Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Många vänner!

Av Aamor & Tina - 6 november 2011 16:37

Matte och jag var så trötta igår att vi la oss redan 22.30, okej jag hade sovit ett tag redan men jag vaknade när matte frågade om jag skulle med ut på den sista rundan.

Klart jag ville för det är ju liksom anledningen till att matte går ut, annars hade hon ju stannat inne, hihi, lite tossig är hon allt!


Sov till 8.15, åh vad jag gillar helgerna!

Blev lite småsur på matte i morse för hon kastade sina glasögon på mig! Hon sa att det inte var meningen men jag undrar!

Hon la dom på tvättmaskinen när hon skulle in i duschen och jag ligger alltid och väntar på henne framför tvättmaskinen och då rullade dom ner och landade på mitt huvud! Stack genast ut i hallen och blängde surt på matte men när hon gått in i duschen la jag mig på det vanliga stället igen.


Jag har träffat många vänner idag, både gamla och nya!

Först ut var Rex och vi blev så glade när vi fick syn på varandra för det är flera veckor sen sist. Hussen berättade att de precis mött en annan hanhund men då hade både Rex och den andra blivit som två stela cementklumpar så det gick inte, bättre med mig då, hihi!

Lite senare fick vi syn på en Golden Retriver som jag egentligen ville skälla på för jag har lite svårt för dom men matte sa "var nu snäll Aamor för det är bara en bebis" så jag la mig ner och då hälsade vi, hon var jättesöt.

När vi senare skulle till matteföräldrarna på en fika så mötte jag Pudeln Linus och när vi stod och snackade kom en annan hund som Linus skällde ut men jag hälsade på honom, han hette Tage och var så försynt, när min matte pratade med honom tittade han så gulligt på henne och viftade på svansen.

Syrran var allt lite avis när jag kom in för hon hade sett allt från fönstret, hihi!


Då matte och jag gick hem försökte hon ta en bild med mobilen när jag lekte i alla löv men nästan alla blev suddiga,  ett blev rätt så okej men jag står bara still och nosar!

 


Nu ska jag vila lite för jag har ätit en halv portion mat, försökt tigga till mig godis men matte är stenhård att om jag är mer hungrig så finns det mer mat i skålen, suck, är ju skillnad på mat och godis! 


 
 
Julia

Julia

6 november 2011 18:03

Så snäll du var mot bebisen :)
Klart att bilderna blir suddiga när du busar *fniss*

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

6 november 2011 18:15

Visst var jag, hihi! Brukar vara det när matte säger till mig och jag känner för det, hihi!

 
Hector

Hector

6 november 2011 19:53

Ja det blev några kompisar på samma promenad, vad skoj det är när det råkar bli så.
Själva har vi haft det rätt skoj idag vi med, för en av våra kompisar kom på oväntat besök hos oss.
Matte hon jobbade i natt hon så hon har mest sovit idag, men med husse blir det också kul och sköna promenader.

http://rocketbuz.blogspot.com

Aamor & Tina

6 november 2011 20:19

Kul när man träffar kompisar!

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

6 november 2011 22:13

vad du har kul när du är ute - och så många vänner du möter! Du är en snälling du, som låter bebisarna känna sig trygga! Hedersknyffel!
nosgos å hedersgottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

7 november 2011 06:36

Visst är jag men jag är en liten "röding med horn" när jag är ute med mattefar och syrran och faktiskt ibland när matte och jag är ute!

 
Hillman

Hillman

8 november 2011 13:18

Visst är det skillnad på mat och godis, men när ska tvåbeningarna lära sig det. Samma här när jag tigger gotter så säger matte, maten först sen kan du få. Efter alla år har jag lärt mig att det är ingen idé att lämna käket för då får man inga gotter, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

8 november 2011 17:46

Jag försöker "tämja" matte även om hon är fruktansvärd trög och fattar inte, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards