Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Nära ögat!

Av Aamor & Tina - 5 februari 2013 17:57

I natt blev matte arg på mig och det var nära ögat att jag blev utestängd från sovrummet och eventuellt att hon lyckades väcka några grannar också!

Jag kom inte till ro, skulle upp och ner från sängen hela tiden och ville inte använda trappan när det var mörkt så jag väckte matte och bad henne snällt tända.

Sista gången röt hon till ordentligt och upplyste mig om att klockan nästan var 02 och att om jag inte slutade skulle hon stänga sovrumsdörren och jag skulle få sova utanför - ajajajaj! Jag gick då och la mig under sängen och suckade högt några gånger för att hon skulle förstå att jag blivit sårad av hennes ord!


Varit en bra dag hos syrran, vi fick besök av mattefars bror och hans fru, de har varit på utlandsresa när frun nollade och nu ville de bland annat visa de fina korten de tagit.

Matte kom redan strax efter 15 för hon kompade lite, hon och mattefar skulle beställa blommor till en begravning och sen skulle Affis och mina klor bli klippta men kloklipparen var inte där idag så vi får göra det i morgon istället.


Nu har vi varit hemma ett tag men innan vi gick in kom Peggy och snabbkelade och så såg jag Basti och Chandi leka lite.

Tror nog att matte vill lägga sig tidigt ikväll men man vet aldrig!

 

Gammalt kort men jag är nästan lika trött nu, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

5 februari 2013 18:31

Nu är det nog bästast att du är jättesnäll mot matte, när du var så strörig inatt. BUSFRÖ ;-)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 februari 2013 18:33

Jag ska försöka, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 februari 2013 18:49

Men ibland är det ju svårt att komma till ro helt enkelt. Vi tror nog att det blir en tidig kväll för er! nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 februari 2013 18:52

Det blir nog tidigt, hoppas det i alla fall!

 
Ingen bild

Eva

5 februari 2013 19:06

Mjauu Aamor!!!
Du kan tro att Matte skrattade när hon läste om dina nattliga bravader. Hon kunde se framför sig hur din Matte bannade dig, tur du kröp under sängen, men du hade nog inte behövt vara utanför så länge tror jag, hon hade nog inte kunnat sova då.

Ha en bra kväll till er båda!!!
Snutte-Ruffa o Eva


Aamor & Tina

5 februari 2013 19:15

Nä inte en enda sekund hade hon fått sova då för då vill jag lova att jag väckt grannarna om nu matte missade det, hihi. Du vet ju villa röstresurser matte kan ha, hihi!

 
Laika

Laika

5 februari 2013 19:08

Hihi, ja visst kan dom kinka ibland. Inte kan du rå för om du har svårt att komma till ro och kanske inte vet vart du ligger som bäst. Min matte suckar väldigt mycket åt att jag tvunget ska väcka henne en timme innan hon behöver vakna- varenda morgon....

Skönt att matte kunde sluta tidigare då och att du haft en bra dag hos syrran och så håller jag tassarna för att nästa natt blir bättre,

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 februari 2013 19:13

Visst är de jobbiga ibland men vi älskar dom ändå, hihi!
Jag provade att ligga överallt i sängen till och med försökte jag knuffa bort matte men hon är som en betongklump när hon är vaken, lättare när hon sover för dy flyttar hon på sig, hihi

 
Melody

Melody

5 februari 2013 19:39

Jag somnar ganska snabbt på kvällen, men jag väcker matte varje natt och
vill gosa med henne! Pussar henne jättemycket och jättelänge.
Ibland blir hon faktiskt lite irriterad på mig, men hon måste ju
förstå att det bara är av kärlek!
Önskar både dig och matte en riktigt god natt sömn!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

5 februari 2013 19:42

Oftast somnar jag också fortare än kvickt och sover hela natten. Nån gång måste man ju vara "jobbig"!

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

5 februari 2013 20:00

Uschjam, det är jobbigt när man inte kommer till ro. Risken är ju också att det drabbar även andra, hihi... :-) Hoppas både du och matte får sova riktigt gott i natt!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 februari 2013 20:33

Hoppas matte också men det blir så ibland och det får hon tåla, hihi (säg inte det till henne bara).

 
Rebellen Penny

Rebellen Penny

5 februari 2013 20:53

Finaste Aamor! Ibland är det bautasvårt att komma till ro, du är absolut inte ensam om detta. Din matte kanske själv hade liite svårt med det och kanske blev extra irriterad? Här har vi perioder då ingen av oss kan sova särskilt bra på nätterna, utan ger vår mamma jobb efter jobb.. ;)

Nosbuffar och Gos

http://rebellenpenny.blogspot.se

Aamor & Tina

5 februari 2013 21:16

Får nog erkänna att jag hade svårt att komma till ro men sen blir det inte bättre för matte som måste upp tidigt och måste sova så nog blir hon lite extra irriterad.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 februari 2013 23:02

Trodde bara det var min matte som röt när man busar på nätterna :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

7 februari 2013 06:32

Oj kan din också ryta så det väcker alla runt om, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards