Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Bortlämnad och sen hämtad!

Av Aamor & Tina - 1 juli 2012 16:53

Matte hade inte tid att hjälpa en stackars liten hund igår att skriva för det var annat viktigare, hrmpf!

Hon bedyrar nu att jag är det viktigaste men jag undrar, hihi! Jo jag vet hur viktig och älskad jag är så jag ska inte klaga för mycket!

Vilket som så lämnade matte bort mig mig igår, jag fick vara hos syrran oh det var helt okej men hade jag vetat riktigt vad hon skulle hade jag protesterat mer!

Hon fick gäster och sen gick de på bostadsrättens 40-års fest!

Där fick de helgrillad gris och annat mumsigt och massor av tvåbenta var där som jag hade kunnat gosa med, taskigt va!

Inte fick jag nått smakprov heller.

Mattes kollegas syster sjöng i bandet som spelade och det var väldigt bra för att vara dansband sa matte, hon gillar det inte alls, hon får sår i öronen säger hon, hihi!


Fast jag blev lite kompenserad för strax innan 23 kom matte och hämtade mig och när vi kmmer ut hör jag nån som hojtar "var är den lille killen? Var är min Aamor?", jippie gästerna var kvar så jag fick vä fart på benen!

Det var mattes vän Mona med sin dotter Olivia som varit med på festen, de hade lämnat av Monas pappa hemma hos sig för han var också med.

Matte och Mona har känt varandra sen de var 5 år och har följts åt från lekis till 9:an för att sen gå olika "linjer" på gymnasiet men de håller ihopa än även om det inte är så ofta nu, de bor ca 4,5 mil från oss.

De följde med oss hem och sen kelade jag in dom riktigt ordentligt så att de slappnade av och stannade länge, hihi!

00.30 följde vi dom till bilen och dåhörde vi ett gäng som bråkade, hörde av andra att det även var slagsmål, knäppgökar! Polisen kom och tog nog hand om dom, jag och matte gick in så vi struntade i det!


Idag har jag hälsat på Igor, Basti och Kaki, Kaki kom närmre idag nästan bara en handbred mellan oss, hihi!

Varit borta ett tag hos syrran för mtte skulle hämta hem min oj, vår bil så jag har fått åka bil också idag, i allafall en kort bit!


Matte ska tydligen fixa till min frilla och resten av håret senare men först ska hon äta så jag hoppas hon blirtrött och glömmer bort det, hihi!

 

Matte och jag på trimbordet (gammal bild).

 
 
Laika

Laika

1 juli 2012 17:50

Ja, bilåkning är bra kul även om det bara är kortare rundor. Låter som att matten din hade en bra kväll, men din lät inte heller fy skam. Syrran verkar ju vara en kul en.
Hur blev friseringen? Lyckades du få matte att glömma bort sig? :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 juli 2012 17:54

Nä jag lyckades tyvärr inte för jag ville ha ner henne å golvet för lite gos men då tyckte hon att det var bättre på trimbordet men nu är jag klar!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 juli 2012 18:31

Vi saknade dig å matte igår, men vi förstår att ni hade roligare saker för er... Nån liiiten smakbit av grisen kunde väl matte ha smuslat med sig. Om den var helstekt måste det ha funnits lite gottigt ben till en gullig hund!
Njut av en lat kväll, för imorrn är det jobbedag igen...

=^.^=

Kram puss på nosen

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

1 juli 2012 19:17

Det kan man ju tycka men nä inte ens en smula!
Jag får inte äta ben som börjar på f säger matte men jag säger att gris börjar ju på g, hihi!
2 veckor kvar bara att jobba - gillar jag!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

1 juli 2012 18:47

*pfft* så fräckt av din matte att gå på party utan dig !
Tur att du fick extra gos sen på kvällen i alla fall :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

1 juli 2012 19:15

Visst var det! Jag kunde legat mitt på bordet så hade jag hållt koll på alla!

 
Edith

Edith

1 juli 2012 21:01

Men hur kan matte gå på party utan dig? Det var fräckt. Vi hundar som älskar att vara på fest och hälsa på alla glada människor. Fast det är klart, du hade det nog rätt bra hos syrran din. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

1 juli 2012 21:54

Var nog lugnare hos syrran för matte sa att ljudet var rätt hägt på bandet och allt annat!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

1 juli 2012 21:21

Mjau, jamar som kjellebus, att det var fräckt av matte att inte ta med dig på partyt.
tur att du fick extra gos senare på kvällen när matte kom hem iaf, tassar om.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

1 juli 2012 21:53

Ja, det bästa är ju ändå matte, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards