Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Pladask!

Av Aamor & Tina - 20 juli 2012 19:50

Vi har inte gjort många knop under dagen men jag var borta en stund hos syrran för matte behövde shoppa lite.

Gcik sen hem igen och matte sa att vi skulle sitta ute men att vi var först tvugna att gå in och sätta sakerna i kylen.

Självklart gick vi ut igen men efter kanske 10 minuter så började det regna, vilken otur.

Inne passade matte på att laga lite mat och sen la hon sig i soffan och läste lite, själv passade jag på att slappa lite!

Matte skulle egentligen tvätta sa hon men samtidigt sa hon att det springer inte ifrån henne!


Matte föll pladask för mig nu i kväll, inte på nått bra sätt då alltså!

Vi satt ute och så kom där en hund och matte höll in mig men expert som jag är gick jag av halsbandet, lite tvist och backande i en faslig fart så vips är jag fri!

Matte reste sig upp och skulle ta men men snubblade och la sig raklång på marken, hon blev inte glad så vi gick in.

Jag blev lite rädd först att hon var arg på mig men det var hon inte förklarade hon, hon blev mest rädd att den andra hunden inte var snäll, nu var den det men man vet aldrig.

Matte skrapade sina handleder, fingrar och hela framsidan av bröstkorgen. Faktiskt lite synd om henne!


Jag har ätit nu och sitter just nu och tjatar på matte att vi ska gå ut, hon är riktigt trög för jag fick hoppat upp i soffan och säga till henne i rätt ögonhöjd!

 

Gammal bild!

 
 
Ingen bild

Eva

20 juli 2012 21:26

Mjau Aamor!
Stackars matte som skadade sig så, nu får du stanna i kopplet så det inte händer igen.
Ett sånt tradigt väder vi har med detta regnande hela tiden.
Vi passar Ferdinand nu när hans matte är på semester,han börjar känna sig hemma nu o har lagt beslag på mitt fönster den typen.
Ha en fortsatt bra kväll o fråga matte om du ska blåsa på det onda så blir hon bra ;)

Mjauu... från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

20 juli 2012 21:46

Ska försöka stanna där jag blivit satt men det är inte så lätt.
Visst är det tradigt väder, matte säger "just som det regna så kommer det en skur", Hihi!
Skönt att Ferdinand trivs bra hos er, har han acepterat Ruffas öra nu?
Ps. Ni kände inte att marken rörde sig när hon föll, hihi. Hon kände det nästan själv, inget kul att lägga sig som ett nerhugget träd!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

20 juli 2012 21:39

Nu måste du ta god tass om matte efter att hon ramlade. Klart att hon inte är arg, men man blir lite skakis när man har ramlat.
Och skrapsår gör ONT!! Ajajaj. Tur att hon inte bröt nåt.

=^.^=

Nosbuffar å en tröstekram till matte

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

20 juli 2012 21:42

Nä det känns nog inte så skönt för hon klagar lite när hon rör vid dem.
Har hon extra tur så såg ingen henne heller mer än killen med hunden, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

20 juli 2012 22:24

MEN Aamor, stackars din matte, att hon föll pladask, usch!
AJ AJ
Hoppas hon inte bröt ngt iaf.
Du får gosa, mysa och ta tass om henne, så blir hon bra igen.

Tass tass
ha en bra helg

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

20 juli 2012 23:20

Det enda hon bröt var - nä hon bröt inget men hon tycker det är skämmigt att falla så!
Ondast har hon i ett finger som blev ordentligt skrapat.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 juli 2012 23:01

Min matte kom helt plötsligt att tänka på ordstävet : Liten tuva stjälper stort lass , jag försår inte alls vad det skulle ha att göra med att du fällde din matte ??!!
Tur att vovven som kom var en snäll en :)

http://kjellebus.blogpspot.com

Aamor & Tina

20 juli 2012 23:19

Jag förstår det men matte är frågande, hihi. Hon snubblade inte över mig utan över sina egna fötter, hihi!
Visst var det tur men det var en sån som har dåligt ryckte!

 
Laika

Laika

21 juli 2012 11:00

Hmm, det där med att dra sig ur kopplet är jag också expert på. Jag har fått ett sele men den kan jag också dra mig ur, hihi. Perfekt att göra när matte vill att jag ska gå ute när det regnar.
Stackars din matte, ta hand om henne och låt henne vila lite. Tur att det inte gick mer illa och vilken tur att den andra hunden var en snäll en. Man kan ju aldrig veta så noga. Lova lite lugna dagar här nu fram över :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 juli 2012 16:19

Matte tog hem selen jag har hos matteföräldrarna men jag gillar den inte men får väl stå ut så länge matte tycker att jag ska ha den!
Lovar att vi ska ta det lugnt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards