöver medicin alltid, jag kanske är en av dom? Men jag är duktig när jag ska ha den, Ruffa beter sig som en Tiger när hon ska ha nån pilla, rivs o bits.
Hopas Matte bättrar på sig!

Nu är det snart Ishockey, matte tittar på det.

Mjauuu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

9 maj 2012 22:51

Åh Snutte din stackare, matte kan samla lite av mitt hår så kan du få det om du vill ha.
Vi killar kan och är bra på såna saker, eller hur?
Fast mattes fd katt Smulan var jätteduktig på att ta piller, matte bara stoppade in det i munnen så svalde hon.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 maj 2012 21:08

Det där med selektiv hörsel verkar vara VÄLDIGT smittsamt !
Hoppas din matte kryar på sig fort !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 maj 2012 22:48

Det är nog det ja!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

9 maj 2012 21:30

Mjau, du får ta tass om mmatte, så hon blir bra igen.
Här har vi oxå drabbats av sådan hörsel, att vi inte jämt hör vad matte säger, fast hon egentligen säger att vi ska få mat.

Tass Tass
ta nu hand om varandra.

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

9 maj 2012 22:48

Jag ska ta hand om matte, jag lovar.
Var tvungen att lyssna på matte till sist för hon slutade aldrig och sen sa hon att det blev INGET godis om jag inte åt!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

10 maj 2012 17:15

Låter som en härlig dag, bortsett från att matte inte är frisk än förstås. Hoppas hon snart blir bra.
Hihi, det där med selektiv hörsel är tydligen en smittsam åkomma - vår vän Gustav lider ju också av den ibland :-)
Vilken fin bild på dig! <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 maj 2012 17:50

Det är nog väldigt smittosamt det där med hörseln, hihi!
Matte känner sig bättre men är trött i hela kroppen och nu har det börjat "knäppa" i örat.

 
Felix

Felix

11 maj 2012 16:58

Jaha, då har det gått en massa dagar till ingen nytta igen, hihi. Fö'låt så himla mycke men min sekreterare har inte haft tid, attans att man inte ska kunna använda knappebordet skälv.

Synd om din matte som är sjuker, inge kuligt alls, du får krypa ned och värma på matten så hon får specialvärme, hihi.

Russelpussar och kryapåsigrusselpussar till matten.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

11 maj 2012 17:01

Man får ta den tiden ens sekreterare kan ge en, hihi!
Vi har vilat jättemycket för det är jag superbra på!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards