Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Aamor & Tina - 19 december 2013 19:09

Det känns tyngre och tyngre att behöva gå upp på morgnarna men det är nog för att vi snart ska vara lediga, i morse orkade jag inte ens hoppa upp i soffan utan la mig i hallen vid ytterdörren och väntade tills vi skulle gå iväg.


Idag kom det två stycken män till matteföräldrarna och satte in nya källarfönster och så skulle de två altandörrarna bytas ut. Jag och Affi blev nesligt instängda i köket och vi som så gärna ville hjälpa till.

De lät lite mycket ibland, speciellt när de sågade för det lät hemskt och då ville vi ha lite medkänsla, hihi!

Vi lyckades smita ut från köket en gång och då for vi bägge ut till uterummet och upp i biabädden där och sen bäddade vi för glatta livet så att de kunde höra att vi också fanns, hihi!

Det blev hur fint som helst och i morgon kommer de tillbaka för att sätta foder runt alla fönster och då slipper vi nog vara innestängda.


Matte var sen för hon var och shoppade lite innan, hon hämtade först mattefar så han slapp cykla för att handla i detta eviga regnandet.

Vi undersökte kassarna mattefar kom med och där var allt några godsaker, bl. a. prinskorvar som kan vara gott om man är sugen på det den dagen de serveras.

Matte fick mat innan vi gick hem och jag passade också på att äta, fick torrfoder med lite kycklingkött iblandat - mums!


Hemma hamnade jag i duschen för mina tassar var väldigt smutsiga men matte tvättade även mitt skägg och mina mustascher och det gillade jag inte.

Efteråt hamnade jag till och med på trimbordet för matte sa att jag behövde en ny omsatt tofs och allmän tillfixning i ansiktet!

Blev lite glad igår när matte hällde upp schampo och balsam i flaskor, först tänkte jag gömma mig men då sa hon att det var prover till en kollegas hund för att se om det var bra att bada Athena i det. Blir säkert jättebra och hon kan få allt, hihi!

Då upplyste matte mig om att hon beställt mer schampo så jag skulle inte vara så glad över att det snart var slut - suck!


Snart snart snart är vi lediga, bara en dag kvar och sen ska vi njuta i massor.

 

Gammal bild!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards