Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 mars 2014

Min!

Av Aamor & Tina - 5 mars 2014 18:11

Även i morse fick jag sällskap med Peggy en liten bit. Hon kom farande från sin balkong när hon såg mig och så skulle det kelas. Efter en liten bit blev matte trött på oss så hon lyfte upp mig och bar mig en liten bit och det gjorde att Peggy vände hemåt igen, fisigt gjort av matte!


Varit en lugn dag hos syrran för vi har mest sovit.

När matte kom skulle det pussas och gosas och så fick matte en pipleksak.

Innan vi gick hem fick matte mat och bara för att det dröjde så planerade jag att låna en sak av syrran, hihi!

Jag lånade hennes igelkott och bar den hela vägen hem. Träffade på Trixie men Schäfer kompis men jag ville inte hälsa för tänk om hade velat ha min igelkott! Den är min och bara min, i alla fall tills matte lämnar tillbaka den i morgon för jag tänker inte bära den tillbaka.

 

Min!


Maten ligger i magen och efter det kom jag på en sak som jag tänkte prova. Jag försökte och försökte men det gick inte.

Skällde på matte för givetvis är det hennes fel att det inte gick.

Jag skulle in under sängen men det gick inte, kanske om den varit några centimeter högre.

Jag blev så sur och matte hämtade ut mig och jag var på plats lika snabbt igen - det skulle gå men det gick inte!

Till slut tröttnade matte och bar ut mig och stängde dörren men jag ska väl prova en annan gång för jag är ju inte den som ger upp i första taget! Skitsäng matte köpt!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

5 mars 2014 18:33

Så söt du är med Kotte i munnen!
Varför skulle du in under sängen??? Hade du pillat in nåt där och ville hämta? Akta bara så du inte fastnar halvvägs när du försöker ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 mars 2014 18:38

Jag gillar att ligga under sängar och annat jag kan komma under. Den gamla sängen kom jag under utan problem men denna har lägre ben men är högre att ligga i!
Jag har gömt kotten så matte hittar nog inte den men risken är då att hon tar och lämnar min egna kotte till syrran så jag får nog plocka fram den, syrrans har slutat pipa men min piper än!

 
Melody

Melody

5 mars 2014 19:18

Min matte får inget när hon kommer, det är jag som tar hennes handskar. Nu har hon börjat fundera över vad som händer när det blir för varmt för vantar, men det får hon väl se. Akta dig så du inte gör som Shakira gör ibland. Hon ålar sig in under soffan och sedan kan hon inte komma ut. Matte orkar inte lyfta soffan själv, så det gäller att husse är hemma och kan hjälpa till att få fram henne.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

5 mars 2014 19:43

Då får du ta en puss av din matte istället eller prova att ge henne nått för de blir så glada, hihi!
Jag ska nig ta mig in under sängen och matte få lyfta upp den om jag inte kommer ut, hon kan det eller måste kunna lyfta den ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 mars 2014 19:28

Bra start med kattmys! Matte borde ju naturligtvis ha kollat höjden på sängen så du kom in under, det är ju en hundlig rättighet! nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 mars 2014 19:43

Visst är det! Dålig stil av matte!

 
Laika

Laika

5 mars 2014 20:08

Haha, du är underbar Aamor :D Bra att matte får träna lite knäböj när hon ska lyfta upp dig och bära iväg dig :D Skam den som ger sig, nästa gång du prövar så kanske du kommer in under sängen, fast då måste du ju förstås också komma ut, annars får matte lyfta på sängen också, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 mars 2014 20:11

Jo nog får matte jobba lite extra ibland, hihi!
Matte sa att jag måste sluta äta godis och banta om jag ska komma in under sängen så jag börja överväga att strunta i att försöka komma in, hihi! Det är skuldrorna som tar i och är för höga för annars hade det gått!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

6 mars 2014 15:54

Hihi, så coolt att ni kan låna leksaker av varandra, du och syrran - eller det är kanske mest du som lånar av henne :-)
Känner igen det där med för låga kanter - förr kunde vi komma in under badkaret, men nu går det inte längre om inte matte tara loss hela fronten. Ibland blir hon så trött på att se oss försöka komma in så hon gör det - så fortsätt försöka, så kanske matte byter säng, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

6 mars 2014 18:39

Det är mest jag som lånar av henne för de gångerna hon är här (sällan) så passar jag mina leksaker väldigt noga för hon har en tendens att ta sönder sina leksaker och jag vill ha mina hela!
Nån ny säng lär det inte bli för denna har vi inte haft mer än 1,5 månad ca.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards