Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Fluktare!

Av Aamor & Tina - 29 juni 2014 17:40

Blev längre sovmorgon idag för matte vaknade inte lika tidigt och det var skönt.

Matte åt frukost och sen gick vi ut, som vanligt satte vi oss på bänken vid idrottshallen och det var tur för det blev ett ordentligt hundmöte.

Först kom Arktis och satte sig hos oss och strax efter kom en man med sin valp, han heter Lucky och är 5 månader och rätt mycket större än vad jag är. Vi hälsade och småbusade lite men sen la jag mig en bit ifrån för Arktis och Lucky började brottas. Sen kom Neo och han är i min storlek så vi snackade medan de stora småungarna busade, hihi!

Då vi gick vidare ville jag gå genom skolområdet och matte hängde på, vi gick runt om och när vi kom till ett bostadesområde valde jag vänster hela tiden så vi kom längre och längre hemifrån.

Det var jättekul och jag småsprang ofta men när jag tyckte att i kunde gå runt kolonierna sa matte nä så vi gick hem istället och tur var det för några katter var ute så även vi stannade ute.

Grannen kom så vi snackade med henne och sen kom en av mina halvstora tvåbenta vänner och snackade lite, hon fick massor av pussar av mig.


Vi gick in en liten stund men sen gick vi iväg igen för matteföräldrarna hade ringt och ville bjuda på lunch och dt säger vi ju inte nä till, hihi!

Matte passade på att klippa mattefar och tofsa om syrran så maten smakade gott sen. Syrran åt lie av kycklingen me jag ville inte ha nått.

Regnade när vi gick hem men jag tyckte ändå att vi kunde sitta ute men matte vägrade.

Innan vi går in bara måste jag titta in genom balkongspringan hos grannen ifall deras katt eller barnbarn är där ute.

Matte kallar mig fluktare när jag står där och kikar, hihi! Grannen har sagt at jag får lov så då kan jag vä inte kallas fluktare, hihi!


Nu ligger maten i magen ch matte och jag ska ta det lugnt resen av kvällen.

 

(bilden från april i år)

 
 
julia

julia

29 juni 2014 18:40

Härligt med hundmöten, bra när det blir jämt fördelat med er lite äldre och busiga valpisar.
Ni hade säkert en massa att prata om medan de små brottades. För att inte tala om att båda de små liven är större än du. Bättre med lite avstånd till dem :).

Kram å pussar på nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 juni 2014 19:38

Ja de är lite för buffliga för en sån finkänslig kille som jag är, hihi!

 
Melody

Melody

29 juni 2014 22:39

Klart att du inte är någon fluktare om du fått lov att kika in hos grannen!
De tycker nog att det är bra att du håller lite koll på vad som händer hos dem för då kan du ju säga till om det är någon som är där olovandes! Du kanske till och med kan få betalt som vakthund.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

29 juni 2014 22:40

Jag ska fråga om jag kan få lite gott för att hålla koll, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 juni 2014 23:56

Klart du inte är någon fluktare om grannen gett dig lov !
Här har mina 2-benta varit på rymmen en sväng idag och jag har mest sovit :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 juni 2014 06:39

Precis men ibland kanske det inte passar sig, hihi!
Det är tur vi har möjlighet att sova, hihi!

 
Laika

Laika

30 juni 2014 12:27

Vilket möte du fick :D Sådant skoj är inte ofta jag stöter på, kanske två kompisar på sin höjd. Så du var sugen på en riktig långrunda du, hihi. Men att sitta ute fast det regnar, nej...nu hängde jag inte alls med ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 juni 2014 12:42

Jag känner inte alltid att jag blir blöt och ibland bryr jag mig inte men matte blir gnällig när det regnar!
Det var ett kul möte och det blir rätt ofta jag möter många hundar!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 juni 2014 16:57

Vilken skön dag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 juni 2014 17:18

Helt kanon :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards