Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2017

Skrämmande!

Av Aamor & Tina - 2 augusti 2017 14:33

Nu har det fina vädret nästan kommit, fint lite då och då dock inte hela tiden men mer sol än regn så alltid nått. Får vara glad för det lilla, hihi!

Min mattemor kom hem igår och jag blev så glad, välkommen hem!

Jag tar det mest lugnt på min semester. Matte fick lite städdille i söndags och anföll badrummet. Det blev städat från tak till golv och lite till. Jag låg utanför och kollade så hon gjorde det ordentligt.
Värst var det nog när lampan över vasken lossnade. Är en sån där sak med två lysrör och ena skruven hade lossnat. Matte fick skruva loss flera paneler i lampan innan hon kom åt delen närmst väggen och det det i nästan mörker för lysrören fick hon plockat bort för att komma till. Nu är den på plats igen och lugnet lagt sig.

Vill ni höra nått oerhört skrämmande?
Min matte upplyste mig om det igår och jag vet inte riktigt hur jag ska ta det men får fundera ett tag.
Den skrämmande upplysningen var, hör och häpna att världen inte roterar runt mig!
Visst låter det skrämmande!
Mattes och min värld roterar ihopa men att resten inte gjorde det var inte lika kul.
Hon berättade det för mig på vår kvällsrunda igår då jag såg en bil komma körandes och sen stannade på andra sidan parkeringen och tog för givet att de ville möta mig så jag la mig ner för att vänta in dom. Inte kom de fram till mig utan gick åt motsatt håll men jag kunde vänta till de kom tillbaka men det tyckte inte matte så hon fick med mig långt om länge.
Längre fram hörde jag någon som pratade från en balkong och därför måste den personen prata mig mig, jag kom ju gåendes. Då sa matte att det var inte så utan personen pratade i telefon och inte med mig så jag behövde inte sitta och vänta där heller. Suck!
Innan vi kom hem passerade vi en bänk med bord och där satt några och snackade och jag satte mig ner och ville vara med och tyckte vi kunde stanna där för när de såg mig pratade de med mig och klappade mig lite.
När sen matte tvingade mig därifrån så upplyste hon mig om detta att värden faktiskt inte roterade kring mig och att det inte hade skadat om jag ibland lyssnat lite mer på henne. Var det sista kom ifrån vet jag inte för jag lyssnar alltid på henne men om jag följer det hon säger är ju en helt annan femma, hehe!
Ja ja men jag ger inte upp hoppet ändå för nått mer än matte måste rotera kring mig, hihi!

Idag har matte sagt att det är dags att bli kammad och omtofsad så jag har gömt mig, inget kanonställe för matte vet var men hon tar mig inte så lätt därifrån så jag är hyfsat säker.

Bakom fåtöljen bland leksaker är ett bra ställe.

Ha det gott alla!

 
 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

3 augusti 2017 15:38

Så roligt att mattemor är hemma igen! Men självklart har matte fel, självklart roterar världen kring dig - och alla oss andra fyrbeningar :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

3 augusti 2017 15:51

Ha, det ska jag säga till min matte, bra ni två håller med mig!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 augusti 2017 18:46

Bra ställe att gömma sig på! Visst kretsar världen runt dig det är bara det att alla inte riktigt förstår det! Ta tass om er! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 augusti 2017 19:00

Tack att ni också håller med mig och världen kretsar kring er med ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards