Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Nödvändigt?

Av Aamor & Tina - 11 februari 2013 18:44

Äntligen måndag! Hihi, endast för jag har längtat efter att busa lite med syrran, träffade henne ju bara i 1,5 timme i helgen och då kan jag få lite abstinens. Matte påstod att jag fick det igår kväll för jag ville göra allt möjligt men helst av allt ut en gång i timmen men jag fick ge upp det för matte tog ton mot mig och inte blev hon rädd heller när jag försökte brösta mig och säga till henne vad hon gapar om!

Svaret jag fick av henne var "tror du att jag blir rädd för en sån liten kille?" och så gav hon mig en puss på pannan och då är det inte lönt att brösta sig, hihi!


Blev glad när jag såg syrran och vi har väl busat lite i alla fall men kanske inte mer än vanligt.

Det är bra att ha Affi som en personlig assistent för hon säger till matteföräldrarna när jag behöver gå ut så slipper jag göra det själv, hihi!


Matte jobbade länge och det hade jag glömt så jag fick vänta rätt länge innan hon kom men då fick hon en puss och en leksak.

Hemma hamnade jag på trimbordet för matte sa att jag såg ut som en riskvast i huvudet!

Tycker ni att det var nödvändigt att jag hamnade på trimbordet?

 

Tycker looken är rätt unik men matte påstod att det var en typisk Shih Tzu look efter bus och mattgnugg!

Nu fick jag inte se ut så längre men jag kan väl fixa till nått liknande rätt snart - bara ge mig tid och lite ork, hihi!

 

Matte gillar denna looken bättre och i ärlighetens namn kan jag se ut lite bättre också, hihi!


Nu ska vi hålla måndagskväll och jag kanske kommer att äta lite mat senare men nu först måste jag vila denna trötta kropp - det är gott av vila!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

11 februari 2013 19:14

Nog behövde du friseras lite ;-)
Matte hade rätt, inte kan du tuffa till dig mot henne.
Hon kan säga ifrån på skarpen om hon behöver!
Du får inse att hon är Alfan hemma!!!

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

11 februari 2013 19:18

Jo nog är hon alfan men jag måste prova om hon har hoppat ner från tronen, hihi!

 
Ingen bild

Annika

11 februari 2013 19:44

Hej på dej snygging. Lite frisering skadede inte *ler*. Du vet väl att Matten bestämmer *Ler igen* Kram o Hälsa Matte

Aamor & Tina

11 februari 2013 20:08

Jag vet men jag måste prova ibland för att kolla, hihi!

 
Melody

Melody

11 februari 2013 19:54

Men Aamor du är ju så snygg, både i och utan ruffs!
Jag fick också en rejäl kamning idag och blev riktigt ledsen på matte. Så fort hon släppte ner mig gick jag direkt till hallmattan och gnuggade mig till en rejäl rufsfrisyr igen. Hon ska inte tro att hon bestämmer över min frisyr!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

11 februari 2013 20:07

Bra gjort men tyvärr hjälper det inte för när jag var yngre provade jag det men jag hamnade på bordet igen om det blev för rufsigt!

 
Laika

Laika

11 februari 2013 19:57

Jag tycker det var en ytterst liten skillnad mellan bilderna, matte håller dock inte riktigt med, men dom är ju ena såna tokar med sina kammar och borstar som dom jagar oss med :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

11 februari 2013 20:05

Håller med dig, hihi!
Tror de behöver glasögon!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 februari 2013 06:19

Lite rufsig var du allt men så länge man ser gör det ju inget.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 februari 2013 06:36

Sp rått ni har, fast det var rätt skönt att se genom ögonen helt, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards