Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Isgatan!

Av Aamor & Tina - 19 januari 2012 17:41

Matte la sig redan 21.15 igår och då ville jag upp till henne, först låg jag vid hennes ben men sen kröp jag upp vid hennes högra sida lagom avstånd så hon kunde klappa mig samtidigt som hon läste. Efter 1 timme blev jag varm och ville gå ner i min egen säng. Det var gosigt och även matte gillade det sa hon, det tillhör ju inte vanligheterna att jag vill ligga i sängen, bara nån gång då och då.


Snacka om att det var halt i morse, rena rama isgatan, rätt så kul att rusa iväg men matte sa till mig att ta det lugnt för även om jag inte är högt över marken kan jag slå mig eller paja benen om jag trillade och sen fick jag tänka på matte också, hihi!

Tydligen var det lika halt på vägarna till mattes jobb för hon sa att det kasade lätt när hon bromsade eller svängde.

Jag har i stort sätt sovit idag, busat lite för syrran tvingar mig ju och rastat mattefar hsr vi gjort.

Mattefar säger att jag går så sakta och lunkar framför hans ben så han är rädd att sparka till mig, så sakta går jag inte med matte utan jag får ju anpassa hastigheten efter vem som går med mig. När matte sa det till mattefar var svaret - Haha!

Gäller att ta det lugnt med de gamla, hihi!


Matte var sen, hon skulle shoppa på två ställen och sen hem och lämna sakerna så hon kom inte förrän 16.10, 55 minuter för sent, nja kanske inte 55 men i alla fall 45 om jag räknar när hon annars kommer!

Hemma nu, matte har fixat frillan, tofsen behövde tydligen sättas om men när matte erbjöd mig mat stack jag in i sovrummet och hoppade upp i mattes säng så nu ligger jag där och trycker!

1/2 månad gammal bild.


 
 
Julia, Smulan och Amanda

Julia, Smulan och Amanda

19 januari 2012 18:30

Var rädd om matte i halkan! Det vore förfärligt om du drog omkull henne, tänk vilken "fallhöjd" hon har mot dig!
Sen får ni nog valla mattefar lite snabbare så han inte snubblar på er *fniss*

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

19 januari 2012 20:06

Jag ska försöka göra bägge sakerna!

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

19 januari 2012 20:49

Ja du är nog av den lagoma storleken att ha med i sängen. Här är vi ju som ska gossa varje kväll. Kan lova att det blir fullt, och så fullt att vi inte stannar kvar pga värmen som blir. Oj vilken sötnis du var som liten. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 januari 2012 20:53

Kan tänka mig att det blir lite trångt hos er, matte och husse får köpa några sängar till så ni alla får plats, hihi!

 
Frasse

Frasse

20 januari 2012 12:11

Hoppas klorna kan vara till hjälp i halkan, se till att ha dem helt utfällda,fast det har ni skällisar väl hela tiden, eller hur? Och så får du hålla matte och mattefar ordentligt kopplade så de inte glider i väg från dig :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

20 januari 2012 17:32

Jag glider trots att klorna är ute men sen tycker jag att det är lite kul att kasa runt!

 
Hillman

Hillman

23 januari 2012 12:28

Vafalls, äter du inte maten när du kommer hem efter en lång dag hos syrran, va är det för snack. Du måste äta mycket mat så du blir stor och stark, så du få gå till folkets park, annars blir du liten och klen å får gå med i frälsningsarmén, hihi. Så brukade matten säga till sina valpisar när de var småa.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

23 januari 2012 18:26

Det sa alltid mattemor till matte också. Jag är redan stor och stark, kanske lite för stor men magen mår bättre med mat i så det är därför matte är så tusans tjatig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards