Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Aamor & Tina - 14 november 2009 18:13

Jag och matte gick bort till Affi och matteföräldrarna i förmiddags. Jag och Affi skulle få busa av oss lite.

Lite förvånad blev jag allt när mattefar inte satt på sin kökssoffa! Letade i hela huset men han var ingenstans.

Då berättade mattemor att han och hans bror hade kört till sina föräldrars grav för att fixa till gravstenen, den har lutat länge in mot en häck så nu fixade dom till den så den stod rakt upp igen. Dom två är duktiga!

När de kom tillbaka följde farbror Jan med in och jag blev så glad för jag har inte sett honom på länge.

När jag var liten tyckte jag att han hade så roliga skor eller rättare sagt snören var roliga så han fick alltid sätta skorna på trappan upp.


Vi har busat en hel del men också vilat lite, var gång jag lagt mig för att vila har matte rest på sig och gått ut ur rummet och då måste jag ju kolla henne. Kanske hon inte gått ut varje gång men det känns så. Gäller att ha span på henne så hon inte bara pyser iväg!


Hillman: Ingen dum idé det där med att matte skulle klippa runt stolparna men när jag sa det till henne la hon upp ett gapskratt så jag antar att hon inte gillade idéen! Lite många stolpar längs med cykelbanan sa hon.


Ruffa jag har faktiskt hört dig idag. I morse när jag gick rundan såg matte att du satt ute på balkongen och jag tror att du såg mig för du mjauade och då sa matte "Godmorgon Ruffa" och då tystnade du!

Själv ville jag inte gå längre för jag hörde ju en katt!


Jag är helt slut nu och tänkte vila ett litet tag.

Av Aamor & Tina - 14 november 2009 08:50

Har varit ute och det regnade inte!!!!!! Visst det är fortfarande blött på marken så jag blev ju blöt om tassarna och öron men det var allt.

Sov nästan till 8 fast jag har försökt väcka matte vid 1.30 och 5.30, först var jag lite kelig och den andre gången kräkte jag lite men vi somnade om igen.


Matte har redan frisserat mig för jag såg nästan ingenting, hade kliat ner tofsen. Själv hade jag tyckt att det räckte med att sätta om tofsen men matte tyckte att en allmän översyn var på plats.

Det är bara till att gilla läget och stå ut för jag får en godsak sen!

Nä, det är inte så illa som det låter men vissa gånger känner jag inte för det och då är det jobbigt att hålla till och jag protesterar ganska mycket då.


Vi har inga planer än för denna lördag så vi får se!  

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards