Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Bus!

Av Aamor & Tina - 22 oktober 2014 17:28

Efter min sista runda i går kväll fick jag locka matte till sängen, låg och kallade på henne att hon skulle skynda sig för jag var först kelsjuk och sen ville jag mysa! Jag till och med bäddade till henne så det skulle se riktigt inbjudande ut, hihi!

Visst blev det bra och hon kan ju bara lägga sig och dra täcket över sig eftersom jag har "rullat ihop" det till hennes.

Träffade Chili i morse igen men denna gången möttes vi bara så vi bara snackade lite innan vi skildes åt igen.
Hela förmiddagen har jag och syrran vilat men sen på eftermiddagen fick vi bus i kroppen, vi jagade varandra, brottades och hade jättekul. Vi jagade varandra genom hela huset för mattemor satt i köket och mattefar i uterummet och det är i olika ändar av huset.
Efter några såna rundor där vi sladdar oss genom svängarna blev vi trötta och vilade en stund för att orka hälsa på matte när hon kom.

Matte klagade lite när hon kom in genom dörren men det var för att hon hade haft motvind hem när hon cyklade och det är uppförsbacke hela tiden, ingen brant men nästan konstant motlut så hon var lite svettig, hon har ju inte förstånd att cykla sakta utan det ska gå fort och så är hon otränad, hihi!
Vi satt ute en stund som vanligt, regnade inte just då men vi såg bara Melle komma förbi och han ville inte hälsa.
Hamnade på trimbordet direkt matte tagit av mig kopplet. Hon såg inte min mun och menade att maten inte hittar in då. Knasigt alltså för jag hade fått in godis utan några som helst problem om hon bara hade velat ge mig nått, hihi!
Maten, halva portionen i alla fall ligger och gör nytta i min mage nu men mest nytta gör godiset efteråt.
Tänker sova en stund nu hos matte i soffan medan hon läser de sista sidorna i sin bok.

Är vi klara här uppe nu matte för jag har annat att göra?

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

22 oktober 2014 18:23

Så fint du bäddade åt matte igår, fast vi skulle nog säga att du knycklade ihop täcket lite tjusigt!
Jasså, ni blev lite fnattiga idag ;-) Skönt att kunna kuta runt när ni hade så mycket spring i benen!
Vi får hoppas att matte inte får träningsvärk efte dagens cykeltur i både motvind och motlut!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 oktober 2014 18:33

Nä nån träningsvärk får hon inte, blev bara lite svettig, hihi!
Visst var det fint bäddat och så var där lite peeling känsla på hennes lakan men det ville hon inte ha så hon "sopade" ner gruset på golvet så dammsugaren kan äta det när den kommer fram, hihi!

 
Laika

Laika

22 oktober 2014 19:32

Men din matte måste ju blivit så nöjd, att ha någon som bäddat i ordning sängen med ett täcke som man bara kan rulla över sig när man lagt sig, hur bra kan man ha det egentligen, hihi.
Klart att din matte cyklar snabbt, hihi. Min matte gör likadant och tänk nu om hon skulle cyklat långsamt i uppförsbacke...då kanske hon skulle börjat rulla bakåt i den blåsten ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 oktober 2014 19:44

Hon blev jättenöjd med min bäddningen, hihi!
Fy för att rulla baklänges, då hade hon ju aldrig kommit hem - hemska tanke!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 oktober 2014 19:33

Snyggt bäddat! Det var ju upplagt och klart för matte, hur mysigt som helst! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 oktober 2014 19:44

Visst var det!

 
Melody

Melody

22 oktober 2014 20:00

Min matte gillar inte alls när jag bäddar åt henne, så hemma i Skåne är hon så fräck att hon stänger dörren tills hon ska gå och lägga sig!
Låter som du har varit riktigt härligt busig idag! Nu går veckan mot sitt
slut igen, så passa på att busa med syrran när du kan!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

22 oktober 2014 20:11

Jag gillar inte stängda dörrar och talar om det väldigt högt så vår är öppen, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

23 oktober 2014 14:39

Så glad matte måste har blivit när du bäddade så fint åt henne :-) Hmjam, låter vanskligt med päls som täcker munnen, man vill ju inte missa godbitarna. Så det var nog bra att matte trimmade till mustascherna :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

23 oktober 2014 18:14

Matte blev sååååååå glad så!
Inget smakat gott med hår, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards