Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Mucka!

Av Aamor & Tina - 7 april 2011 19:14

Märks att veckan börjar närma sig slutet för jisses så trött jag var i morse, har nog hängt i hela dagen för nån vidare fart har det inte varit på mig!

Matte tycker att jag är lite slö när vi ska till Affi på morgnarna.

Nä jag är inte slö uan jag bara måste ta in allt som finns ute, tänk om jag missar nått! Finns kanske nån som vill ge mig lite morgon kel eller nån katt, hund, fågel eller ja vad som!


När jag och syrran var ute med mattefar var vi nog lite fjantiga tyckte han för först blåste vi en hund som kom gående på andra sidan vägen, hihi och sen när jag satt i godan ro och gjorde 2:an så kom där en hund till! Det kan man bara inte låta passera så där men jag var ju upptagen men när syrran började så hängde jag på.

Kan väl säga som så att 2:an kom ut i en faslig fart av ansträngningen att skälla, hihi!


När jag och matte kom hem så åt jag min mat och sen tänkte jag lura lite i mattes säng men det var trist att ligga där själv så jag kallade på matte.

Lite gos är aldrig helt fel men efter ett tag blev jag på bushumör och satte igång att mucka med henne, hon hängde på så vi kivades ett tag, stört kul!

Jag nöp matte i handen och hon rullade över mig på rygg men jag var snabbt uppe igen och nöp till igen men sen slängde jag mig på rygg själv, matte kliade mig på magen och kittlade mig på framtassarna, var helt slut efteråt!


Som det har blåst idag, man har gått med sidan först när vinden låg på som värst. Tur man är ankrad i nått tyngre, hihi.

Matte fick ett skrattanfall när vi gick hem för hon fick syn på ett träd som fallit och det var det minsta trädet som fanns här omkring, hon tyckte att det var komiskt att just det fallit, jag trodde hon blivit knäpp!

Det har minskat lite på blåsten men långt ifrån tillräckligt för jag var precis ute och jag höll fortfarande på att blåsa bort.


Då är det bättre att ligga i fönstret och spana!

 

 
 
Julia

Julia

8 april 2011 09:23

Nog har det blåst alltid!
Vi var strömlösa lääänge :( Men nu är den tillbaka!

Ha en jättemysig fredag, när matte hämtar dig är det HELG!!!

=^.^=

Nosbuffar

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

8 april 2011 11:56

Här blåser det väldans ute och ska visst bli mera till kvällen. Matte förbereder på att det kan bli strömlöst, så hon kör upp lite mera värme åt oss. Nu har hussen och Lill-hussen dragit iväg mot den däringa fransen så nu är det lugn och ro, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards