Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Snö!

Av Aamor & Tina - 1 december 2012 18:07

Matte vaknade redan klockan 06 men hon hade den goda smaken att stanna kvar i sängen så jag kunde sova vidare!

Vid 9 tiden gick vi ut på dagens första runda och det blev en lagom lång en.

Det snöade lite och det hade kommit lite snö innan för där var lite puder på marken som yrde iväg när jag rusade fram!

 

Inte är det mycket som kommit men rätt lagom, hihi!

Tyvärr var inga katter ute så vi gick in istället och kom överens om att vi skulle kolla senare.


En sväng bort till matteföräldrarna blev det för vi, ja matte egentligen skulle hjälpa mattefar att sätta upp 2 ljusslingor i trädgården, det blev jättefint.

Först ett ljusnät över en buske vid ingången och sen en slinga på räcket vid trädäcket.

Syrran och jag busade hejvilt i vår hage och sen fortsatte vi där inne, blir ju helt utmatta, hihi!


Hemma satte matte upp stjärnan i TV rummet och sen drog hon fram dammsugaren för hon tappade en lampa i golvet och givetvis gick den i kras.

Jag fick kela lite med Peggy när jag var ute nu i kväll och när vi satt på bänken kom den lynnige Baby och han var så kelig men bara med matte, jag får inte gå fram till honom eftersom han är lite sådär i humöret.

Jag har fått en ny tofs uppsatt och nu tänker jag sova en stund!



Jag och matte har fått ett jättefint Adventskort av Tuija som har Belissagardens kennel!

Tack så mycket!

 

 
 
Melody

Melody

1 december 2012 19:44

Du har faktiskt mera snö än vad jag har!
Ha en bra kväll!
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

1 december 2012 19:47

Kan det vara möjligt ;)
Samma till dig!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 december 2012 19:48

Vad lite vitt ni har, vi har så det täcker och matte och husse har skottat lite. Låter som en bra dag! Mysmorgon och gos med Peggy! Härligt! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 december 2012 20:40

Ja inte är det mycket men matte sa att det snöade för en stund sen men det blir nog inte mycket mer!

 
Laika

Laika

1 december 2012 21:04

Wow vilket fint julkort du fått :)
Alltså, du har ju gett oss ett dilemma här, HUR kan du äta utan att gegga ner dig? Jag ser alltid ut så efter en måltid... Matte skrattar ju åt mig nu, hon trodde de flesta åt som jag. Äter även din syster fint? Jag tror att jag kanske har något att lära här, hihi.
Skönt att du fick sova lite längre än till 6 på morgonen innan du gick ut :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 december 2012 21:22

Ja syrran gillar verkligen inte att kladda ner nosen så hon äter inte som du men sen å andra sidan äter vi nästan alltid torrfoder och då blir man ju inte så kladdig!
Jag kan bli lite oljig i mustaschen när jag får vetegroddsolja på torrfodert!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

2 december 2012 00:22

mjau, så fint adventskort du har fått.
Så lite vitt ni har fått där ni bor
Här har vi oxå fått skotta lite vitt.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

2 december 2012 08:41

Inte mycket igår men vänta bara så ska ni få se dagens kort när vi har varit ute och matte fotat, oj oj! Jag har fått titta ut så jag gick och la mig igen, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

2 december 2012 09:13

Hej och trevlig 1:a advent på er!
Ni lär nog få mer snö idag att busa i, sa dom som vet ;-)

=^.^=

Kram å nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 december 2012 09:15

Jo nog är det snö här, det var kuligt!

 
Felix

Felix

5 december 2012 12:10

Adventsstakarna kom upp här i lördags med men nån stjärna har jag inte sett till, fast matten har nog någon liggandes, ska be henne sätta upp en i sovrummet, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

5 december 2012 17:48

Klart ni ska ha en stjärna i sovrummet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards