Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Bortskämd?

Av Aamor & Tina - 4 december 2012 18:32

Snöade i morse när jag gick till syrran och så var det sån dum snö som fastna i pälsen - inte så kul för matte fick duscha tassar och mage på mig när vi kom in!

Tog sovmorgon till 9 och sen har vi busat lite både ute och inne, sprang runt lite i vår hage på eftermiddagen.

Inne igen ville vi upp på bordet och där låg vi och kelade med matteföräldrarna då jag upptäcker att jag var rätt så hungrig, mattemor fixade torrfoder till mig och så fick jag äta uppe på bordet, hihi! Bortskämd? Nä nä inte alls!


Mattefar gick ut strax innan jag vet att matte skulle komma så jag hade en liten aning om att de skulle bli sena och jag fick rätt!

Klockan var nästan 17 när de äntligen behaga komma och då satte de sig ner och åt för de hade handlat mat med sig.

Sen trodde matte att hon skulle kunna lämna mig kvar när hon körde hem sina varor, vilken tokig idé!

När hon gick ut passade jag på att smita genom ytterdörren och vägrade gå in igen, matte försökte ta mig men jag smet undan, hihi! Matte gick in och kallade på mig men alltså matte, den lätta går jag inte på!

Slutade med att hon fick hämta kopplet och säga att jag fick följa med hem direkt då! Då kom jag frivilligt och eftersom matte inte vill lura mig körde vi hem och bilen hamnade i garaget, skulle lämnat den annars hos matteföräldrarna!

Bortskämd? Nä nä nä inte alls, såg bara till att jag få möjlighet att åka bil mer, hihi!

 

Bild från i somras när jag åkte bil!

På väg hem från garaget hör jag en hund kalla på mig så jag stannade och väntade, såg att det var min kompis Rex, han och husse skulle kasta sopor. Vi hälsade snabbt och sen gick vi in för det var rätt kyligt ute.


Har varit runt 0 grader under dagen med snöfall till eftermiddagen men nu i kväll har det blivit -5.

 
 
Melody

Melody

4 december 2012 18:50

Det är så härligt att vara lite bortskämd, men äta torrfoder på bordet
har jag aldrig gjort! Men få paket är inte dumt det heller. Eftersom du är
min första bloggkompis kan jag berätta för dig att jag öppnat mitt paket och att det var massa minigodisar i det! Mattes var inte ätbart men fint!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

4 december 2012 18:54

En klok bloggvän sa alltid det heter inte bortskämd utan älskad, hihi!
Åh vad kul med en massa godisar, aldrig fel att få!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

4 december 2012 19:15

Nog är liiite bortskämd allt ;-)
Vilken tur att din matte gör som DU vill (ofta i alla fall)...
Vi har mildare idag. Nu är det bara -3,6 grader ute, mot dryga -16 igår.
Mer snö fick vi också.

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 december 2012 19:46

Ja jag har drillat matte bra, hihi!
Skönt att ni inte har så kallt idag!

 
Laika

Laika

4 december 2012 20:18

Du är precis så bortskämd som man ska vara, eller vänta.... du är inte alls bortskämd, du skulle kunna skämmas bort hur mycket mer som helst...hihi. Antar att din matte också läser här, visst? ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 december 2012 21:36

Jag håller fullständigt med dig, hihi!
Jo matte läser men hon älskar att skämma bort mig och hon är väldigt medveten om vad hon gör, hon har alltid sagt att alla djur ska ha det bra annars ska man inte ha nått!
Hon lägger till att det är lätt att skämma bort smådjur för de är lättare att ta under armen om det är nått så länge de inte blir odrägliga!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 december 2012 22:00

Nää dååå inte är du det minsta bortskämd du inte ;-)
Här har det tack o jam INTE kommit mer snö idag , tycker dom dryga 10 cm vi har räcker och blir över :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 december 2012 22:06

Tack, håller med, hihi!
Skönt för hos oss kom det nog minst 5 cm till, säkert 20 cm i söndags men det packades ihop när det blev mildare väder men nog räcker det nu!

 
Felix

Felix

5 december 2012 12:21

Du minus fem är inte kalligt, det är rätt skönt tycker jag, hihi. Jag hade velat se dig när du inte lyssna vad matten din sa, jag är säker på att om det varit min matten då hade du hört, hihi. För när jag inte lyssnar på ordet "sitt", så upprepar hon det skarpt och jag är säker på att alla hundar på Näset sätter sig i rena förskräckelsen, hihi. Inte för att hon skriker, utan för att hennes stämma är så barsk, så jag sätter mig omedelbart. Det låter som hon ger en order, kanske tiden i lövhögen gjort sitt till, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

5 december 2012 17:52

Jag vägrar lyssna om jag inte vill höra henne och då kan hon barska sig bäst hon vill, hihi!
Räcker det inte att alla andra hundar sitter där i närheten av dig? Nån måste ju stå och då kan denna nån vara du, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards