Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Aamor & Tina - 11 oktober 2014 19:12

Matte vaknade lite väl tidigt men hon låg kvar i sängen och lyssnade på en bok i hörlurar så hon störde inte mig, istället kallade jag på henne vid 9 för jag tyckte att hon kunde komma upp då.
Vi gjorde oss redo för att gå ut, tar längre tid för matte än för mig, hihi! Hon måste klä på sig först och det är en väldig tur hon gör det, hihi!
Vi gick åt vårt vanliga helg-håll men istället för att svänga av fortsatte vi rakt fram. Det blev riktigt långt vi gick och vi var ute i över en timme. Vi pausade några gånger för matte måste "rätta" ryggen, det låser sig och vänster ben låser sig också då men det räcker med några korta pauser.
Jag var grusig och rätt blöt på mage, ben och bröst så matte ställde mig i duschen och spolade bort det värsta.
Hon åt frukost medan jag la mig för jag var rätt trött, jag går ju inte och drar benen efter mig när jag går utan det ska helst vara full speed.

Efter detta har vi tagit det lugn, matte har läst bok, tvättat en maskin och sms:at med vår vän Julia. Matte hälsar och säger att det var kul.
Vi har varit ute en gång till efter det men det blev bara en runt husknuten och sen satt jag och kollade på två katter, de ville inte hälsa.
Åt min mat när vi kom in, hade hoppats på att matte skulle laga nått gott till sig så jag kunde smaka men hon var inte hungrig och inte sugen på nått och än har hon inte ätit. Här säger hon till mig att äta men själv låter hon bli, ska tvinga henne - ja hon ska nog snart ta nått säger hon nu men jag tror inte hon lagar nått.

Matte tog ett kort på mig när jag vilade på mitt fårskinn, hon sa att det är tur vi har olika färg för annars hade hon knappt sett mig, hihi!

Ha nu en trevlig lördagskväll.
Vi ska fortsätta med vårt, jag sova och matte läsa, hihi! Ska dra ut matte på en runda till i alla fall innan jag somnar på riktigt.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards