Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 december 2013

Synd!

Av Aamor & Tina - 4 december 2013 18:36

Regnade i morse när vi gick iväg och sen har det inte slutat på hela dagen, några korta uppehåll - trist!

Sen säger matte att det ska komma en storm igen och det vill jag inte alls vara med om, gillar inte de där typerna som blåser så hemskt mycket.


Matte hämtade mig sent idag för hon var hos tandläkaren och så ska hon dit igen för hon har bitit av en bit tand och så hade hon ett litet hål - synd om henne men det är mycket mer synd om mig!

När jag var ute och gick idag trampade jag på nått, troligen en liten sten som tryckte till under min tass så jag började halta.

Berättade för matte när hon kom hur synd det är om mig och så kröp jag upp i hennes famn för att få tröst.

Gick hyfsat att gå hem, även om jag inte haltade då så stannade jag några gånger och ville att matte skulle prata snällt med mig och det gjorde hon.

Satt ute en stund och tittade efter katterna men inga syntes. Grannen som bor över oss kom och han märkte att jag inte är lika glad som vanligt och undrade vad det var med mig.

Matte berättade då att det var väldigt synd om mig men samtidigt att jag inte tillhör den tuffa sorten! Hon kan själv prova på att trampa på en sten barfota så ska hon få se hur skönt det känns!

Matte är väldigt förstående trots allt och gosar massor med mig och hon har rätt för har jag ont någonstans så visar jag det tydligt.

Kom inte längre än in genom ytterdörren för jag la mig ner vid skorna och tänker inte gå längre på ett bra tag än och att äta kan matte bara glömma för det ska jag inte!

 

Ingen ny bild men jag ligger på samma ställe nu!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

4 december 2013 19:42

Stackar liten som har ont i tassen :( Ska vi blåsa på den lite??? Då går det onda över snart.
Vi gillar inte heller Herr Storm. Huset nästan niger när det blåser hos oss, knakar gör det i alla fall ;-)

=^.^=

Kram å puss på tassen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 december 2013 20:11

Jättesynd om mig men nu njuter jag i mattes famn så det känns bättre!
Ni kan nog blåsa på den ;-)
Fy för nigande hus!

 
Laika

Laika

4 december 2013 19:47

Det är bra att du ser till att matte tycker synd om dig för det är det ju verkligen. Av mig skulle du fått hur många nospussar som helst :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 december 2013 20:12

Tack, kändes genast bättre!
Vilar i mattes famn nu och fasar för att gå ut igen.

 
Melody

Melody

4 december 2013 20:58

Men stackars dig som fått ont i tassen! Tänk om jag kunde komma och pussa på den! Hoppas den är lite bättre i morgon för då gäller det nog att kunna gå på båda tassarna när det stormar. Min matte, som har tandläkarskräck, hon tycker det är väldigt synd om din matte som bitit sönder en tand!
Nu får ni ta hand om varandra!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

4 december 2013 21:01

Hoppas också att det snart känns bättre.
Så länge det inte gör ont i tanden men hon sa att hon får nog ta bedövning för det isade rätt mycket när tandläkaren pillade där.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

5 december 2013 11:56

Dumma sten som skulle lägga sig precis där du behövde sätta ner din lilla tass! Klart det gör ont, och hur ska man få någon sympati om man inte visar det? :-)
Hoppas matte inte led alltför mycket hos tandläkaren, alltid en prövning att behöva gå dit...
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 december 2013 17:36

De där stenarna har inget vett att hålla sig undan.
Nä denna gången led hon inte hos tandis för det var bara koll och lite annat, värre nästa gång antagligen!

 
Bella, shh tzu

Bella, shh tzu

5 december 2013 14:40

Stackars dig Aamor som har ont i tassen. Nu får du låta matten din titta ordentligt så det inte är en glasbit! Min Matte var hos tandläkaren i förra veckan för 1000 spänn och sen blev hon sjuk! Så vi tycker oxå synd om din matte ;( Här blåser det ganska ordentligt och regnet öser ner. Så jag går INTE ut på nån promenad, inte. Jag har ju en egen liten trädgård och där gjorde jag mina behov snabbt som attan innan jag blåste bort. HU, säger jag bara!

Bella

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

5 december 2013 17:40

Matte har fått titta och känna och där är inget men lite känns det än ;-)
Blåser som tusan här också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards