Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2014

Av Aamor & Tina - 6 augusti 2014 18:24

Eftersom en del önskar se lite bebisbilder visar jag dom först. Jag själv kan inte uttala mig om deras gulligheten för endast matte har sett dom men jag får ju tro på henne, hihi!

Min halvsyrras bebisar, halvsyrran är ju ljuvligt söt, go och rolig så det är säkert bebisarna också när de väl ser, hör och rör på sig mer, hihi!

Idag har jag och matte lagt pussel eller kanske mest jag för jag vill gärna hålla mig ur vägen för dammsugaren när den kommer fram. Blir lite pussel då att veta var hon varit och vart hon är på väg så jag inte behöver flytta mig för många gånger, gäller att spara på energin, hihi!
Matte pusslade när hon tvättade för det blev nästan för mycket tvätt till att hänga på tvättställningen men hon lyckades få i hop det utan att hänga något på annat håll.
Matte har sysslat med lite trist hemmajobb, sånt som måste göras och själv har jag hållit mig ur vägen för henne då hon sa att jag var tvungen att komma upp en vända på trimbordet.
Lyckades nästan men hamnade där till sist ändå. Fått tofsen omsatt och sen hittade matte ihoptrasslat hår på bägge låren, hon var lite småjobbiga när hon skulle ta och reda ut detta för jag fick inte titta och med nosen mitt i tovan, jag var tydligen ivägen!

Så här såg jag ut innan fast här har matte tagit av gummibandet och jag har gnuggar huvudet i bröstkorgen på matte så jag såg nog inte lika rufsig ut innan, hihi!

Några timmar efteråt. Ser ni alla mina leksaker bakom mig eller nästan alla, hihi? Den gula stjärnkudden brukar jag dra runt på för att ha som huvudkudde när jag ligger på golvet.

Jag har precis varit ute en sväng och snackat med vår granne och skällt på en hund, hon skällde på mig först så jag borde bli ursäktad men matte har inte samma syn på det som jag har, hihi!

Av Aamor & Tina - 5 augusti 2014 17:46

I går var jag och matte borta hela dagen fast vi var inte på samma ställe - låter hemskt eller hur!

Min matte var och passade min uppfödares hundar under dagen och jag var hos matteföräldrarna och syrran.

Var bäst att jag var där för det finns ganska nyfödda valpar där och för att inte riskera att släppa in okända bakterier fick jag stanna här.

Ägnade dagen åt att sova och tigga godis, får väl ha nått gott när nu matte överger mig!


Matte hämtade mig strax efter 21 och jag blev sååååå glad men så började jag nosa på henne och visste direkt var hon varit så jag gick lite till sidan men kunde inte hålla mig borta så länge så jag kom fram till henne igen.

Den mest spännande doften satt på hennes högra arm, kunde allt känna att hon blivit tvättad av en katt där och katterna där är bara så mysiga och snälla.

Matte sa att valpisarna var såååååå söta, kan de ju vara bara de håller sig där, hihi!


Idag har vi kört några ärenden till matteföräldrarna, bla var vi på soptippen med några säckar trädgårdsafall.

Har inte släppt matte med blicken på hela dagen, går hon in i ett annat rum är jag efter henne för hon ska inte tro att hon ska smita mer än en dag.


Vi känner oss lite trötta och slitna nu, matte har sovit dåligt de senaste nätterna så hon är trött för det och jag - ja jag är ju nästan alltid trött så någon större skillnad för mig är det nog inte om jag tänker efter, hihi!

 

Från augusti förra året.

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2014 18:52

Vi vaknade väldigt tidigt i morse för det regnade och åskade ganska kraftigt och klockan var bara 05.20 och sen somnade inte matte om, tror hon somnar tidigt ikväll.
Klockan 9.30 gick vi ut på dagens första runda för det hade slutat regna och åska då. Vi satt uppe vid idrottshallen en stund och det var rätt skönt där för solen började titta fram.

Hemma igen berättade matte att vi skulle få gäster, mattes kompis sen de var 5 år skulle komma och hennes dotter.
Jag väntade med spänning och varje gång jag hörde porten sprang jag ut till ytterdörren.
När det äntligen ringde på dörren tyckte jag att matte var för långsam och fick skynda på henne, hon stod och skar grönsaker till mackorna de skulle äta.
Var så kul när de kom och jag delade ut pussar till bägge två och sen var det dags att kela med mig, hihi!
De vet hur man ska göra för de har själv hundar, katt och hästar och lite andra djur.

Låg och bara njöt av att höra dom snacka och skratta - jag älskar att ha gäster!
Efter fikan satte de sig i soffan och dottern satte sig på golvet hos mig så då var det dags att kela igen.
Vi följde dom ner till bilen och när de körde iväg blev jag ledsen och satte mig mitt på vägen på parkeringen för de kanske skulle komma tillbaka men det gjorde de inte - trist men de lovade att återkomma nån gång.

Nu är jag trött och varm för det är riktigt kvavt och varmt ute, ska nog sova en stund och väntar med att äta till senare.

Matte sitter vid köksbordet och jag slumrade vid väggen, den är lite sval för det är betongvägg.

Av Aamor & Tina - 2 augusti 2014 19:00

Matte har sovit dåligt i natt för hon har haft ont i ryggen och det är ett tag sen nu så hon var inte beredd på detta men nu har det återgått till det normala som tur är.


Jag fick åka bil till syrran för matte behövde handla lite saker, vi ska få besök i morgon och lite fikasaker kan behövas ha hemma då, matte har aldrig det annars.

Hon fick med sig mattefar för han behövde åka bil till ett annat ärende också så det tog lite längre tid än vad matte först tänkt men så blir det ibland.


Det började regna lite smått när vi sen körde från syrran vid 15 tiden men det gjorde inte så mycket. Matte sa att vi skulle köra upp och få bilen tvättad, det kan vi tacka Laika för som dök upp i mattes huvud där med biltvätteriet, hihi!

Men inte mig emot för jag gillar att åka bil.

Där var ledigt i hallen så vi kom till direkt och sen stod i ett minirum och tittade på när bilen blev våt och framförallt ren.

Då vi körde ut från tvätthallen öste regnet ner men vadå då sa matte bilen är ändå ren, hihi!

 

Jag fick sitta på mattes arm ett tag för att se vad som brummade och lät på andra sidan dörren.


Vi körde direkt hem och satte bilen i garaget men sen stod vi i porten en stund för det kom verkligen regn i väldans fart.

Hem med sakerna matte bar och precis när matte skulle sätta sina skor sa jag att jag behövde ut igen, hihi!

Vi ut och rund husknuten och sen in igen men jisses bå våta vi hann bli, matte såg ut som om hon duschat med kläderna på och jag, ja jag var också våt!

 

Torr nu i alla fall, hihi!


Matte har ätit själv och erbjudit meg mat men jag vill inte ha utan tänkte istället lägga in maxfart på att få annat istället men tyvärr genomskådade matte mig och upplyste mig om att det inte blir nått annat om jag inte äter maten!

Jag kan väl störa mig på annat sätt men ska bara komma på nått först - tror jag ska dra med henne ut nu när hon är mätt och trött, hihi!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2014 19:32

I gårkväll gick jag och matte en ganska lång runda och sen satt vi ute och snackade med Arktis och hans matte, det var så skönt och nästan så att matte frös lite mot slutet, hihi!


Matte vaknade ganska tidigt för att vara henne nu under semestern men hon sov dåligt i natt, varmt och kvavt sa hon.

Jag har fått vara hos syrran för matte har varit på shopping, hon tog mattefar med sig och körde in till Lund.

Nu var det bara en affär de skulle in i så det gick hyfsat fort ändå.

Inte en enda sak handlade dom till mig och Affi, dålig stil men vi hämnades, hihi!

Syrran åt upp halva min mattes rågbulle och jag åt upp de sista bitarna av kalkon-pålägget - haha! Okej de bjöd på oss men vi kallar det ändå hämnd, hihi!


Nu har jag och matte ätit mat, matte kunde inte bestämma sig men till slut blev det lättast möjliga, pytt i panna, ägg och rödbetor och jag åt torrfoder med leverpastej.

Lite slöa är vi nu och matte säger att hon hade gärna gått och lagt sig men då sover hon inte i natt så hon får allt hålla sig vaken!

Tror ändå att vi mest kommer att slappa resten av kvällen!


Nån som är lite nyfiken vad matte handlat? Inte, men jag visar det ändå, hihi!

 

Matte har äntligen (hennes egna ord) fått tummarna loss och köpt sig en iPad Air. Nu ska hon väl sitta och leka med den!

Lite tillbehör blev det också som skärmskydd, "väska" eller kanske det heter fodral och sen sladd som hon kan koppla till TV:n om hon vill se på nån play kanal eller Dreamfilm.

Det enda jag fick nöja mig med är att bli terroriserad av ännu en sak med kamera i!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards