Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Följa med?

Av Aamor & Tina - 4 september 2012 18:29

I morse hade jag bråttom bort till "dagiset", nja bråttom och bråttom men jag gick dit i alla fall och det var för jag skulle gratulera mattefar som fyller år idag. Jag ville ge honom en riktig örontvätt, hihi men han tackade nä till det, så kinkig man kan vara då  

Jag har nog vilat mest hela dagen, Affi blev lite småsur för jag tog en av hennes favoritplatser, uppe på stolen vid köksbordet där matteföräldrarna lagt en extra kudde och där är så skönt!


Mattemors syster kom på besök och henne gillar vi men hon var där för att gratulera mattefar men vi tog över som vanligt, hihi!

Då hon skulle gå hem sa hon på skoj "ska ni följa med mig hem?" och vips så var vi förbi grinden och mattefars ben men när han hojtade på oss så stannade vi, han hämtade Affi och tog henne under armen men jag fick minsann gå in helt själv, orättvist, hihi!


Matte kom och sen körde hon och mattefar iväg, matte kom inte inom för då hade vi velat följa med men jag hörde henne så jag visste att hon kommit men hon skulle köra mattefar till tippen med en massa trädgårdesafall och sen skulle de hämta mat som han skulle bjuda på idag.


Vi har nu varit hemma ett tag och jag har sovit, just nu ligger jag och vilar bara, trängt in mig i en hörna för jag hörde att matte ville sätta om min tofs senare, suck.

Ska kolla katterna sen nästa gång jag ska ut, träffade bara 3 små tvåbenta vänner när vi satt ute innan.

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

4 september 2012 19:35

Märkligt att mattefar inte ville att du skulle tvätta hans öron. Man SKA vara ren om öronen på sin födelsedag. Sa du inte det???
Vi ber att få gratulera mattefar också! Hurra för honom!!!
Jag tror att du ville nog hem med matte, även om hon kom senare. Inte till mattemors syster, ni ville säkert bara busa mera.

=^.^=

Kran å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 september 2012 19:40

Säger till honom varje dag men han är lite tramsig med att vilja få örontvätt.
Klart jag ville till matte men det är så att mattes moster hade en katt tidigare och har nån haft katt en gång har de katt alltid så vi tänkte troligen kolla in den även om den inte finns mer.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 september 2012 21:26

Konstig mattemorfar du har som inte vill bli tvättad i öronen på sin födelsedag *fniss*
Hipp KURRA KURRA från mig o matte till din mattemorfar !
Hoppas middagen var good och att du och Affi fick smaka riktigt mycket :)

http://kjellebus.blogpspot.com

Aamor & Tina

4 september 2012 21:42

Mattefar är lite knasig med det, hihi! Han säger att han tvättar öronen själv men jag vet inte det för jag har aldrig sett det, hihi!
Affi smakade men jag ville inte ha!

 
Laika

Laika

4 september 2012 23:37

Grattis till mattefar. Hur kan man tacka nej till en gratis örontvätt? Förstår jag inte alls, på hans födelsedag och allt :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 september 2012 06:34

Inget jag heller förstår, hihi!

 
Frasse

Frasse

5 september 2012 16:10

Sänder mina varmaste kattulationer till mattefar i efterskott! Konstigt att han inte uppskattade din fina örontvättspresent, men ibland vet tvåbeningar helt enkelt inte sitt eget bästa :-)
Hoppas du slappt tofsomsättning och att du träffade många katter sen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 september 2012 18:05

Förstår mig inte på de tvåbenta ibland, matte förstår jag mig på mestadels för hon gör som jag vill, hihi!
Tofsen sattes om och katter träffade jag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards