Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Suck!

Av Aamor & Tina - 12 november 2013 17:20

Blivit en del suck idag!

Först sov jag så skönt när mattes klocka drog igång i morse och trots att jag vägrade flytta på mig kom hon upp ändå, får fundera ut nått annat tills i morgon, hihi!

 

Hon hade ett ben på var sida om mig men kom upp ändå - suck!


Matte hade bestämt sig för att cykla till jobbet och då fick jag alltså inte åka i bilen men det fick hon ångrat sen. hihi!

Dagen hos syrran har varit bra, mycket kelande har det blivit.

Mindre kul var det när det regnade, vi tog mattefar på en riktigt kort runda, förbi vårt hus och ett till men sen vände vi, hihi!

Jag ville ut i hagen vid ett tillfälle och tyckte att där var så lugnt och skönt ute men syrran ville ha in mig så hon kom ut i galopp och jagade in mig - suck!


Det har regnat i stort sett hela dagen - suck! Inte i morse men sen började det och det verkar som det inte kan sluta.

Kvittar var jag trampar för där står vatten överallt så jag var blöt ända upp i "armhålorna" och sen våt ovanfrån av regnet, tur att jag och matte inte har så väldigt långt att gå hem.

Fast matte fick cyklat hem i regnet, hihi - se hon kunde ha varit lat och tagit bilen så hade vi bägge blivit mindre blöta!


Har fått höra här hemma att jag inte kan äta mig mätt på godis - suck, det kan jag visst bara matte ger mig tillräckligt mycket!

Jag ville inte ha min mat idag utan valde istället en halv smörgås och tyckte att resten av magen kunde fyllas ut med godsaker men matte var stenhård idag, skit också!

Tröttnade på henne efter att hon tjatat på mig i 30 minuter "det blir inget mer godis om du inte äter lite av maten, du kan inte äta dig mätt på godis!" - stor suck!

 

Också från i morse när matte väl tagit sig upp och då skulle tydligen hon terrorisera mig med kameran!

Jag luftar öronen!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

12 november 2013 17:50

Jätefina sov-bilder på dig!!!
Du går väl parkera PÅ mattes ben istället för emellan dem ;-) Då har hon liiite svårare att krångla sig ur sängen *viskar fnissande*
Matte har rätt, du MÅSTE äta mera mat än godis! Du får säkert fler godisbitar efter du har fått i dig din middag :)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

12 november 2013 17:58

Jag tänker inte äta nån mer mat idag, är det nått jag är så är det envis, hihi men jag lär inte få nått godis heller men men.....
Ska prova att ligga på matte men det är lite knöligt och så ligger hon inte still så länge. Tack för tipset ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

12 november 2013 19:56

Du är underbar! Tänk att de inte förstår hur viktigt det är med godis? Suck! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

12 november 2013 20:00

Har lyckats tjata till mig lite nu för matte tröttnade på tjatet, hehe!
Jag är superduktig på att tjata ;-)

 
Laika

Laika

12 november 2013 20:49

Men att din matte bara kan kliva upp när ni ligger så fantastiskt fint. Jag tror hennes jobb skulle förstå om hon ringde och sa att hon måste vara hemma för att ni sover så bra i sängen, tror inte du det? ;)
När ska de byta ut så att godis blir mat och mat blir godis? Hade varit så mycket bättre.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

12 november 2013 20:54

Jag tror det men matte är tveksam, hennes kolleger gillar hundar så de hade nog godkänt det!
Nu fick matte en ide' att kalla min mat godis men tror hon att jag verkligen är så lättlurad!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

12 november 2013 21:45

Men NÄÄÄ , var din matte lika hjärtlös idag ?!
Tror nog att du får kontakta HO och lämna in klagomål !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

12 november 2013 21:59

Får nog göra det men jag ska nog hämnas till helgen, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

14 november 2013 06:05

Sötnos, på bilderna kan man ju knappt se vad som är fram eller bak, hihi!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

14 november 2013 07:09

Precis, hår överallt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards