Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Morgonmöten!

Av Aamor & Tina - 23 april 2013 17:24

Det blev ett par morgonmöten för mig när vi gick i väg i morse.

Först träffade jag Goldentiken som bor en bit från mig, vi kan se deras villa och jag skäller alltid på henne för hon är en Golden och på de ska man skälla (knasigt av mig säger matte men....) men då säger matte till mig att jag faktiskt känner henne och att det är väldigt onödigt att skälla så jag tystnade och gick fram och hälsade men var samtidigt beredd på att lägga in backen, hihi!

Hon lägger sig ner och ser gudasnäll och söt ut men rätt som det är far hon upp och vill busa och det vill inte jag så det gäller att snabbt lägga in backen, hihi!

Vi gick vidare och precis innan matteföräldrarnas hus sprang vi på Alice och hennes matte, Alice är en Tibetansk Terrier och precis lika busig som Goldentiken så det är samma sak där, backen i läge.

Vi har inte sett Alice på länge för hennes stackars matte hade varit sjuk men vi blev glada att de som.


Syrran och jag har mest sovit och busat lite ute. Går bra att busa med Affi för jag kan alla hennes trix och vet hur hon är och vad hon gör i alla lägen.

Matte var lite sen för hon håller på att jaga kläder för hon ska på bröllop snart och att shoppa tillhör inte mattes favorit sysselsättning, i alla fall inte när man måste hitta nått. Hon hittade inget till bröllopet men köpte 2 par 3/4 byxor - jag tror hon får leta i mer än en affär, hihi! Hon var bara 30 minuter sen så det var ingen lång letning, hihi!


Hemma nu sen ett tag, jag har ätit och matte har satt igång tvättmaskinen.

Solen skiner så fint men det är rätt kallt för det blåser jättemycket just nu.

 

Efter maten godis! (gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

23 april 2013 18:26

De flesta av dina skällisvänner är ju större än du, bäst att vara beredd på allt ;-)
Jag är som matte, gillar inte att shoppa. Det mesta jag handlar köps på postorder sittandes framför datorn.

=^.^=

Kramar å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 april 2013 18:49

Matte har faktiskt gjort en beställning i kväll på nått hon kanske ska ha.
Ja alla är ju större, nästan alla i alla fall bara några få som är mindre men jag gillar bäst lugna hundar, nog därför jag älskar katter för de har ett annat lugn i kroppen än hundar. Jag är nog delvis katt, hihi!

 
Melody

Melody

23 april 2013 18:33

Shakira och jag älskar Golden och vill till alla sådana! Matte tror att det är för att det har funnits en Golden i den här familjen en gång i tiden och egentligen vill både matte och husse ha en igen! Men det är liksom lättare med småhundar när man är ute och reser mycket! Matte har ju svårt att vara borta från sina älsklingar!
Puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

23 april 2013 18:45

Jag blev skrämd av en Golden när jag var liten så det är nog därför jag skäller på dom, matte tycker att de är så fina.
Lättare med små älsklingar om man reser mycket!

 
Laika

Laika

23 april 2013 19:35

Alltid kul med möten även om man inte tvunget vill vara med på allt bus. Så gott det ser ut med din godispinne och dina små tuggisar runt dig. Ser ut som hemma hos mig, hihi. Det gäller att ha sina saker på var plats.
Min matte har börjat tycka att det är tråkigt att gå i affärer hon med. Nu är det så lätt att shoppa via internet så hon gör nästan alltid det före att gå i klädaffärer, fast det är klart, då får man ju vänta mycket längre på kläderna också.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 april 2013 19:55

Fast man får oftast sakerna rätt fort men man kan inte "panik" handla, hihi!
Mina saker ska helst ligga spridda över hela golvet och jag bryr mig inte vad matte än säger, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 april 2013 20:01

Bra start på dagen att träffa lite kompisar sådär men verkar klokt att vara lite försiktig när de är stora.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

23 april 2013 20:25

Gäller att hålla sig alert!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 april 2013 18:46

Haha, Golden måste man skälla på.... Du är rolig du, Aamor. Fast jag tror att jag vet vad du menar. Jag uppför mig som en "galenpanna" säger både Matte och Moster, när jag möter vita, mellanstora hundar. Matte och Moster fattar inte vad som far i mig och det gör inte jag heller, hihi!

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

24 april 2013 18:57

Nä inte kan du väl uppföra dig som en galenpanna, du skyddar ju matte och moster, hihi!
Matteföräldrarna hade en egentligen två Shih Tzu förut men den ene han blev helknas när han mötte stora svarta hanhundar, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards