Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Hage!

Av Aamor & Tina - 13 december 2012 18:30

Oj så kallt det var i morse, hela -16 grader, det var så min nos och mattes näsa frös fast när vi andades in, hihi!   

Matte tog några kort för det blev dimma ett tag igår och träden blev så fina, fulla med "kristaller".

 

Mattefar satt och tittade på Lucia på TV när jag kom och jag blev glad för då kunde jag ju ligga en stund i soffan men först ville jag in till mattemor för att säga godmorgon till henne och sen kunde jag koppla av.


Matte bad mattefar ta lite kort när jag och syrran var ute i vår hage så det gjorde han men det blev mest lite traskande runt där, hihi!

Jag ville egentligen inte gå ner där idag utan pinkade på en snöhög som låg på trädäcket, hihi! Jag tyckte att jag var smart där men mattefar upplyste mig att det inte var nått bra - ups!

 

Här står jag först och syrran kollar in sin husse och undrar vad han sysslar med!

Snön har blivit lite packad för där var mer innan.

 

Vår hage, gången går bakom vinbärsbusken och sen ca 5 meter till höger, syns inte på bild!

Här kan det gå undan kan ni tro när vi känner för att springa!


Vi hade -9,4 när vi gick hem och sen har det snöat lite på eftermiddagen, blev bara lite av det!


Ha en fortsatt bra Lucia!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

13 december 2012 18:54

Trevlig Lucia på er också :)
Här har det också varit så där BRR-kallt idag !
Tur att ni har några gångar i er hage , annars hade ni inte synts *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 december 2012 19:10

Nä vi hade sjunkit ner i snön helt, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

13 december 2012 19:16

Så fint mattefar har gjort år er. Tack för de fina bilderna!!! Där kan ni ha hur kul som helst, bara det blir liiite varmare. Här längtar vi efter våren ;-)
Ha en jättrevlig Luciakväll!

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 december 2012 19:21

Visst blev det bra! Hagen är lite större ibland beroende hur mattefar sätter up kompostgallern när han klopper gräset och just nu är den ganska liten.
Våren hade varit toppen!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

13 december 2012 19:21

Nu tror vi att vår kommentar har försvunnit ut i cyberrymnden (igen), för det kom inte nån ruta som bekräftar.
Äsch, vi får väl göra om det:
Så fint mattefar har gjort åt er i hagen. Där kan ni ha jättekul, bara det blir liiite varmare. Tack för bilderna!
Ha en trevlig Luciakväll!

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 december 2012 19:22

Jo den kom fram ;)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 december 2012 19:26

Så vackert! Naturen är rätt häftig! Vad härligt ni har det i snön! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 december 2012 19:41

Naturen är väldigt vacker!

 
Laika

Laika

13 december 2012 19:32

Wow, vilken kanonbild på trädet :) Man riktigt ser hur det glittrar om den från alla iskristaller, vackert. Ja, bilderna på er är ju också kanon, det är dom alltid :) Vilken fin springrunda ni fått skottat där i hagen.
Trevlig Luciakväll!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 december 2012 19:41

Var mycket finare i verkligheten men så är det!
Visst är det en bra runda!
Samma till dig och de dina!

 
Melody

Melody

13 december 2012 19:33

Så fin hage ni har! Där skulle jag gärna vara med. Hos oss hade snön blivit så hård idag att vi kunde springa på den, utan att sjunka ner! Låg bara lite lös snö ovanpå som vi rullade oss i.
Slapp du vara stjärngosse idag?
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

13 december 2012 19:40

Den är kanonbra! Det går bra att springa uppe på hård snö men tyvärr har vi inte sån här!
Ingen stjärngosse men "sänggosse" - skönt att sova, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

14 december 2012 00:28

Mjau så fin hage du har, Aamor, tassarna upp. När det blir vår ska vi jamars säga till matte att vi ska sätta in fler bilder på våran blogg, hur våran rastgård ser ut, med mera.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

14 december 2012 06:38

Det låter som en trevlig idé! Tänk att vi måste säga till våra fyrbenta vad se ska göra, hihi!

 
Frasse

Frasse

14 december 2012 16:39

Så fina ni är i snön, du och Affi. Tur ni är så väl påpälsade när ni är ute och tassar i snön :-)
Jamarfin uteplats ni har - och ändå visar bilden inte allt... *imponerad*
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

14 december 2012 17:11

Nä vår uteplats syns inte helt för vi har ju hela trädäcket och det är nog 10x5 meter tror matte.
Syrran har mycket tunnare päls än jag så när hon ska vara ute länge har hon tröja på sig men jag tåler lite mer kyla!

 
Felix

Felix

17 december 2012 14:13

Ni har ju lika mycke snö som vi har, konstifikt är vad det är men jag hoppas att vi får mera snö och slipper griskylan, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

17 december 2012 17:57

Vi vill också ha snö för nu är den snart borta och så vill jag ha minus igen för slabb och regn är botten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards