Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Hoppfull!

Av Aamor & Tina - 9 september 2013 16:25

Jag fick åka bil till syrran i  morse men jag trodde först att matte lurade mig för vi gick ett annat håll än vad vi brukar men vi kom rätt till slut!

Syrran blev glad när hon såg mig och nosade igenom mig, hon ville väl bara ha redan på vad jag gjort i helgen.

Matteföräldrarna sa att jag var hopplös idag på morgonen men jag vill hellre säga att jag var hoppfull, hihi!

Det var så att de åt sååååå fruktanvärt långsamt och jag ville ju upp på bordet för att kela med dom och att de inte förstod när stod nedanför och steppade så måste jag ju berätta hur jag vill ha det, hehe!

Började lite försiktigt med att ta till mitt "söta pip" men tydligen hör de dåligt så jag fick till slut ta till med "gurgel pipet" och det kommer fram när jag är missnöjd med nått och nu var det deras långsamma ätande!

Jag skällde aldrig, tror jag och inte får jag sitta mitt på bordet när de äter heller för det hade varit det bästa och jag äter ju inte av nån mat men jag hade nog gjort en genomnosning av allt men det gör väl inte så mycket!

När matte fick höra detta sa hon att matteföräldrarna får gå upp tidigare om de ville äta ifred och så skrattade hon!

Heja matte!


Matte kom tidigt och hämtade mig, först ska hon jobba länge en annan dag och sen jobbade hon länge två dagar förra veckan som hon inte har nån möjlighet att ta ut på hela september och så funkade det idag så hon slutade redan 14.00 men hämtade inte mig förrän 15.00

Hon hade hämtat ut mina ögondroppar, hon skickar efter dom för de är mycket billigare på VetZoo än på apoteket, hämtat sitt pass och varit och handlat mjölk och bröd.

Hon beklagade sig över passet att hon inte såg klok ut och jag erbjöd mig att makulera det till henne men det gillade hon inte, hon behöver nog inte visa det så ofta sa hon och det hoppas jag verkligen!


Vi fick följe med mattefar och Affi hem och det regnade, inte så kul men desto roligare var det när vi träffade på Arktis, jag visade att han är min kompis och var snabbt framme hos honom men han ville hälsa på syrran så snabbt som möjligt men hon gömde sig bakom sin husse men sen hälsade dom.

Jag fick syn på Ollie som följt med ut och tappade helt intresset för Arktis och syrran.

Matte ville inte sitta ute för det regnade och det var nog tur trots allt för jag var rätt så hungrig och åt direkt vi kom in.

Nu ska vi hålla kväll och hoppas att regnet upphört till nästa gång vi ska ut!

 

Gammal bild men jag ligger där just nu!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 september 2013 17:43

Lika bra att du passar matte så hon inte gör nåt utan att du får vara med ;-)
Måndagar är lite jobbiga för de flesta.
För oss är det söndagseftermiddagarna som är tråkigast, när maken åker ifrån oss.
Med det BLIR fredag denna vecka med, så småningom *fniss*

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 september 2013 17:48

Det förstår vi att det känns trist när maken åker!
Tror inte att jag har mycket att säga till om ang det där passet och användningen :(
Går fort till fredag men det känns så långt bort när det är måndag.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 september 2013 18:29

Konstigt att du inte får vara på bordet?! man måste ju kolla vad som bjuds eller hur? Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 september 2013 19:01

Jag får vara där men de är lite kinkiga när där är mat där vilket jag tycker är konstigt!

 
Melody

Melody

9 september 2013 19:48

Det är bättre med hundpass, där behövs inget foto! Men jag tror nog din matte ser riktigt bra ut i sitt pass, så där säger de bara de där tvåbenta damerna!
Och regnet kom till oss också, så matte packade ihop och drog in till stan med oss!
Hon säger att vi ska sova i lägenheten i natt, så det blir att byta säng i kväll igen!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 september 2013 19:51

Nja inte var kortet så fint men vad gör det för hon är den bästa matte jag kan ha!
Kan man bara sova nära sina tvåbenta gör inte ett sängbyte nått eller hur!

 
Laika

Laika

9 september 2013 19:56

Hopp lös var du ju eftersom du inte fick hoppa upp på bordet, men hopplös för att du gurgel-gnällde... pffft, inte alls ;)
Och hoppfull var du ju verkligen som hoppades få hoppa upp :) Jag gurgelgnäller också och matte skrattade så gott när hon läste för hon vet precis hur du låter :)
Hoppas verkligen att regnet har slutat när ni går ut nästa gång.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 september 2013 19:59

Tack för att du förstår mig men jag glömde att säga att jag kom upp på bordet till slut, hihi!
Gurgelgnäll är vi nog rätt bra på ;)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 september 2013 20:32

Klart att du skulle fått vara med uppe på frukost bordet och kolla in om det fanns ngt gott där :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 september 2013 20:33

Tyckte jag också, hehe!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards