Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Sen igen!

Av Aamor & Tina - 18 december 2012 17:39

Hopplösa matte kunde inte somna igår och när hon väl somnade vaknade hon nån timme senare, hon stör ju mig även om hon försöker att låta bli.

Tur att jag kan sova vidare hos matteföräldrarna.

Jag hälsade på mattefar och syrran för att sen vilja upp på stolen vid bordet för att sova där en god stund.


Syrran ville ut vid 11-tiden och tydligen tyckte hon att jag också var nödig för hon drog nästan ner mig från soffan där jag låg så gott och sov.

Senare tyckte jag att jag kunde lägga mig i en snöhög på trädäcket medan syrran själv sprang i hagen men inte ens det kunde jag få göra - jag skulle springa med, suck! I och för sig var det rätt kul när jag väl fått fart på benen, hihi!


Matte var sen igen men hon berättade att hon varit hos ögonläkaren. Hennes mormor och moster hade/har grön starr och matte vill kolla sina ögon eftersom det går i arv, mattemor kollar också sina.

Nu var trycket precis på gränsen för högt så matte ska dit igen till sommaren för att kolla på några blinkande lampor och sen kolla tryck igen.

Ögondoktorn sa att det kunde gå upp och ner lite så hon skulle inte oroa sig men det gör hon nog ändå lite. Hoppas det har gått ner till nästa gång. Annars var hennes ögon jättefina sa han - ja det är de även om de är lite trötta idag, hihi!

Jag åt mat hos syrran innan vi gick hem så nu ska jag sova lite eller fram till vi ska gå ut nästa gång i alla fall.

Det snöade stora flingor när vi gick hem - kan inte vädret bestämma sig!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

18 december 2012 18:10

Skönt att mattes ögon mår bra, dem är man rädd om! Hoppas att det går lika bra vid nästa undersökning i vår!
Nu är det bara tre jobbedagar kvar för matte, bra eller hur? Sen är ni lediga jättelänge!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 december 2012 18:20

Jo tre dagar kvar - så skönt.
Ja de var okej nu men trycket var lägre för 4 år sen men så länge det är på rätt sida gränsen.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

18 december 2012 18:20

Här har min matte ÄNTLIGEN haft en ledig dag idag , som hon givetvis rymde iväg på en sväng. Men hon har hållt sig hemma det mesta av dagen i alla fall :)
Här har det varken regnat eller snöat idag , men det har varit alldeles igenmulet.

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 december 2012 18:21

Hon ska väl vara hemma hela dagen när hon nu har en ledig dag - ni får nog ta ett snack om det, hihi!

 
Melodylody

Melodylody

18 december 2012 18:29

Nu blev min matte betänksam, hennes pappa har också starr. Nu ska hon kolla upp vilken starr han har. Vad skönt att det är bra med din mattes ögon, min matte har ju fått terminalglasögon, men hon lägger dem överallt och husse får springa och leta efter dem. Kanske ska ge henne ett sådant där senilsnöre i julklapp!
Ha det gott och hälsa matte att vi är glada att henne ögon mår bra!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

18 december 2012 18:33

Är det grå starr så kan man ju operera den men just grön är inte kul alls men upptäcks den i tid kan man hejda den. Ögonläkaren rekomenderar att man ska börja kolla när man är 30 om det är i släkten.
Matte har varit på sina kusiner men de tycker inte att de ska kolla sig trots att det är deras mamma som har det och är så gott som blind av den och det kan inte göras nått mer.

 
Laika

Laika

18 december 2012 21:28

Du är alltid så söt när du ligger och sover :)
Ja, hoppas att det trycket då har lagt sig till nästa gång när matte ska kolla sina ögon. Min matte har laseropererat sina ögon, fast det var för att hon såg dåligt och var trött på glasögon och linser.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 december 2012 21:34

Det har min matte också funderat på att göra men hon är lite feg. Så länge inte trycket ökar är det ingen fara men man vet aldrig.

 
Roy och Tess

Roy och Tess

18 december 2012 21:49

Skönt att det var bra med ögonen, hoppas det är lika bra i vår :)
Så söt bild :)
Ha det så bra //Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

18 december 2012 22:09

En av mina favvo sysselsättningar - att sova, hihi!

 
Felix

Felix

19 december 2012 08:05

Va krånglig din syrra är, som inte låter dig sova ifred, syrror låter som något roligt men ändå inte, hihi.

Matten hälsar och hoppas att din mattes ögon är bra och att hon slipper grön starr, för det är inte roligt, hennes mamma hade visst det.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 december 2012 08:08

Det ska vara på syrrans sätt många gånger men hon är väldigt omtänksam och gosig också.

Nä sånt vill hon inte ha. Kollar din matte sina ögon?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards