Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 juli 2013

Trött!

Av Aamor & Tina - 27 juli 2013 10:22

Oj så trött jag är idag!


I går var det så varmt igen och man orkade liksom inte så mycket men vi gick bort till syrran för mattefar ville ner till kyrkogården och se till mattes mormor och morfars grav, var ett tag sen nu.

Jag ville inte gå dit men när matte lovade att jag skulle få åka bil gick jag med frivilligt.

Syrran blev glad när hon också skulle få åka bil men när hon upptäckte var vi först stannade blev hon väldigt intresserad av några buskar, hihi!

Hon skulle få sina klor klippta i min affär. Det gick jättebra och hon protesterade inte en enda gång, i vanliga fall tycker hon att det räcker att klippa på tre tassar, hihi!

Matte köpte torrfoder till mig och lite annat gott gott!

Sen ner till graven och där la vi oss i skuggan medan matte och mattefar bar vatten, 4 stora vattenkanner slog de över för där var så torrt och blommorna hade knappt växt nått sen de blev satta.


Matte och jag gick sen hem och slappade lite, jag fick min tofs omsatt och matte gick in i duschen för hon kände sig som ett klisterpapper, hihi!

Vid 18 hände det som gjort mig så trött idag!

Vi hade blivit bjudna till vår kära vägg-i-vägg granne på ost och kex och lite vin. Jag åt och drack inget,  jo vatten!

Matte och hon hade så trevligt och tiden gick och helt plötsligt var klockan 02 - oj!

Jag hade sagt till matte länge att det var dags att gå hem men när klockan var över 22 gav jag upp och la mig och sov istället - inte lönt att försöka bryta in övertala sin matte att hemfärd hade varit bra när de har så trevligt!

Får nog erkänna att jag var lite gnällig ett tag och jag ber om ursäkt för mitt beteende - lite i alla fall!

Blev  så glad i alla fall när matte sa att det var dags att gå hem så vi kunde lägga oss i vår säng!


Så idag är jag extra trött, hur det är med matte vet jag inte men hon äter just nu och verkar må bra - lite tröttare kanske, hihi!

Blir nog inte många knop gjorda här hoss oss idag!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

27 juli 2013 20:06

Man behöver en lat dag efter en trevlig och lång kväll ;-)
Ni får sova lääänge imorrn!

=^.^=

Kram å nospuss

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 juli 2013 20:27

Har sovit hela dagen idag, nästan, ja inte matte men jag, matte la sig på soffan en stund men då skulle jag ut, hihi!

 
Melody

Melody

28 juli 2013 08:49

I dag har vi svala vindar här och nog är det lite skönt med svalare luft, även om matte älskar solen! Lite trötta är vi idag för vi låg och lyssnade länge på åskan i natt! Nu var den långt borta och mullrade, men matte hade ju sin dator på laddning ute i gäststugan så lite orolig var hon för att den skulle komma närmare!
Tänk om hon varit så klok och gått ut i regnet och dragit ur sladden och sedan kommit in till mig och somnat om. Nu höll hon mig också vaken!
Ha en skön söndag med lagom värme!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

28 juli 2013 11:32

Ja för då fick du också hålla dig vaken för matte kan inte vara vaken själv, hihi!
Det ska ha åskat hos oss också men vi har inte hört ett enda muller, hihi!

 
Laika

Laika

28 juli 2013 14:30

Känner igen det där med att tala om att det är dags att gå för ens egna bädd kallar, men min matte är inte heller vidare bra på att lyssna ;)
Men låter ändå som att det blev en bra och trevlig kväll :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 juli 2013 16:14

Oftast tycker jag att det räcker med att jag tittar runt och sen kan vi gott ge oss hem igen, hihi!
Bar en väldigt trevlig kväll!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 juli 2013 14:25

Klart man behöver en lat dag efter en lååång kväll :)
Jag brukar gå och hämta min matte o husse när jag tycker det är sovdags.
Jag går och sätter mig i dörröppningen till vardagsrummet och så säger jag = wääääääääh tills dom reser sig upp och stänger av TV´n :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

29 juli 2013 16:30

Bra sätt, jag brukar glo ut matte och pipigt be om sänggående!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards