Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 27 december 2010

Av Aamor & Tina - 27 december 2010 21:24

Jag och matte fick ett Nyårskort från Belissagarden. Där bor min halvsyster Tilda och min kusin Emma.

Tack så mycket för det fina kortet!

  

Av Aamor & Tina - 27 december 2010 17:40

Haft lite öronkli idag men matte har tvättat dom med Epi-Otic och det känns redan mycket bättre, hoppas jag slipper klia inatt för det gillar inte matte.

Hon har radarn inställd på mitt öronkliande!


Idag har jag minsatt fått se upp för matte verkar på farligt humör!

Först fick jag hennes väska i nyllet men den är mjuk så det gjorde inte ont men senare när hon skulle ta mat till mig så tappade hon min matskål.

Den är rätt så stor och i poslin och stutsade på golvet precis brevid mig.

Matte blev skiträdd när hon såg den flög iväg men jag höll på att skita i pälsen men sen gick jag fram och tittade på den och då var den still.

Den höll, bara en liten flisa på underkanten som gick av men nån mat ville jag inte ha.

Nu hoppas jag att matte kan hålla i sina saker för jag vill inte bli utsatt för mer nu!

  

Skålen var nästan lika stor som mig när jag var valp!


Har snöat nästan hela dagen men nu ikväll har det slutat men det har inte blivit nått av det direkt för det har varit pytte små flingor!



Av Aamor & Tina - 27 december 2010 10:06

Jag var ganska så trött i går kväll, tyckte att vi kunde gå och lägga oss tidigt men matte ville inte. Men klockan 21 sa jag ifrån att jag ville ut sista gången så kunde jag åtminstone sova sen även om matte var vaken.


Matte har varit ganska så störig i natt, hon har bara sovit när jag velat bli kelad. Jag fick minsann väcka henne klockan 03, 05.45 och sen igen klockan 8.

Dåligt sätt att bara ligga och sova så där, visst det var mitt i natten men hon kunde väl varit vaken när jag är det!

8.30 gick jag ut på min morgon runda och det snöar än, har nog kommit 1 dm sen igår. Jag mötte ingen hund idag men jag såg snöskottar damen men hon hade inte tid att prata idag för hon satt på en sån där maskin som flyttar runt snön. Annars pratar hon alltid med mig och gosar lite!


Tänka att det är måndag idag och matte är hemma hos mig, jag ska njuta av det ett bra tag till.

Matte var inne på Adlibris och beställde två böcker i morse, Shih Tzu for dummies och History of the Shih Tzu. Den första köpte hon mest för att det var kul men den andre om vår historia ska hon läsa för mig, om jag orkar lyssna annars får hon läsa den själv!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards