Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 november 2011

Lydig!

Av Aamor & Tina - 1 november 2011 17:36

När jag gick till syrran i morse mötte jag vår Pudel kompis Linus, han hade inte sett Affi på länge så han längtade riktigt efter henne. Hans husse sa att så fort han passerar hennes hus tittar han så långt in och gnäller lite, inte så märkligt nu när hon luktar gott, hihi men det sa jag inte!

Det har varit lite diskussion om att jag inte är lydig, hihi, kan väl inte vara allt, jag är ju stört skön, snäll, söt som socker (säger matte), kattvän mm mm!

Affi ska tydligen vara lydigare än vad jag är men det har jag inte märkt för hon gör aldrig som jag säger, hihi!

Diskusionen kom upp för jag skällde på en hund i fönstret, gillar inte hunden alls och de passerar utanför flera gånger på samma runda.

Jag, Affi, mattemor och mattefar har vilat middag, jag låg och värmde mattefars fötter så Affi fick ligga hos mattemor.


Fick vänta en hel evighet på matte för hon skulle handla mjölk, bröd och lite annat vi var i behov av. NMär hon väl kom så fick hon en massa pussar och sen hämtade jag tre frolicar som hon skulle få men jag ångrade mig och gömde dom i kökssängen men kom på att vi snart skulle gå hem och att Affi troligen skulle äta dom i kväll så jag grävde fram dom och åt dom.

Liten omväg när vi gick hem så jag skulle kunna göra en 2:a, gäller att passa på innan det blir för mörkt.

Inga katter syntes ute trots att vi satt på bänken ett tag men däremot kom grannes son förbi, han skulle hälsa på föräldrarna så jag fick hälsat på honom, han kliar så gott på huvudet!

Har ätit en hel portion torrfoder och fått mitt "efter maten godis".

Tänker sova en stund nu när jag är "mätt & trätt"!

   

 
 
Julia

Julia

1 november 2011 18:40

Vi tror att du är lydig när du vill och struntar i allt när du är på det humöret, busfrö ;-)
Duktig kille som åt upp maten (för en gång skull *fniss*)! Godis orkar du väl alltid äta!?!

=^.^=

Kram och Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

1 november 2011 18:43

Ni har så rätt så. Får jag nått utav att lyda så gör jag det, hihi!
Godis får absolut alltid plats, nästan alltid i alla fall!

 
Ingen bild

Eva

1 november 2011 19:07

Mjau Aamor!
Vi tycker att du är så lydig o go, men du behöver kanske träna lite på att inte skälla på andra genom fönstret;)
Matte har lösningar på oönskat beteende (det vet vi):( vissa stod hon ut med men inte allt,men det var när vi var små.
Nu är jag både klåd o trattfri men har fortfarande piller o specialfoder, matte ska ringa vetten nästa vecka.Pälsen växer ut o halsen ser inte ut som en gams längre.
Ha det gott till er båda!
Mjauu...Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

1 november 2011 19:51

Så skönt att du blir bättre och bättre!
Är nog allt lite pytte pytte olydig men det är mattes fel, hihi!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

1 november 2011 19:11

ha! Olydig? Du? hahahaha Det är nog bara förnamnet!!! Vi tror som Julia att du bara lyder om du får något... Du är en liten lurifax du, fast du är snäll och go och alldeles världsbäst! Dessutom är du snygg i tofs!
nosgos å gottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

1 november 2011 19:50

Ni har nog rätt så rätt, hihi!

 
Edith

Edith

2 november 2011 12:47

Du kunde väl ha låtit matten få några frolicar. Jag tror hon skulle ha störtgillat dom ... hihihi. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 november 2011 18:03

Matte har faktiskt smakat frolic en gång, när hon hade en hund som hette Pyret, de två växte upp ihopa och matte sa att frolic luktade gott så hon smakade men gillade inte smaken. Onödigt att slösa gott på henne!

 
Hector

Hector

2 november 2011 17:33

Lydig, jo det är visst ngt som alla mattar och hussar vill att man ska vara. Att de inte förstår att det inte går att lyssna på dem jämt och ständigt. Det finns ju andra saker man uppmärksammar också, som hunden hos er, eller hundarna här omkring. Klart en måste säga hej mors till dem.

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

2 november 2011 18:03

Det är svårt att vara lydig jämnt, Jag väljer liksom själv när det passar mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards