Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2014

Festblåsa!

Av Aamor & Tina - 25 augusti 2014 18:04

Jag hade ganska så bråttom till syrran i morse, eller kanske det var till mattefar för matte sa att jag skulle få kela med honom idag, hihi!

Kelat har jag gjort men annars har jag mest sovit och sovit.

De konstaterade att jag har en festblåsa som heter duga för jag har inte velat gå ut på hela dagen, hihi. Pinkade ju vid 07 när jag gick iväg och matte kom och hämtade mig 16.50 och sen gick vi inte förrän matte satt om tofsen på Affi.

Gick faktiskt en bit också innan jag hittade ett bra ställe att markera på, hihi!


Vi hade inte så bråttom hem så vi tog det lugnt, jag fick lukta överallt utom på ett ställe för matte tyckte att jag begravde huvudet längre och längre ner, där luktade så gott.

Satt ute en stund i hopp om att någon katt skulle komma och hälsa men vi såg bara Simba och han ville inte hälsa alls.

Däremot fick jag hälsat på en liten kille i sittvagn, nådde inte riktigt upp så jag kunde ge honom en puss men han klappade mig lite försiktigt. Grannarna runt om är så snälla och låter mig titta på deras barn och i vagnarna, dom vi känner i alla fall.


Just nu sa jag till matte att jag ville ha mat så hon fixade det och klippte ner lite torkad kyckling bland torrfodret men då gick jag och la mig istället och då kallade hon mig fispropp!

Ville bara se om hon var villig att fixa det till mig sa ju inte att jag ville äta nu - tar det senare, kanske, hihi!


Blir en lugn kväll för matte är lite trött i ögonen, hon hade svårt att somna igår - så går det när man sover för länge på morgonen och det är en väldig tur att det inte gäller mig för jag kan ju sova när som helst. Hon borde lära sig av mig!

 

(gammal bild)


 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

25 augusti 2014 19:34

Allra först!
Ni har lämnat den 10.000:de kommentaren på min blogg.
GRATTIS och tack :)

Du har verkligen en festblåsa :)
Det är inte många som kan kinpa så lääänge. Kul att du får hälsa på minisarna som ni känner. De får lära sig att klappa snällt, jättebra att du låter dem göra det.
Ha en lat måndagskväll, skönt att det är en dag mindre av jobbeveckan!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 augusti 2014 19:51

Vad kul att vi blev nr 10 000 :-)
Jag har nog en stor blåsa i alla fall när jag vill, hihi!
Nån måste lära de små att hundar är snälla och mysiga när de inte själv har några djur och jag ställer upp på det för det är kul.

 
Melody

Melody

25 augusti 2014 20:18

Här är det Shakira som har festblåsa, hon kan hålla sig ett dygn om det är trist väder. Kanske är en shih tzu egenskap för jag är också ganska duktig på det!
Däremot förstår jag inte hur du kan vänta med att äta din mat! Min hinner inte ens landa i matskålen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

25 augusti 2014 20:52

Hoppet om att få annat gott överger mig inte i första taget därför väntar jag så länge med att äta.
Kan vara vår envishet som gör att vi kan hålla oss, hihi!

 
Laika

Laika

25 augusti 2014 20:36

Nu har vi läst ikapp oss :)
Festblåsa du, det är verkligen grejer som är bra, jag har en också. Kan hålla mig hur länge som helst, hihi.
Vad roligt att få se att du ätit så mycket av din mat, ja från tidigare inlägg då. Då är det kanske inte så konstigt att du inte var så sugen dagen efter :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 augusti 2014 20:54

Jag äter knappt 1 dl torrfoder om dagen och det jag lämnade var nog 1/5 av det, hihi!
Bra med festblåsa ;-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 augusti 2014 21:14

Oj vad du kan knipa! Trevligt att träffa minisar, du är allt en bra trevlig hund du! nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 augusti 2014 21:17

Jag gör vad jag kan för att vara trevlig ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

26 augusti 2014 15:31

Tänk att du kunde hålla dig så länge, det skulle vi aldrig ha klarat *imponderad* Men vår företassare Frasse gjorde det en gång när matte hade vänt lådan på fel håll, så att ingången var mot väggen (fyjam, så slarvigt av matte!). Då kissade han inte på golvet (som vi hade gjort!) utan höll sig hela dagen <3
Ja, människorna har mycket att lära av oss fyrbeningar <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

26 augusti 2014 16:13

De kan lära sig jättemycket av oss inte bara att ha festblåsa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards