Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Aamor & Tina - 2 oktober 2016 11:35

......om mig det har varit! Återkommer till det snart.

Matte och jag har haft lugna sköna kvällar i veckan, vi har suttit ute länge och njutit av det fina vädret och snackat med några av våra grannar.
Matte jobbade länge i måndags och i tisdags var hon och handlade så även då var hon lite sen men det var helt okej. Jag fick bara vänta lite längre på henne istället.
Vi har gosat mycket lite senare på kvällarna.

I torsdags när hon hämtade mig åkte vi inte hem utan vi åkte nästan ner till stan och när vi gick av bilen undrade jag vad för nått kul vi skulle hitta på. Det var inget kul!
Vi hamnade hos veterinären och efter en stund blev vi inkallade och jag fick en spruta i nacken.
Helt okej men jag blev ju vaccinerad för nån vecka sen så jag undrade varför. Trodde vi kunde gå direkt efter men vi skulle tydligen sitta ut och vänta.

Vänta på vadå?
Efter en liten stund blev jag så trött att huvudet sakta föll mot golvet och sen vaknade jag till i mattes famn och vi åkte hem. Jag var så trött och det var så synd om mig!
Gjorde inget hemma mer än sov, på fredagen kunde jag knappt gå då heller och allt kändes så jobbigt.
Matte upplyste mig om att även hon har varit och tagit bort tandsten och hon blir inte lika pjåkig då!
Kanske inte men hon får ju ingen sovspruta och annat när hon får gjort det så det var ju mer synd om mig!
Mat? Nä tack! Jag åt på onsdagskvällen och sen har jag druckit vatten och gjort en massa tvåor och först igår, lördag på kvällen åt jag! Så synd har det varit om mig!
Lite skönt var att den tanden som var mest angripen av tandsten var fin när det kom bort så jag slapp dra ut den som veterinären sa att vi kanske behövde göra.

Igår väsnades matte här hemma. Hon borrade i betongväggen för hon skull ha upp en tavellist men det gick fort för hon hade lånat en bra betongborrmaskin.
Jag och syrran undersökte noga vad hon skulle göra, så noga att vi blev bortkörda för hon påstod att det var svårt att få den rak om vi skulle sitta i vägen och ta plats, ja ja! Vi satte oss precis bakom och sen undersökte vi det som kom ut ur hålen hon borrade. Vi nös, hihi!
Där ska stå en tavla på mig som matte har beställt från ett av ställena på hennes jobb, hon jobbar inte där men de går under samma och hon har hoppat in där nån gång.
Bild på tavlan kommer sen när den är hämtad. Vi längtar!

Vi firade matte i fredags, hon fick mat hos matteföräldrarna efter jobbet. Hon firar inte mer än så.
De sjöng för henne på jobbet också sa hon.

Ha en underbar vecka!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards