Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 oktober 2021

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2021 19:19

Min största kärlek i världen har fått bli en en starkt lysande stjärna på himlen!

Tyvärr kom detta och det är inget som man som en matte önskar men Aamor har fått somna in 13 år 1 månader och 7 dagar.
Mitt hjärta har än en gång brustit och jag kan säga att detta året har varit för jävligt med förluster av mina närmsta och familj.
Aamor som jag har älskat sen den första dagen jag såg honom 7 veckor gammal har varit högt älskad under alla sina år och har haft ett fantastiskt liv och fått vara med på allt i mitt liv.

Här har precis flyttat hem till mig, 8 v ung.

En kille som har gett så mycket kärlek och värme till mig dessa åren vi har levt tillsammans.
Tack för allt Aamor, är och har varit bara bäst.

Aamor fick diabetes som jag skrivit om innan och tyvärr fick han ketoacidos som en biverkning av detta då vi inte fick ner sockret.
I måndags körde vi in till djursjukhuset i Malmö, min kära och helt underbara kollega körde in oss för jag var så nervös och uppjagad.
Aamor bara ville dricka och inte äta något, sov mycket.
De konstaterade att han han hade fått ketoacidos och jag valde att vi skulle försöka behandla det men i onsdags ringde de och sa att det gick inte mer.
Han svarade bra på behandlingen men han kunde inte göra sig av med all vätska de var tvungna att ge honom eftersom han även hade blåsljud på hjärtat.
Han hade samlat på sig vatten i lungorna.
Att ge vätskedrivande i detta fallet då han behövde vätskan för att klara av det första gick ju inte ihop.

Förtvivlad ringde jag till min granne som kom och hämtade mig och körde in mig till Malmö och jag fick ta farväl av min kärlek. Vilken klippa min granne var, tack Roger!
Jag fick en stund med honom innan det sista farvälet och när jag hade honom i famnen och sa hej Aamor nu är jag hos dig så nu blir allt bra igen!
Han vände då sitt ansikte mot mitt och luktade på mig och sen fick jag en riktig puss mitt på munnen och jag kände då hur han slappnade av i hela kroppen. Han var trygg igen för matte var hos honom.
Jag sjöng lite för honom en låt som jag brukade göra när vi var ute och gick.

Sista stunden innan han fick sitt lugnade och sen resten.
Aamor somnade in lugnt och stilla den 13 oktober 2021.

Tack för dessa åren vi har fått dela med oss av vårt liv tillsammans!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards