Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Kalle!

Av Aamor & Tina - 24 november 2011 17:33

Det blev inget skrivet av mig och matte igår för vi orkade inte!

Dagen hos syrran igår var lugn och jag åt mat innan matte kom och hämtade mig för jag kände på mig att nått skulle hända plus att matte sagt nått på morgonen om det men jag är ju lite trött då så jag lyssnade inte jättenoga!


Vid 17.30 blev matte och jag hämtad av två av mattes kolleger och sen körde vi hem till en tredje, jippie vad kul!

När vi kom dit visste jag precis vad som fanns där, hihi!

 

Kalle Kanin och 2 katter som jag bara såg svansen på när de smet runt hörnorna eller upp för trappan!

Men Kalle är en tuffing! Jag låg fint och tittade på honom och han tittade tillbaka men när jag blev för ivrig och började skälla och gnälla så kom han fram och försöket slå till mig och då blev jag ännu ivigare, han är väldigt cool!

Matte tvingade in mig i ett annat rum när de skulle äta, dåligt alltså för jag tyckte att de kunde sitta runt Kalle så jag kunde vara där hela tiden!

Matte sa att jag var lite störig i mellanåt men hennes kolleger höllt inte med henne, jag gillar dom!

Fast jag var kanske pyttelite störig ändå för när vi kom hem var jag helt utslagen, hihi!

De krängde kan ni tro, gös som kollegans man fiskat, nogatparfait till efterrätt och sen suleikatårta till kaffet och gissa om de var mätta!

Jag ville inte ha nått utom Kalles sällskap!

Tack för en trevlig kväll!


Idag har jag sovit nästan hela dagen, i alla fall fram till 13 sa matteföräldrarna.

I morse mötte vi Ollie halvvägs mellan vårt hem och matteföräldranas, först fick han en flaskborst-svans men när han kände igen mattes röst kom han fram och hälsade, var ju mörkt ute!


Vi har varit hemma ett tag nu och jag har ätit, fått det hemska serumet i ögat, inte alls skönt för det ska ligga i kylen och får absolut inte bli varmt, ett par dagar till ska jag ha det 3 ggr/dag, suck!

Nu ska jag njuta av att matte och jag är hemma!

 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

24 november 2011 17:58

Vi saknade er igår... men vi förstår att ni hade en rolig kväll. Kalle är en sötnos.
Inte lätt att veta vem man möter i mörkret, bra av matte att prata med Ollie, så han blev säker på att det bara var ni som kom ;-)

=^.^=

Kram och nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

24 november 2011 18:07

Vad ni är gulliga!
Matte vill inte att han skulle hoppa på mig så det var bra gjort av henne!

 
Hillman

Hillman

25 november 2011 12:21

Va häftigt att du pratat med en kanin, såna har jag aldrig träffat men väl nån hare i skogen eller när de studsat förbi här ute, hihi. Jag är ju jakthund så därför så skulle aldrig matte tillåta att jag träffade nån tamkanin, det går inte att lita på dig säger matten, vadå jag som är världens snällaste eller hur, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

25 november 2011 17:17

Klart du är världens snällaste tax men denna kaninen är så tuff, kommer fram och slår till en när man pratar för högt. Han betämmer äver katterna i huset och de är inte små utan rätt så mycket större än kaninen.

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

25 november 2011 14:06

gomorron snygging, hoppas ditt öga blir bra snart så du slipper dom där dropparna. Mysig kanin, en sån skulle jag vilja ha..........visst är det konstigt att en del katter bara kutar iväg så fort man vill hälsa ? .........du presis som jag gillar dom ju.......blötpussar på dig

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 november 2011 17:18

De är nog inte vana vid såna coola killar som gillar katter!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards