Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2013

Av Aamor & Tina - 12 februari 2013 17:35

Det snöade i morse när jag och matte gick iväg och det har fortsatt att snöa hela dagen med några korta uppehåll men som tur är har det kommit lite och rätt små flingor så det har inte blivit mer än ett par centimeter av det.


Vanlig dag hos syrran med lite bus ute och mycket sovande i soffan, hihi!

När matte gett sig iväg ville jag upp till mattefar på kökssoffan och så ligger jag där och väntar till mattemor kommer upp.

Jag har det väldigt bra som slipper vara hemma själv när matte jobbar och att jag får vara hos syrran!


Matte var lite sen för hon hade lite ärenden att göra efter jobbet, först skulle hon skicka ett paket och handla lite mjölk vidare in på Ö&B för att handla mina favorit sticks och lite annat och sen in på hälsokostaffären och handla oljan som jag och syrran får på vårt torrfoder. Hon fixade allt på 45 minuter så det var rätt bra jobbat, hihi!

Matte fick mat när hon kom och jag ville smaka, det var stekt spätta och väldigt mumsigt men tyvärr ville jag inte ha förrän matte bara hade en liten bit kvar så där gick jag på en nit, hihi!

Matte tog lite torrfoder till mig och ringlade över lite smält smör och allt slank ner i ett nafs, hihi!


Hemma nu sen ett tag och matte har startat tvättmaskinen för hennes jacka blev inte helt ren när hon tvättade den i helgen så hon köpte nått medel idag för att få bort det så nu hoppas hon att den blir ren.

Sen ska vi nog bara göra inget mer idag, hihi!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 11 februari 2013 18:44

Äntligen måndag! Hihi, endast för jag har längtat efter att busa lite med syrran, träffade henne ju bara i 1,5 timme i helgen och då kan jag få lite abstinens. Matte påstod att jag fick det igår kväll för jag ville göra allt möjligt men helst av allt ut en gång i timmen men jag fick ge upp det för matte tog ton mot mig och inte blev hon rädd heller när jag försökte brösta mig och säga till henne vad hon gapar om!

Svaret jag fick av henne var "tror du att jag blir rädd för en sån liten kille?" och så gav hon mig en puss på pannan och då är det inte lönt att brösta sig, hihi!


Blev glad när jag såg syrran och vi har väl busat lite i alla fall men kanske inte mer än vanligt.

Det är bra att ha Affi som en personlig assistent för hon säger till matteföräldrarna när jag behöver gå ut så slipper jag göra det själv, hihi!


Matte jobbade länge och det hade jag glömt så jag fick vänta rätt länge innan hon kom men då fick hon en puss och en leksak.

Hemma hamnade jag på trimbordet för matte sa att jag såg ut som en riskvast i huvudet!

Tycker ni att det var nödvändigt att jag hamnade på trimbordet?

 

Tycker looken är rätt unik men matte påstod att det var en typisk Shih Tzu look efter bus och mattgnugg!

Nu fick jag inte se ut så längre men jag kan väl fixa till nått liknande rätt snart - bara ge mig tid och lite ork, hihi!

 

Matte gillar denna looken bättre och i ärlighetens namn kan jag se ut lite bättre också, hihi!


Nu ska vi hålla måndagskväll och jag kanske kommer att äta lite mat senare men nu först måste jag vila denna trötta kropp - det är gott av vila!

Av Aamor & Tina - 10 februari 2013 16:23

I går när jag kom ut så kom Peggy springandes och efter att först hälsat på matte blev det kel med mig och matte hade mobilen med så hon filmade oss. Blev ingen längre kelstund men oj så gott det var ändå, hihi!


 
  

Blev lite sugen i går kväll på att gå till syrran och visa hur fin jag var efter badet så vi tog en snabbvisit där på en timme.

Hon nosade igen hela mig och sen busade vi, jag försökte gömma mig bakom mattefars ben men hon hittade mig där, hihi!


Blev  lite längre sovmorgon idag även om matte vaknade vid 05 men efter ett snack med sig själv somnade hon om igen och vaknade inte förrän 8, mer lagom tid när vi är lediga!

En kort morgonrunda blev det för jag behövde gå ut precis när matte satte sig och åt frukost.


Matte har tvättat nästan hela dagen, mina handukar efter badet, sängkläder och lite annat samt jackan som hade en hel del tassavtryck - undrar från vem, hihi!

Vi gick ut vid 14-tiden och till slut mev det rätt långt!

Började med att kasta sopor och sen fick jag kel av två killar som hade snöbollskrig men de hojtade time-out när vi kom.

Vidare längs en cykelväg och där fick jag syn på nått intressant inne i buskarna, matte sa att det var en koltrast som krafsade bland snön för att leta mat men den var kul att titta på så matte fick finna sig i att jag satt still, hihi!

 

Till slut var jag tvungen att gå och vi valde att gå den långa vägen hem, runt hela skolan och det gillade jag!

Mötte en Pudel som heter Isa, jag kaxade mig lite men hon förstod att jag gjorde det för att jag ville hälsa så hon kom fram till mig och hennes matte sa att hon inte brukar hälsa på andra hundar - jag känner mig hedrad, hihi!

Matte och Isas matte snackade lite för det var hennes fd chef.

Man blir så lätt i stegen när man hälsat på en snygg tjej, hihi!


Hemma tog vi en liten lur, jag i alla fall men matte la sig på soffan och lyssnade på sin bok för man ska vila efter att ha motionerat!


Av Aamor & Tina - 9 februari 2013 15:17

Förstår mig inte på min matte för hon vaknar tidigt varje lördag och i dag tidigare än vad hon gör på vardagarna, redan 05.30 men som tur var tog hon sin ljudbok och så slumrade hon lite till och sen gick hon inte upp förrän 8.30

Vi gick en halvlång runda vid 10 efter att matte terroriserat mig med dammsugaren, hihi!

Det snöade och det var lite kul att hoppa i den lösa snön!


Inne gick jag och la mig i soffan men så såg jag att matte bar in mitt badkar i badrummet och tog fram mina flaskor för olika blandningar så jag var snabbt nere och känne helt plötsligt för att sova en stund under mattes säng, hihi!

Matte satte sig vid datorn så jag trodde hon bara hade fått städfnatt men när jag legat i soffan ett tag igen kom hon in till mig och började snacka. Jag försökte säga till henne att vi skulle ta det en annan dag men när hon lyfte upp mig insåg jag att nu är det kört!

Jag hamnade i badet och jag löddrades och balsamerades och när jag väntade på att matte skulle lyfta upp mig från karet skulle hon ta kort så klart!

 

Ta nu upp mig matte och linda in mig i handdukarna så vi kan mysa!


 

Satt i mattes famn i 1,5 timme, somnade strax efter att blixtrandet upphört och det var mysigt att gosa lite extra mycket!

Fast sen väckte matte mig och undrade om jag var redo för trimbordet och fönen och då försökte jag övertala henne att vi skulle hoppa över det idag men hon sa att det är minusgrader ute så det är ett måste, suck!


Äntligen klar men matte ska fortsätta störa mig med kameran så jag försökte gömma huvudet i fårskinnet men hon var envis men jag lyckades gnugga ner lite hår vid nosen, hihi!


Matte passade på att byta min sköna filt i soffan så hon kunde tvätta den andra och så sa hon att hon ville inte sova på mera grus så hon passade på att renbädda i sin säng nu när jag var grusfri.

Knasigt av henne för jag lär samla på mig mer grus och dumpa i hennes säng, hihi!

Matte håller på att laga mat och jag provar nya filten i soffan och jag tror nog att vi inte ska göra mycket mer idag för det räcker tycker jag det vi gjort! 


Av Aamor & Tina - 8 februari 2013 17:17

Jag åt så småningom igår men inte förrän 21.10 så innan jag kunde somna ordentligt fick jag dricka några gånger.

Matte la sig strax efter jag ätit och jag la mig tillrätta hos henne men jag fick gå ner tre gånger för att dricka. Låg kvar hos henne en stund sen efter att hon somnat.


Äntligen är det fredag och vi ska hålla helg jag och matte, det ska bli så skönt. Jag fick först göra dagen hos min syrra och hon har vaktat mig som vanligt, så fort jag rört mig eller låtit har hon kommit och kollat in mig så hon är nog rätt slut när jag går hem så kan hon också hålla helg och slippa passa sin lillebror, hihi!


Matte var lite sen för hon skulle hämta en sak till mig och Affi men det var restnoterat så kanske det kommer på tisdag, det är en olja som vi får lite på torrfodret som gör det lite godare.

Jag fick åka bil hem och sen skulle jag kolla katterna men där syntes inga så vi gick in istället och tur var det för det började snöa ordentligt igen.

 

Kom en gång snö vid 9 tiden i morse och då var det större flingor och det kom tätare än nu. Det varade inte så länge nån av gångerna så det blev bara ett tunnt skikt!


Matte och jag har ätit, hon stekte sig 2 äggmackor, gör ett hål mitt i brödet och lägger det på stekjärnet och häller ägget över, gulan hamnar i hålet och vitan flyter ut över mackan och sen steker hon det - mums vill jag lova.

Först åt jag mitt torrfoder och sen tittade jag snällt på matte så fick jag gulan från det ena ägget men när hon ville bjuda mig på brödet också blev jag plötsligt väldigt mätt, hihi!


Har hjälp matte att rensa avloppet i duschen för hon tyckte vattnet rann dåligt och så klart var där en massa hår i vattenlåset så nu har vi fixat det.

Hon sa flera gånger att jag satt ivägen men ska jag hjälpa till måste jag ju hålla mig framme eller hur!


Nu ska vi hålla helg! Trevlig helg på er alla kära vänner!

 

Jag när jag var ca 9 veckor!


Av Aamor & Tina - 7 februari 2013 17:51

Snart helg igen, bara en dag kvar och det ska bli så skönt att slippa gå iväg och bara få rå om matte, hihi!

Var lite kallare i morse men ändå inte så farligt men det hade fryst på marken så det var lite småhalt på vissa ställen.


Syrran har inte skrämt mig idag som tur är så jag har kunnat sova i lugn och ro, hihi!

Det har inte hänt så speciellt mycket under dagen men även de dagarna är sköna så jag kan vila och sen trimma matte när vi kommer hem om jag inte somnar igen, hihi!


Matte var sen för hon och mattefar var och handlade till sig och sen var matte hemma med sakerna till oss.

Jag satt vid dörren när mattefar öppnade och då hör jag honom säga "hon är där ute så kolla själv", jag snabbt ner för trappan och där var hon - min matte!

Brydde mig inte om där var någon som såg för jag gav matte en smällpuss när hon böjde sig ner mot mig, hihi!

Bästa tiden på dagen när hon kommer efter att ha jobbat hela dagen.

Matte fick mat och sen gick vi hem. Mötte inte en enda hund, ingen katt var ute heller men jag får kolla om de är ute nästa gång.

Matte sa att jag skulle åta lite mat men som vanligt valde jag att lägga mig istället en stund.

 

Gammal bild!


Av Aamor & Tina - 6 februari 2013 17:50

I går kväll började det snöa men matte hoppades att det skulle övergå i regn, hoppas kan man ju alltid för så blev det inte!

I morse när vi tittade ut låg det ett tjockt täcke och det snöade för fullt så det kom mera snö och det höll på nästan hela förmiddagen!

Själv blev jag rätt så glad men matte sa att det var klumpsnö - aj då!

 

Här letar jag efter ett ställe att lämna en av dagens nyheter från Aamor, hihi!


Syrran och jag har varit ute och busat i hagen och jag kan nästan säga att hälften av snön där satt i våra pälsar när vi kom in igen!

Syrran har varit taskig mot mig, hon skrämde mig!

Vi låg och sov och så hostade hon och då blir jag rädd så jag gick undan men hon följde efter och hostade, till sist gömde jag mig bakom gardinen och hoppades att hon inte skulle hitta mig men rätt som det var satt hon på andra sidan - och hostade!

Okej jag har också hostat lite och hon blev rädd då men jag följer i alla fall inte efter henne då!


Matte var lite sen för en av taxibilarna som skulle hämta på hennes jobb hade utan anledning ändrats en halvtimme framåt så personen som skulle hämtas blev hämtad efter att matte skulle sluta, hela 12 minuter för sent - dålig stil när jag sitter och väntar!


Idag blev det kloklippning och Tina (min kloklippare) tittade på min tass som jag slickat och varit så rädd om innan och som jag börjat med igen och där var ett pyttelitet sår sa hon men det känns mer så det kan inte stämma men även matte som såg det sa att det var som en knappnålshuvud och knappt det - okej då men det har ändå varit synd om mig!

Klorna blev klippta och jag blev vägd - väger samma som innan så matte var nöjd.

Syrrans klor blev också klippta men hon tyckte att det räckte att tre av tassarna blev klippta för sen började hon åla sig runt och den tjejen kan verkligen vara som en hal ål, hihi!


Åt mat när vi kom tillbaka till syrran, matte fick potatismos och stekt färskt fläsk och jag fick svålen som matte klippte ner över mitt torrfoder - mums!

Ska bli kammad senare säger matte men jag ska nog ligga och snarka hela kvällen, hihi!


En film matte tognär vi gick hem, snö är kul, hihi!


 

Av Aamor & Tina - 5 februari 2013 17:57

I natt blev matte arg på mig och det var nära ögat att jag blev utestängd från sovrummet och eventuellt att hon lyckades väcka några grannar också!

Jag kom inte till ro, skulle upp och ner från sängen hela tiden och ville inte använda trappan när det var mörkt så jag väckte matte och bad henne snällt tända.

Sista gången röt hon till ordentligt och upplyste mig om att klockan nästan var 02 och att om jag inte slutade skulle hon stänga sovrumsdörren och jag skulle få sova utanför - ajajajaj! Jag gick då och la mig under sängen och suckade högt några gånger för att hon skulle förstå att jag blivit sårad av hennes ord!


Varit en bra dag hos syrran, vi fick besök av mattefars bror och hans fru, de har varit på utlandsresa när frun nollade och nu ville de bland annat visa de fina korten de tagit.

Matte kom redan strax efter 15 för hon kompade lite, hon och mattefar skulle beställa blommor till en begravning och sen skulle Affis och mina klor bli klippta men kloklipparen var inte där idag så vi får göra det i morgon istället.


Nu har vi varit hemma ett tag men innan vi gick in kom Peggy och snabbkelade och så såg jag Basti och Chandi leka lite.

Tror nog att matte vill lägga sig tidigt ikväll men man vet aldrig!

 

Gammalt kort men jag är nästan lika trött nu, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards