Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Superb!

Av Aamor & Tina - 18 juli 2012 20:53

Matte hade tänkt sova länge i morse för hon låg och läste till 02.30 men det tyckte jag hon kunde glömma för 7.30 ville kotletten jag åt igår komma ut, hihi! Den har kommit ut hela dagen i småbitar, hihi!


Matte fick ett tokryck när vi kom in igen för hon började våttorka golvet jag hade det hårda jobbet att hålla mig undan moppen, hihi!

Vid middagstid gjorde matte tacosoppa och sen skulle hon prova att torka kycklingfilé till mig.

Soppan kan jag inte säga nått om för den smakade jag inte men däremot den torkade kycklingen blev superb!

Först fick jag smaka en bit och när matte såg att jag gillade den delade hon lite till mig som hon smulade över mitt torrfoder, gott! Blev ju inte förrän nu ikväll för det tar tydligen sin lilla tid att torka den.


Annars har vi tagit det lugnt, matte gick in och la sig på sängen med en bok och då passade jag på att lägga mig i min, hon påstod att nån av oss snarkade men jag hörde inget!

 

Gammal bild!


Vädret har varit lite bättre idag, lite regn på morgonen och lite blåst men det har varit varmare i alla fall så vi har suttit ute en hel del. Jag har kollat efter katterna och matte har snackat med lite olika grannar.

Vi gick ut vid 19-tiden och då var mina kattvänner ute och matte satt med sin bok så nu när vi kom in såg matte att klockan nästan var 21, tiden går fort, hihi!


Verkar som ett oväder ska dra in, överraskning va, för det mörknar och så började det stänka lite när vi gick in.

En granne sa att där var ett oväder över Danmark som var på väg in ni ikväll! De kan väl behålla det där eller skicka ut det över havet!


 
 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

18 juli 2012 21:51

Mjau, här har vi sett några svarta moln,men det kom inget vått uppifrån, *Fniss*
Mjausan ni är uppe tidigt fast ni har semester, då ska man ju vila jamar vi, tass på dig du fina vove

Tass tasskram

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

18 juli 2012 22:02

Ja det verkar inte som matte och jag kan sova länge, är det inte hon som är uppe och störar sig så är det jag men vi kan nog hitta rätt för vi har 5 veckors ledigt!

 
Laika

Laika

18 juli 2012 22:43

Måste vara så att din matte hör i syne, för om du inte hörde något snarkande så kan där ju inte varit något snarkande för du snarkar säkert inte alls, det gör inte jag heller.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 juli 2012 22:47

Håller fullständigt med dig, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

19 juli 2012 08:47

Att jaga sopborste och golvmopp är det kuligaste Smulan och Amanda vet. När jag sopar eller maken moppar golvet är det FEST *fniss*
Tiden går fort när man har roligt ;-)
Smulan snarkar också och förnekar det lika bestämt som du! Hon hör det inte heller!!!
Det där ovädret ni hörde om kan danskarna skicka ut över Atlanten!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 juli 2012 11:45

Hade varit bra om ovädret hade tagit en annan väg men vi fick en del regn i natt, ca 8 mm men det är så mulet och kvavt ute att det nog brakar loss sen. Fast det har matte och jag trott innan också utan att nått hänt!
Jag håller mig helst undan för matte är så vild, hihi däremot är det roligare när mattemor sopar!

 
Felix

Felix

19 juli 2012 12:19

Jaha, så du har haft osväder du med, ja här regnar det vareviga dag och jag är så less på det där evinnerliga regnandet. Just nu skiner solen men det stinker fortfarande, fis oxå.

Torkad kycklingfilé lät väldans smaskens, får nog höra med matten om det kan va nåt för lilla mig, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 juli 2012 12:22

Kan säkert vara nått för dig med!
Trist med detta regnande. Dock har vi haft tur om man tänker på andra delar av vårt land så jag ska inte gnälla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards