Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Skotta!

Av Aamor & Tina - 5 december 2012 17:53

På grund av mitt påhitt i går så fick jag ju åka bil i morse, gäller att var om och kring sig så man får som man vill, hihi!

Fick allt gå en runda ändå så jag fick gjort både det ena eller andra.

Var ca -6 i morse och det har hållt sig runt4-5 minusgrader under dagen. Har snöat lite, fint puder som lagt sig, det föll så fin och då är det vackert säger matte.


Jag och Affi har hjälpt mattefar att skotta trädäcket idag, han påstod att vi var i vägen men vi hjälpte bara till och visade honom var han skulle skotta, hihi! Blev hur fint som helst.

Passade även på att busa lite ute i hagen.


Matte var sen idag men det var för att en taxi inte kom som den skulle till hennes jobb så jag satt och väntade nästan i 1 timme på henne.

Hon fick en extra puss när hon kom för att hon missat en timme med sin lille påg, hihi!


Fick gå hem för jag kom inte på nått bra sätt för att få åka bil.

Många nyheter i snön och sen stannade jag och tittade på några barn som åkte pulka i backen, ser så kul ut men matte vägrar att skaffan en till oss så vi kan åka!


Inne la matte upp mat till mig och sa var så god men jag ville inte ha nått först men då sa matte till mig "du är hungrig nu Aamor, lika bra att äta så kan du vila sen", vila lät ju bra och att vila efter maten är extra gottigt!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

5 december 2012 18:25

Ni har nog också ganska mycket snö nu. Vi har haft snöstorm hela dan! Det vräkte ner och blåste som 17... Inte roligt alls.
Ha en jättetrevlig kväll, drygt halva veckan har ju gått!!!

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 december 2012 18:30

Ja veckan springer iväg!
Nog är här snö allt, jag döljs nästan om jag kommer ut på orörd snö!

 
Melody

Melody

5 december 2012 18:45

Nu är det härligt läskigt att vara ute och gå i Ystad. Under tunt snötäcke ligger isfläckar som jag inte ser och vips åker mina ben åt alla håll! Husse kallar mig för
"Bambi på halis", jag förstår ingenting.
Puss från Melody som gärna skulle äta upp din mat!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

5 december 2012 18:50

Usch ja sån dold is är läskigt men du vet väl att det alltid är personen som håller i kopplets fel när man halkar så för de ska upplysa om sånt och ha stenkoll. Jag tittar alltid anklagande på matte när jag råkar ut för sånt. Hon säger att jag får själv hålla koll!
Jag har några bitar torrfoder kvar i skålen som du kan få, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 december 2012 18:50

Nu har i alla fall vi snö så det räcker, det är så mycket att du nog inte syns AAmor!! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 december 2012 18:53

Fy det är så jobbigt att gå i ja man kan inte gå utan man får hoppa fram som en kanin!

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

5 december 2012 20:14

Ojoj, finaste Aamor! Har ni också drabbats av dumma snön.. Det gillar jag då rakt inte. Tycker ni ska ha fint väder jämt så du inte fryser om dina fina tassar... Här är vi inomhus och behöver aldrig tassa ut om vi inte vill, men stackars dig som måste tassa ut och inte har någon låda.. Inte bra.

Nosbuffar och Gos <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

5 december 2012 20:21

Inte kul att fryas om tassarna för att inte tala om det dumma saltet de kastar ut på vissa ställen.
Sen är snön bra för jisses så många nyheter det finns att "läsa"!

 
Laika

Laika

5 december 2012 21:12

Att vila efter maten är det absolut gottigaste som finns :)
Skönt med lite promenad ändå. Jag har bojkottat allt idag, vi har haft snöstorm som heter duga och det har kommit 4 dm snö bara under dagen, kaos har det varit och jag har inte alls velat vara ute. Svårt att gå när det inte är plogat.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 december 2012 06:36

Så mycket snö går ju inte att gå i för såna som små som vi, då får matte/husse gå före och trampa ner men hur kul är det att gå efter dom!
Hoppas det lugnat sig nu hos er!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

6 december 2012 16:14

Hihi, läste om ditt bus igår, jamarbra knep för att slippa bli kall om tassarna :-)
Här i Skåne är det också alldeles vitt *stora ögon* Det är inte så ofta vi har snö i december, säger matte. Nu håller vi både tassar och tummar att det inte betyder att allt ska vara vitt i flera månader nu, för ingen av oss är förtjust i snö!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

6 december 2012 17:13

Fast det har varit vita vintrar i Skåne sen jag flyttade hem här, innan har det knappt visat sig på många år säger matte.
Visst var det bra påhitt, hihi!

 
Felix

Felix

10 december 2012 13:42

När matten läste för mig så var jag tvungen att fråga vad påg var, matten säger att det är samma sak som kille men på skånska. Hon tycks vara allvetare, den här matten men jag undrar om hon inte är ute och cyklar, hihi. Ja, du får väl förklara saken sen, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

10 december 2012 17:45

Du har en väldigt klok matte för påg är kille/pojke och tös är tjej/flicka.
Blir lite skånska här ibland fast matte försöker att göra det så alla förstår.
Vet ni vad rullebör är?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards