Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Kul besök!

Av Aamor & Tina - 20 september 2013 20:54

Matte har sovit i stort sett hela natten och sen sov vi väldigt länge i morse. Hon är betydligt bättre även om hon får sina hostattacker lite då och då.


Var borta om hos syrran vid middagstid och det var kul att se någon annan än matte, hihi!

Vi hämtade äggfack också för matte skulle lämna tillbaka dessa till sin kollega.

Hemma passade matte på att gå några varv med dammsugaren men hon blev helt genomsvettig så efteråt fick hon duscha så än håller förkylningen sitt grepp om henne.

Efter lite mat för oss bägge satte sig matte ner med en bok och efter en stund sa hon att vi snart skulle få kul besök, det skulle säga plingeling på dörren och precis när hon sagt detta så lät det plingeling!

Jag fick så bråttom ut i hallen och där stod två tjejer, en ung och en mindre ung, hihi (förlåt Sara matte tvingade mig).

Det var mattes kollega och hennes dotter Moa som hälsade på oss och lämnade ägg till oss, riktigt goda ägg är det.

Moa ville också träffa mig jättemycket och jag älskar ju barn så hon är hjärtligt välkommen fler gånger.

De fikade lite och jag fick godis som Moa gav mig, matte sa att hon kunde ge mig det.

Lite senare gick vi ut en runda och Moa höll mig hela rundan.

 

Moa och jag!

När vi kom hem igen efter att ha gått en rätt lång runda sa matte till Moa att hon är det enda barnet som fått hålla och gå med mig en hel runda och hon blev så glad och stolt.

Det är faktiskt sant för många har velat gå en runda med mig men matte säger alltid nä även om hon själv är med.

Vi skötte oss jättebra bägge två på rundan och jag gick nästan bredvid Moa hela tiden och det gör jag inte annars med matte, hihi!

Moa sa att hon ville sova över hos oss nån gång och det får hon gärna göra.

När de skuklle köra hem trodde matte att jag bara skulle låta dom gå iväg utan att vi följde dom till bilen så jag stack ut i trappuppgången, vi följde dom ner till bilen, hihi!

Nu ska jag vila lite och matte förtsätter nog med sin bok men ett öga på TV!

 
 
Melody

Melody

20 september 2013 21:50

Jag tror att Moa och du var lika stolta över att få gå på promenad med varandra!
Matte gillar inte heller när barn kommer och vill gå med oss i koppel, men barnbarnen brukar faktiskt få gå med oss om matte är med!
Idag ville mattes moster gå med oss, men det var inte matte heller så glad åt för hon låter oss busa och dra i kopplet! Hi hi... vi passar ju på när vi får!
Så skönt att du gjort din matte lite friskare! Du är ju en riktigt liten husdoktor!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

20 september 2013 21:59

Vi var nog lika stolta, Moa är bara 1 år äldre än vad jag är (1,5 år egentligen) så vi är jämngamla.
Fast jag höll allt ett öga på matte nästan hela tiden.
Klart ni ska passa på att busa när ni går med moster, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 september 2013 09:59

skönt att det går åt rätt håll med mattes förkylning. Vilket mysigt beskök, förstår att ni gillade varandra! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

21 september 2013 10:13

Fast i natt har hon hostat mycket!
Jo vi fann varandra direkt.

 
Laika

Laika

21 september 2013 22:36

Det låter mycket bra att matte fått sova ordentligt, det är bra när man inte är helt frisk. Skönt för dig med förstås, hihi.
Och självklart att du uppför dig när en så söt tjej är ute och går med dig. Det gäller att välja sina tillfällen att visa upp sin absolut bästa sida, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 september 2013 00:06

Jag brukar visa matte att jag kan uppföra mig men jag måste själv vilja då, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 september 2013 05:39

Jaha... då försvann min kommentar denna gången (med). Jag skrev en runt 8-½9 igår morse, alltså tidigare än Dui och Deco. Så den är nog ute i cybberrymnden :)
Jag ville berömma lilla Moa, som var så duktig på promenaden. Ni ser ut att trivas tillsammans ;-)

=^.^=

Kram å Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 september 2013 08:35

Ja det måste den ha gjort för vi har inte sett nån, dumma cyberrymden, hihi!
Det blir Moa jätteglad för! Vi trivdes ihop jättebra, jag älskar barn!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

22 september 2013 10:45

Söt liten flicka och söt liten hund! Hoppas matten din blir bättre snart!

Bella

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

22 september 2013 12:09

Visst är vi söta!
Jo matte är mycket bättre även om det fortfarande sitter kvar i hennes kropp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards