Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 april 2011

Vilodag!

Av Aamor & Tina - 25 april 2011 17:23

Matte vaknade redan 6.30, hon är hopplös och inte nog med att hon vaknar för hon ska upp och störa sig och då blir ju jag störd, suck!

Vi gick en mordonrunda när matte tryckte det var dags!

Jag ville gå förbi "mina tjejer" för att kolla om de var ute och det var dom men de skällde på mig så jag ville inte gå dit, låter inte så roligt när de skäller innanför ett staket.

Matte påminde mig då om hur jag själv låtit när jag var i husvagnen eller hur jag kan låta då och då när jag är ute men det är ju skillnad för då är det ju JAG som låter, hihi!

Jag är lite tramsig, jag vet men jag blir inte rädd när tjejerna skäller för jag vet att de bara vill hälsa och säga "vi är här"! Söta är dom i alla fall!


Jag trodde jag skulle få en vilodag men det smög sig för matte sa att jag skulle bada!

Okej det blev inte förrän på eftermiddagen så jag fick lite av vilodagen.

Matte tyckte att hon kunde skippa föningen efter mitt bad för jag kunde vara på balkongen och självtorka men det tyckte inte jag!

Jag satt och glodde på matte när hon lagade mat och när jag fick ögonkontakt med henne pep jag till och tittade mot trimbordet.

Hon frågade mig om jag tvunget ville bli fönad och då sprang jag bort till trimbordet.

Blev lite fönad och kammad så jag var nöjd efteråt, matte sa att jag blev grann men det är jag ju alltid, hihi!

 

Framme ifrån

 

och i profil och den grannaste killen matte vet!


Vi har haft jättefint väder idag, lite för varmt i solen för min smak men det har varit skönt, just nu har vi 21.3 i skuggan och klockan är 18.30

 
 
Julia

Julia

25 april 2011 18:56

Tänk att du ville bli fönad... Blåsmoj och snabeldrake är det värsta vi vet!
Härligt med sommarväder redan i slutet av april. Man får bara hoppas att det håller i sig fram till november... minst! Det är lagom varmt för matte, hon tycker att det är jobbigt när det blir för varmt.

Nosbuffar

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
lLizal

lLizal

25 april 2011 20:46

Hej på er
Min matte villtacka för det fina besöket..vi tjejer tycker det är jätte kul när ni kommer..vov och kram från oss..Tanja

http://www.kimzanskennel.se

 
Hillman

Hillman

26 april 2011 17:41

Det är klart att du vill bli fönad, för det är inte skönt att vara blöt ända in på skinnet och självtorka med din päls då ska det nog vara väldans varmt, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

27 april 2011 19:15

Det var nog 35 grader på den inglasade balkongen så jag hade torkat fort där om jag velat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards