Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2009 22:05

Vilken nattrunda det blev!

När vi kom ut satt Misen och tittade på oss och när han såg att det var några han kände kom han bort och kelade med mig och matte.


Vi började gå och när vi kom halvvägs kom ett par med sina två hundar, en Whippet och Terrier av något slag, brukar hälsa på dom och idag ville båda tjejerna hälsa samtidigt så jag var omringade, toppen.

Var så lycklig att jag skuttade nästan hela vägen hem.

Lyckliga Aamor!!!


När vi kom hem störade jag mig lite, matte hängde tvätt och precis då skulle jag ha vatten från blomsprutan fast jag har vatten i köket. Jag ger mig inte så hon måste släppa allt hon håller på och "serva" mig!

Därefter skulle jag upp på skrivbordet i 5 sekunder och ner igen, upp i knät i 10 sekunder och ner igen, försökte tigga godis men där var det stopp så då gick jag och la mig!!!


Kan ju bli lite rastlös när jag inte får härja med Affi! Nyttigt men rastlös ändå!


Nu ska vi snart krypa till sängs så...


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2009 19:12

Nu har jag gjort dagens första långrunda, innan har det blivit lite kortare rundor. Det var skönt men matte ville inte springa i backen vi passerar det hållet, vi brukar göra det men nästa gång kanske.


Träffade granntjejen och henns kille så jag delade ut en massa pussar där, jag gillar att pussas!


Just nu sitter jag i mattes knä och myser och viar mina små ben.

Snart dags att kolla på TV för matte.


Julia: Kan ju inte påstå att Affi var speciellt glad över att jag satt med hennes favorit, jag tyckte att det var kul och hade den så i öner 1/2 timme! Syskon ska man bråka med, ibland i alla fall!

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2009 17:00

Matte lagade mat, ja lagade och lagade, hon hade en påse med ris, kycklin, grönsaker och rödcurry sås som hon värmde i stekjärnet men det luktade ljuvligt gott.

Jag fick inte det utan jag fick en burk kalv frikadeller, mumsigt!


Jag var faktiskt duktig när matte fixade till mig men jag blev inte helt nöjd så när jag kom ner på golvet igen gick jag in på mattan och körde nosen i den! Sen var jag snygg, tyckte jag i alla fall! Matte kom med kammen igen för noshåret stod upp och jag såg ut som svinto i ansiktet sa matte.


Jag är mycket nöjd med att ha matte hemma och pyssla om henne en hel dag, gäller att passa på för det är ju så sällan hon är hemma.


En bild på mig i fönsterkarmen, jag har "lånat" Affis ena favorit leksak och är mycket nöjd!

  

Av Aamor & Tina - 14 oktober 2009 15:12

En otroligt lugn dag.

Matte och jag har slappat i stort sätt hela dagen förutom då jag har varit tvungen att gå ut.

Vi har legat i soffan och myst, matte har inte velat ligga på golvet så jag fick ju "offra" mig och hoppa upp i soffan när jag blev kelig.


Matte har tittat på "Män som hatar kvinnor" nu och jag har sovit.

Tror att matte ska kamma mig snart för hon har inte gjort det i dag och ska jag vara ärlig är det hög tid för det nu!


Det är ganska så kallt ute men hamnar man i solen och i lä är det riktigt skönt.


Av Aamor & Tina - 14 oktober 2009 08:45

Idag gick vi upp i vanlig tid men matte gick och la sig igen. Var ju inte sen att hänga på, skönt helg igen eller?

Nä, det är det ju inte men matte har ont i sin kropp så hon stannade hemma idag, jag kan ju inte säga att jag blev ledsen över det, skönt att vara hemma. Men matte gick här och övervägde, fram och tillbaka men nacken satte stopp och hon ringde och sjukade sig. Snart bra igen!


Vi gick en runda vid 7.30 och jag träffade Nisse, en 7 årig hane av en Spaniel ras tror jag. Han hade en halv tennisboll som han bar men när jag luktade på den drog han upp sin ena mungipa så jag backade och började leka istället, då släppte han bollhalvan och så lekte vi ett tag. Det var kul!


Matte och jag har ätit frukost nu och sen ska vi ta det lugnt hela dagen.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards