Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under januari 2012

Av Aamor & Tina - 23 januari 2012 18:49

I morse var det kallt för att vara här och denna vinter, det stod på -7 när vi passerade en sån där temp som står utanför en affär och bilen stod på -6, matte da brrrrrrr men jag har ju tjockt hår så jag gillade kylan.

Vi gick en liten runda först och sen sa matte att vi skulle åka i bilen, jag stannade och tittade på henne och sen fick jag en väldig fart, yeah, åka bil!

Vi hade rätt mycket tid så matte tog en extra runda så bilen blev varm innan vi stannade hos matteföräldrarna, bra för jag fick åka mer, hihi!


Dagen hos Affi har varit lugn, jag har mest sovit, någon gång fick jag busa med syrran för hon tvingade mig. Väntan på matte blir inte så lång när man sover, hihi och hon jobbade ju länge idag.

Lycka när hon kom, jag dansar på bakbenen och vill ha pussar och matte säger "hej mina trollhongar" (hund på skånska och en blandat med ungar, hihi)

Tog lite tid när vi gick hem för det finns många snö och isklumpar som måste kollas och ev pinka över.

Matte såg att stan hade plogat på en bit som de ALDRIG plogar annars om vintrarna, tog någ skruv eftersom matte hade en maildiskusion med han som var ansvarig förra vintern.

Cykelbanan utanför vårt hus blev aldrig plogad så matte tröttnade och när hon tog kontakt sa de att det borde räcka med den "stora" cykelbanan som går parallellt, jovisst men kommer man inte dit har man ingen nytta av att DEN är plogad, de kom igår och tog bort snön så matte vann!


Jag har ätit nästan allt mitt torrfoder, måste lämna nått, hihi. Efter maten var matte alldeles för snål med gottiset så jag gick och la mig istället!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 22 januari 2012 16:52

Vi vaknade strax efter 8 och när matte var klar gick vi ut, det snöade mycket och det var himla kul att busa i snön men det var slaskigt överallt så jag blev rätt blöt om tassarna.

Sen har vi bara slappat, jag i alla fall för matte har tvättat lite och hackat en massa som jag trodde skulle bli mumsigt för oss båda men det var sånt där kaninfoder igen, suck!

När matte var klar med det hon tänkt göra för dagen tog hon en bok och satte sig i soffan och jag var inte sen att hoppa upp bredvid på kudden - jättemysigt och jag somnade medan matte klappade mig.


Det har inte blivit någon långa runda men däremot 3 halvlånga och det är lika kul i snön varje gång men fismatte tillåter inte att jag gnuggar nosen i den för att jag inte ska få ögonkludderier igen, sist hade jag gnuggat i fruset gräs så kanske hon har rätt men det är ju så mysigt!

Fast mysigast är det när det bara är vi hemma själv utan att gå någonstans, det är toppen tycker jag, inte varje dag men så nån gång då och då.

Jag har precis ätit mitt torrfoder för det varkar inte som om matte tänker göra nått Aamor vänlig mat idag!

 

Av Aamor & Tina - 21 januari 2012 16:29

Jag fick väcka matte strax efter 8 för jag behövde gå ut  , det blev en halvlång kasig runda för på vissa ställen var det riktigt halt.

Fick hälsat på min kompis Rex och sen gick vi hem igen. Jag la mig en stund och matte satte sig för att äta frukost och läsa nyheterna på datorn.


En snabb sväng till Affi, matte skulle handla lite och jag ville till syrran.

Vid 11.30 ca började det snöa och flingorna var stora som dassalock, hihi, jag och syrran satt i fönstret och tittade på allt det vita. Efter ett tag blev det mindre flingor men det vräkte ner.

Då vi gick hem liknade matte en snögubbe, jag skakade mig lite då och då så jag hade inte så mycket på mig.

Det var spännande att nosa i snön och slicka lite på den, hihi.

Några små snökulor fastnade men de tog matte bort och sen hoppade jag upp i hennes säng för att bädda in mig så jag torkade.

Nu 16.30 har det slutat snöa men himlen ser ut att ha mer att släppa!

Matte hade ingen kamera med sig så det får bli en gammal bild!

 


Av Aamor & Tina - 20 januari 2012 17:32

Var rätt så trött i morse men matte låg och läste till 00.04 innan hon kunde släppa boken, jag hörde att hon sa för sig själv "nu måste jag sluta läsa för allt är dimmigt!", jag märkte ingen dimma!

Matte sa att jag skulle få se nått kul när vi kom ut men när hon rullar upp säger hon "va?", det samma undrar jag.

Tydligen var det fullt med snö igårkväll men på morgonen bara lite is-snö-plättar på några gräsytor, tror att matte luras!

Jag ville gå en långrunda men då matte tittade på klockan sa hon att det fick bli halva den långa och det var okej med mig!

Halvvägs började det snöa igen så kanske matte inte lurades trots allt.


Hos syrran har vi haft att göra med att tigga godis, kolla in folk som gick utanför fönstert och kela med matteföräldrarna, sova har vi också hunnit med för det är ett måste!

Senare snöade det jättemycket och då blev det vitt igen men det försvann väldigt snabbt!

När matte kom så snackade hon med matteföräldrana och då ville jag gå ut, egentligen ville jag hem men det dög bra att bara springa i trädgården, Affi hängde så klart med.

Först kom det en Fransk Bulldog förbi och den fick sig en blåsning men det resulterade i att även vi fick en men av matte.

Sen busade vi och sprang som tusan, bråkade om samma kvist och sprang lite till. När matte ville att vi skulle gå in stängde vi öronen och när hon skulle ta nån av oss stack vi iväg precis innan hon fick fatt i oss, hihi!

Matte gick runt huset och kallade, visslade men vi satt i andra hörnan och bara tittade på henne, hihi!

Hör henne säga "har det aldrig fallit er in att lyda någon gång?" Nä, självklart inte om det inte passar OSS!

Tyvärr fick jag ge upp till slut för matte sa hejdå nu går jag, då fick jag bråttom kan ni tro, hihi!

Fick åka bil hem och matte tog en extra runda så det blev lite längre.

Nu är det snorhalt ute igen, rena skridskobanan på parkeringen!


Trevlig helg alla!

 

Av Aamor & Tina - 19 januari 2012 17:41

Matte la sig redan 21.15 igår och då ville jag upp till henne, först låg jag vid hennes ben men sen kröp jag upp vid hennes högra sida lagom avstånd så hon kunde klappa mig samtidigt som hon läste. Efter 1 timme blev jag varm och ville gå ner i min egen säng. Det var gosigt och även matte gillade det sa hon, det tillhör ju inte vanligheterna att jag vill ligga i sängen, bara nån gång då och då.


Snacka om att det var halt i morse, rena rama isgatan, rätt så kul att rusa iväg men matte sa till mig att ta det lugnt för även om jag inte är högt över marken kan jag slå mig eller paja benen om jag trillade och sen fick jag tänka på matte också, hihi!

Tydligen var det lika halt på vägarna till mattes jobb för hon sa att det kasade lätt när hon bromsade eller svängde.

Jag har i stort sätt sovit idag, busat lite för syrran tvingar mig ju och rastat mattefar hsr vi gjort.

Mattefar säger att jag går så sakta och lunkar framför hans ben så han är rädd att sparka till mig, så sakta går jag inte med matte utan jag får ju anpassa hastigheten efter vem som går med mig. När matte sa det till mattefar var svaret - Haha!

Gäller att ta det lugnt med de gamla, hihi!


Matte var sen, hon skulle shoppa på två ställen och sen hem och lämna sakerna så hon kom inte förrän 16.10, 55 minuter för sent, nja kanske inte 55 men i alla fall 45 om jag räknar när hon annars kommer!

Hemma nu, matte har fixat frillan, tofsen behövde tydligen sättas om men när matte erbjöd mig mat stack jag in i sovrummet och hoppade upp i mattes säng så nu ligger jag där och trycker!

1/2 månad gammal bild.


Av Aamor & Tina - 18 januari 2012 19:05

I går kväll när jag ätit min mat så ville jag ha mitt efter-maten godis och när matte gav mig det rusade jag in i TV-rummet och när matte la sig på mina två sittdynor kom jag och la godis stången framför henne.

När matte undrade vad jag ville så tittade jag mig omkring och sen på godiset igen, matte frågade om jag ville leks sök istället så hoppade jag upp och började leta, jag hade ändrat mig och ville leka istället för att bara sluga den.

Matte skrattade och sa att jag fick ju vänta tills hon delat stången och lagt ut den. Efter söket var jag väldigt nöjd och matte tyckte att jag var så rolig!


I morse kom katten Ollie och hälsade så det kändes rätt svårt att gå vidare så till slut fick matte ta mig under armen och bära mig en bit.

Syrran och jag var ute och busade i vår hage medan matteföräldrarna vädrade sängkläderna, var jättekul men sen gick vi in och sov en stund.

Matte hämtade mig och sen gick vi hem nästan direkt för vi skulle få besök av mattes kusin Ulrika, hon skulle på kurs senare och tyckte inte att det var löna att köra hem mellan jobb och kurs.

Jag satt och vaktade henne men jag hann inte med när hon skulle på toa så jag fick sitta utanför och vänta och kalla på henne, dåligt för jag hade gärna följt med in!

Nu har vi följt henne ner till bilen och det regnade stora droppar så vi struntade i nån längre runda!

Min regnrock hade jag inte heller fått på mig och ingen av oss ville bli dyngsura!

 

Av Aamor & Tina - 17 januari 2012 19:18

I går kväll hade matte den goda smaken att lägga sig redan klockan 22 men hon tänkte inte sova utan skulle titta på NCIS, strunt samma vad hon skulle göra för det gav mig en anledning att sova men sen ångrade jag mig och ville upp till matte istället.

Tyckte att det var lite obäddat så jag försökte rätta till täcket men det var rätt så svårt för matte ville inte flytta på sig!


Dagen hos syrran har jag vilat, busat en del och sen har kuddarna i soffan fallit ner på golvet av någon märklig anledning!

Jag börjar tro att jag är en sån där kuddavstötnings hund, hihi! Vilket som så kul har jag i soffan när jag far runder.

Jag har smakat kalvsylta och leverkorv hos matteföräldrarna, det var väldigt gott.

Vad matte dröjde länge, åh denna väntan på henne! Tydligen var det idag hon jobbade länge istället för igår, gillar det inte alls!

Då hon kom så hade jag sett ut en leksak som jag visade henne men hade ett helsike att hålla Affi från den för hon ville ta den, en snabbpuss fick matte för sen fick jag sticka så Affi inte fick tag den!


Jag har ätit lite torrfoder när jag kom hem och sen startade matte den där dammsugaren och störade sig överallt, jag fick inte lugn och ro någonstans!

Nu har jag precis varit ute på en halvlång runda, såg inga katter men några hundar.

Nu ska jag vila en stund för tydligen ska matte tofsa om mig sen!

 

Nu?

Av Aamor & Tina - 16 januari 2012 17:18

Matte sa till mig i gårkväll "nu har du i stort sätt sovit 85% av dagen så nu ska du väl störa dig halva natten?".

Alltså det är inga problem att sova på natten också, hihi för jag sover inte djupt på hela dagen för jag måste ha minst ett öga på vad matte gör. Vad tror hon om mig? Sova är ju nått av det bästa som finns!


Jaha, då var det måndag och både jag och matte var ovanligt pigga för att det skulle kännas som måndag, matte låg ändå och läste till 23.45, hopplös när hon börjar på ny bok!

Fick åka bil till syrran och det blev en längre runda för matte skulle varmköra bilen innan hon stannade igen, inte mig emot.

Vilket problem jag haft med Affi idag! Hon låg i "min" säng och vägrade flytta på sig trots att jag var där hur många gånger som helst och försökte störa henne!

Okej jag hade den andra sängen men jag ville byta ju! Till sist gick hon upp till mattefar och då var jag kvickt där och kastade mig i sängen - jisses så skönt!


Alldeles för tidigt hörde jag mattes bil men jag trodde att det var fel men så öppnades dörren och där stod hon!

Kommer du nu? Jag har ju inte tagit nått att ge dig! Det fick bli en frolic som hög i all hast. Tänk vilka problem man får när de inte håller de vanliga tiderna!

Att hon slutade tidigare idag kan bara betyda att hon måste jobba längre en annan dag och då får jag sitta och vänta så länge!


Hemma nu och nu ska vi bara njuta och slappa, jag i alla fall för matte har startat tvättmaskinen!

Matte tog närbild på mig igår och ville inte blixtra när hon var så nära så därför är den inte riktigt bra men jag vill bara säga "HEJ"!

 

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards